WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna 12.04.2021r.

Praca zdalna 12.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE POWROTY.

PONIEDZIAŁEK (12.04.2021r.)

Temat dnia: Gdzie budować gniazdo?

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie nazw ptaków,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • wymienia nazwy ptaków powracających do nas wczesną wiosną,
  • rysuje po śladach rysunków.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną – skowronka, bociana, czajki i szpaka lub obrazek - załącznik nr 2.
    Dzieci oglądają zdjęcia ptaków (Internet). Omawiają ich wygląd – różnice i podobieństwa. Dzielą nazwy tych ptaków na sylaby.

  • Słuchanie piosenki Wołanie wiosny (sł. i muz. Krystyna Gowik). Nauka refrenu i pierwszej zwrotki na zasadzie echa muzycznego. Tekst piosenki - załącznik nr 3.
    Nowe przygody Olka i Ady CD 2, utwór nr 8.
    https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb
    Rozmowa na temat tekstu piosenki. Przykładowe pytania:
    - O jakiej porze roku jest ta piosenka? Po czym poznajemy, że nastaje wiosna?
    - Gdzie przyleciały bociany? Co robiły?

  • Zabawa bieżna – Powroty ptaków.
    Dzieci są ptakami. Wracają z Afryki, Azji, biegają w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami, przy piosence Wołanie wiosny. Podczas przerwy w muzyce przykucają i odpoczywają przed dalszą podróżą.

  • Opowiadanie Gdzie budować gniazdo? Hanny Zdzitowieckiej - załącznik nr 4.
    Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania:
    - Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
    - Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
    - Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
    - Co powiedział wróbel na temat gniazd?
    - Z czego ptaki robią gniazda?

  • Karta pracy, cz. 3, s. 62 (dz. starsze).
    Słuchanie nazw ptaków, oglądanie ich gniazd. Określanie różnic i podobieństw między gniazdami. Kończenie rysowania bocianów według wzoru.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64
  • Oglądanie zdjęcia bociana - załącznik nr 5.
    Podanie jego nazwy, dzielenie jej na sylaby, określanie pierwszej głoski i ostatniej głoski. Określanie cech ptasich na podstawie bociana (dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.). Naśladowanie głosu bociana.

  • Zabawa – Jestem bocianem.
    Dzieci naśladują ruchem i głosem bociana, o którym opowiada Rodzic.

    Bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno. Myśli: „Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat.

  • Zabawa muzyczno-ruchowa – Powróciły skowronki i bociany.
    Dzieci przypominają głosy ptaków bociana – kle, kle, kle, i skowronka – dzeń, dzeń, dzeń. Poruszają się jak bociany, machając wyciągniętymi rękami unosząc wysoko kolana i mówiąc: kle, kle, kle.., następnie poruszają się skowronki, machając zgiętymi w łokciach rękami i mówiąc: dzeń, dzeń, dzeń…

 

Data dodania: 2021-04-11 20:56:59
Data edycji: 2021-04-11 21:06:33
Ilość wyświetleń: 281
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej