WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 12.04.2021r.

Praca zdalna 12.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE POWROTY.

PONIEDZIAŁEK (12.04.2021r.)

Temat dnia: Gdzie budować gniazdo?

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie nazw ptaków,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • wymienia nazwy ptaków powracających do nas wczesną wiosną,
  • rysuje po śladach rysunków.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną – skowronka, bociana, czajki i szpaka lub obrazek - załącznik nr 2.
    Dzieci oglądają zdjęcia ptaków (Internet). Omawiają ich wygląd – różnice i podobieństwa. Dzielą nazwy tych ptaków na sylaby.

  • Słuchanie piosenki Wołanie wiosny (sł. i muz. Krystyna Gowik). Nauka refrenu i pierwszej zwrotki na zasadzie echa muzycznego. Tekst piosenki - załącznik nr 3.
    Nowe przygody Olka i Ady CD 2, utwór nr 8.
    https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb
    Rozmowa na temat tekstu piosenki. Przykładowe pytania:
    - O jakiej porze roku jest ta piosenka? Po czym poznajemy, że nastaje wiosna?
    - Gdzie przyleciały bociany? Co robiły?

  • Zabawa bieżna – Powroty ptaków.
    Dzieci są ptakami. Wracają z Afryki, Azji, biegają w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami, przy piosence Wołanie wiosny. Podczas przerwy w muzyce przykucają i odpoczywają przed dalszą podróżą.

  • Opowiadanie Gdzie budować gniazdo? Hanny Zdzitowieckiej - załącznik nr 4.
    Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania:
    - Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
    - Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
    - Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
    - Co powiedział wróbel na temat gniazd?
    - Z czego ptaki robią gniazda?

  • Karta pracy, cz. 3, s. 62 (dz. starsze).
    Słuchanie nazw ptaków, oglądanie ich gniazd. Określanie różnic i podobieństw między gniazdami. Kończenie rysowania bocianów według wzoru.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64
  • Oglądanie zdjęcia bociana - załącznik nr 5.
    Podanie jego nazwy, dzielenie jej na sylaby, określanie pierwszej głoski i ostatniej głoski. Określanie cech ptasich na podstawie bociana (dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.). Naśladowanie głosu bociana.

  • Zabawa – Jestem bocianem.
    Dzieci naśladują ruchem i głosem bociana, o którym opowiada Rodzic.

    Bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno. Myśli: „Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat.

  • Zabawa muzyczno-ruchowa – Powróciły skowronki i bociany.
    Dzieci przypominają głosy ptaków bociana – kle, kle, kle, i skowronka – dzeń, dzeń, dzeń. Poruszają się jak bociany, machając wyciągniętymi rękami unosząc wysoko kolana i mówiąc: kle, kle, kle.., następnie poruszają się skowronki, machając zgiętymi w łokciach rękami i mówiąc: dzeń, dzeń, dzeń…

 

Data dodania: 2021-04-11 20:56:59
Data edycji: 2021-04-11 21:06:33
Ilość wyświetleń: 238
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej