Spiżarnie zwierząt
Witam Was serdecznie i na początek proszę Waszych rodziców, aby przeczytali Wam opowiadanie pt.:
"Florentynka poznaje wiewiórkę" (załącznik 1).
Rodzice, porozmawiajcie teraz z dziećmi na temat opowiadania. Pomocne będą w tym pytania tematyczne:
Spytajcie również dzieci, czy wiedzą w jaki sposób inne zwierzęta przygotowują się do zimy. Możemy również pokazać dzieciom w atlas zwierząt, wskazując go jako cenne źródło wiedzy. Możemy również wspólnie poszukać w Internecie informacji na temat jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt. Przy okazji można również zainicjować zabawę w przeliczanie orzechów ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bWyTMShAaGY
"Kraina cyferek" - zabawy matematyczne, utrwalenie pojęcia "para", doliczanie jako wstęp do zrozumienia operacji dodawania. Rodzice proszę przeczytajcie dziecku wiersz, następnie poproście
o dopasowanie w "dwójki"
(wiewiórka i orzeszek). Poproście dziecko aby porównało czego jest więcej (załącznik 2)
Napiszę ten wierszyk raz, dwa!
Tutaj zacznę wierszyk. Zrobię czary-mary!
Już pierwsza linijka drugą ma do pary.
Teraz wyczaruję w wierszyku wiewiórkę.
I niech z drugą w parze pobiegnie na górkę.
A tu tym wiewiórkom, trochę dla uciechy,
wyczaruję piękne dwa orzechy.
I niech je policzą. Proszę! Jeden, dwa:
chyba zaraz zacznę pisać wierszyk drugi.
Po wysłuchaniu wiersza wręczcie dziecku "koszyk z orzechami" (możemy zastąpić innymi liczmanami np.: kasztanami), poproście teraz dziecko, aby np. wszystkich członków rodziny obdarowało dwoma orzechami.
Jako utrwalenie wiadomości proszę wykonajcie kartę z ćwiczeniami matematycznymi (załącznik 3)
Pozdrawiam Was serdecznie
i życzę przyjemnej pracy JGP
"NORY I TUNELE"
Rysowanie labryntów, ćwiczenie graficzne oraz doprowadzenie zwierzat do ich legowisk.
Dziecko na dużych kartach rysuje labirynt ukazujące podziemne korytarze, tunele i nory zwierząt. Na koniec doprowadzaja jeża i niedżwiedzia do ich ; legowisk, rysując odpowiednie drogi w labiryncie.
Karta pracy "Ziemia" str 43
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13