WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.10.27 Spiżarnie zwierząt

2020.10.27 Spiżarnie zwierząt

Spiżarnie zwierząt

Witam Was serdecznie i na początek proszę Waszych rodziców, aby przeczytali Wam opowiadanie pt.:
"Florentynka poznaje wiewiórkę" (załącznik 1).

Rodzice, porozmawiajcie teraz z dziećmi na temat opowiadania. Pomocne będą w tym pytania tematyczne:

 

  • Co gromadziła florentynka jesienią?
  • Co dziewczynka robiła z orzechami włoskimi?
  • Kto zabierał orzechy z koszy?
  • Dlaczego wiewiórka zabierała tak dużo orzechów?
  • Jak zareagowała Florentynka, kiedy dowiedziała się o wiewiórce zabierającej orzechy?

Spytajcie również dzieci, czy wiedzą w jaki sposób inne zwierzęta przygotowują się do zimy. Możemy również pokazać dzieciom w atlas zwierząt, wskazując go jako cenne źródło wiedzy. Możemy również wspólnie poszukać w Internecie informacji na temat jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt. Przy okazji można również zainicjować zabawę w przeliczanie orzechów ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bWyTMShAaGY

"Kraina cyferek" - zabawy matematyczne, utrwalenie pojęcia "para", doliczanie jako wstęp do zrozumienia operacji dodawania. Rodzice proszę przeczytajcie dziecku wiersz, następnie poproście
o dopasowanie w "dwójki"
(wiewiórka i orzeszek). Poproście dziecko aby porównało czego jest więcej (załącznik 2)

 

Napiszę ten wierszyk raz, dwa!

Tutaj zacznę wierszyk. Zrobię czary-mary!

Już pierwsza linijka drugą ma do pary.

 

Teraz wyczaruję w wierszyku wiewiórkę.
I niech z drugą w parze pobiegnie na górkę.

 

A tu tym wiewiórkom, trochę dla uciechy,
wyczaruję piękne dwa orzechy.

 

I niech je policzą. Proszę! Jeden, dwa:
chyba zaraz zacznę pisać wierszyk drugi.

 

Po wysłuchaniu wiersza wręczcie dziecku "koszyk z orzechami" (możemy zastąpić innymi liczmanami np.: kasztanami), poproście teraz dziecko, aby np. wszystkich członków rodziny obdarowało dwoma orzechami.
Jako utrwalenie wiadomości proszę wykonajcie kartę z ćwiczeniami matematycznymi (załącznik 3)

 

Pozdrawiam Was serdecznie
i życzę przyjemnej pracy JGP

"NORY I TUNELE"

Rysowanie labryntów, ćwiczenie graficzne oraz doprowadzenie zwierzat do ich legowisk.

Dziecko na dużych kartach rysuje labirynt ukazujące podziemne korytarze, tunele i nory zwierząt.  Na koniec doprowadzaja jeża i niedżwiedzia do ich ;  legowisk, rysując odpowiednie drogi w labiryncie.

Karta pracy "Ziemia" str 43

 

Data dodania: 2020-10-27 07:01:55
Data edycji: 2020-10-27 13:10:01
Ilość wyświetleń: 846
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej