Zabawy logopedyczne
”Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem.
Każdy ma swój czas i porę"
K. Datkun - Czerniak
Słowa te doskonale obrazują tempo rozwoju dzieci.
Każde w "swoim" czasie przyswoi sobie umiejętności mu potrzebne (dzieci w normie psychofizycznej). Jednak warto zadbać o to, by wspomóc dzieci w nabywaniu nowych zdolności, aby rozwój przebiegał najlepiej, jak to tylko możliwe, również jeśli mówimy o komunikacji werbalnej (język mówiony).
Jeśli u dzieci w wieku przedszkolnym występują zaburzenia w komunikacji werbalnej, warto skorzystać z wizyty u logopedy, który postawi diagnozę i poprowadzi terapię. Natomiast zarówno w przedszkolu - nauczyciel, jak i w domu - rodzic może wspomagać rozwój mowy dziecka podczas zabaw lub kilkuminutowych zajęć ukierunkowanych na ćwiczenia logopedyczne. Organizując takie zabawy i ćwiczenia można wpłynąć na wrażliwość słuchową dzieci, zwiększyć sprawność ich narządów artykulacyjnych, zachęcić do tworzenia rozwiniętych wypowiedzi.
Ćwiczenia powinny mieć formę - bliskiej sercu przedszkolaka - zabawy, być dla dzieci miłym sposobem na spędzenie czasu, ciekawym pomysłem na naukę nowych umiejętności. Zabawy mają określony cel i przebieg, ale może się zdarzyć, że podążając za pomysłami dzieci dokonamy modyfikacji (zmiany) ćwiczeń i odejdziemy od założonego celu. Można po pewnym czasie wrócić do zadania i przeprowadzić je ponownie.
Zaproponowane zabawy można podzielić na:
Nie trzeba ich wykonywać w przedstawionej kolejności. Mogą się one pojawiać w dowolnej porze dnia
w zależności od chęci i możliwości. Ten folder będzie na bieżąco uzupełniany o kolejne pliki z propozycjami zabaw logopedycznych.
Gorąco zachęcam do zaglądania na stronę naszej grupy do zakładki "Zabawy logopedyczne"
Pozdrawiam
i życzę przyjemności
podczas ćwiczeń
JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13