WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

W lesie jurajskim 08.12.2021r. - praca zdalna

W lesie jurajskim 08.12.2021r. - praca zdalna

Temat tygodnia: Jak wyglądał świat przed milionami lat

 

Temat dnia: W lesie jurajskim

 

Cele ogólne
• rozwijanie mowy,
• wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych,
• wzbogacanie wiedzy na temat dinozaurów,
• rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni.

Cele operacyjne
Dziecko:
• wypowiada się pełnymi zdaniami,
• opisuje, jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury,
• dzieli się z innymi dziećmi swoją wiedzą na temat dinozaurów, z zainteresowaniem słucha podawanych przez Rodzica informacji o dinozaurach,
• wykonuje ćwiczenia według podanej przez Rodzica instrukcji.

Propozycje zabaw:

• Odnajdywanie w książkach obrazków przedstawiających dinozaury. Opisywanie wyglądu dinozaurów. Karty dinozaury do oglądania - załącznik nr 1.
Jeśli mamy w domu figurki dinozaurów możemy wspólnie z dziećmi przygotować wystawę. Odszukiwanie takich samych okazów jak figurki w książkach o dinozaurach lub w Internecie. Dzieci opisują ich wygląd. Starają się odnaleźć największego dinozaura.


• Ćwiczenia poranne – załącznik nr 2.

  • Praca z papieru - Kolczasty dinozaur. Sylweta dinozaura - załącznik nr 3.
    Dzieci kolorują dowolną sylwetę dinozaura a następnie ją wycinają i przypinają na górze sylwety klamerki (kolce, które mają służyć do obrony).
  • Karta pracy cz. 2, nr 59 (dzieci starsze).
    Dzieci: czytają wyrazy; liczą, ile jest lalek i dinozaurów; łączą takie same litery – drukowane i pisane, grają na bębenku (lub na drewnianych łyżkach) podany rytm – cicho lub głośno; czytają i wymawiają sylaby, piszą litery l, L po śladach, a potem – samodzielnie.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_2/mobile/index.html#p=61

• Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu.
Kto był mieszkańcem naszej planety
przed milionami odległych lat?
Biały pudelek? Ach, nie! Niestety.
Do dinozaurów należał świat!
Na Ziemi ludzi wtedy nie było,
rosły widłaki, skrzypy, paprotki,
za każdym krzakiem coś się czaiło
i to nie były przymilne kotki…
Zębate gady, straszne jaszczury
ważyły więcej niż stado słoni,
na łapach miały ostre pazury,
znosiły jaja wielkości dłoni.
Choć brachiozaury jadły rośliny
gęsto rosnące na kontynentach,
tyranozaury z groźnej rodziny
w mig pożerały mniejsze zwierzęta.
Dziś te potwory brykają z nami.
Jak to możliwe? Skąd się tu wzięły?
Mamy rytmikę z dinozaurami?
Choć meteoryt spadł, nie zginęły?!
Spójrz, sejsmozaury tańczą walczyka,
a dinuś z jaja wnet się wykluje,
mały diplodok koziołki fika…
Co? Uwierzyłeś? Przecież żartuję!
Wszyscy się dziwnie poprzebierali,
bo dziś w przedszkolu jest dinobalik!


• Rozmowa na temat wiersza.
Przykładowe pytania: O czym był ten wiersz? Kiedy żyły dinozaury? Jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury? Jak wyglądały dinozaury? Jak rozmnażały się dinozaury? Jakie
nazwy dinozaurów pojawiły się w wierszu? Dlaczego dinozaury wyginęły?
Jeśli jest to konieczne, Rodzic uzupełnia wypowiedzi dzieci.
Dinozaury żyły na Ziemi przez ponad 135 milionów lat. To największe zwierzęta, jakie kiedykolwiek zamieszkiwały Ziemię. Nie wszystkie jednak były ogromne i ciężkie. Część z nich miała rozmiary niewielkich ptaków. Dinozaury dzieliły się na roślinożerne, czyli takie, które żywiły się różnego rodzaju roślinami, i drapieżne, których pokarmem było mięso. Dinozaury roślinożerne charakteryzowały się m.in. długą szyją, która umożliwiała im zdobycie wysoko rosnącego pożywienia, np.: listków, gałązek, pędów roślinnych. Dinozaury drapieżne miały ostre zęby i łapy zakończone długimi pazurami, które ułatwiały im schwytanie zdobyczy. Większość dinozaurów miała ciało pokryte kolcami. Kiedy czuły
zagrożenie, kładły się na brzuchu i straszyły atakujących ostrymi kolcami. Do obrony służył dinozaurom również długi i mocny ogon. Młode dinozaury wykluwały się z jaj z twardą skorupą.

• Zabawa ruchowa W świecie dinozaurów.
Nagranie muzyki w wolnym tempie i w szybkim tempie.
Kiedy dzieci usłyszą nagranie muzyki w szybkim tempie – zamieniają się w dinozaury roślinożerne. Poruszają się w szybkim tempie, zatrzymują się, wspinają się na palce – jedzą liście, gałązki, pędy roślin, które znajdują się wysoko na drzewach. Przy nagraniu muzyki w wolnym tempie dzieci zamieniają się w dinozaury mięsożerne. Idą powoli, ciężko szukając zdobyczy, odwracają się plecami i przepychają z Rodzicem.

  • Ćwiczenia gimnastyczne – załącznik nr 4.
  • Odcisk dinozaura – odciskanie w plastelinie figurki dinozaura.
    Dzieci formują z plasteliny kształt owalny. Biorą swoją figurkę dinozaura i odciskają jej kształt. Z pomocą Rodzica podają nazwę. Rodzic opowiada dzieciom o śladach dinozaurów znalezionych w Górach Świętokrzyskich.
    Ślady dinozaurów odnajdujemy w różnych zakątkach Ziemi. Są to np. kawałki kości czy szkieletów. Nazywamy je skamieniałościami. Czasem udaje się również znaleźć odciski łap czy innych części tych zwierząt. To właśnie z tych źródeł czerpiemy wiedzę o dinozaurach. W Polsce, w Górach Świętokrzyskich, także odkryto ślady dinozaurów. Natrafiono tam m.in. na kilkucentymetrowy odcisk łapy sprzed 250 mln lat.
  • Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Skok w przeszłość.
    Dzieci układają z szarf na podłodze kółeczka (koło można uformować ze sznurka czy wstążki). Wkładają małe piłki między kolana. Skaczą obunóż. Starają się, aby piłki im nie
    wypadły. Na hasło Rodzica: Skok w przeszłość – wskakują do ułożonego z szarfy kółeczka.
  • Kolorowanie rysunku W lesie jurajskim. Załącznik nr 5.
    Dzieci kolorują rysunek.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bibplus-wyp/mobile/index.html#p=30
  • Nauka pierwszej zwrotki piosenki Świat sprzed milionów lat na zasadzie echa. Utrwalanie refrenu piosenki - tekst załącznik nr 6.
    Piosenka MAC EDUKACJA Olek i Ada CD 1, nr 26
    https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#oiabb

    Zadania dla chętnych
  • Proponuję obejrzenie filmiku
    https://www.youtube.com/watch?v=7BFpm5SaYMA
  • Zabawa multimedialna (SUPER ZABAWA UKRYTE ZADANIA - PIOSENKI, CIENIE I WIELE INNYCH - wystarczy klikać na strzałki)
    https://view.genial.ly/5ee64baf9a05850d6d995b3f/interactive-image-dinozaury

POZDRAWIAM

MIŁEJ ZABAWY:)

 

Data dodania: 2021-12-07 21:40:21
Data edycji: 2021-12-07 22:05:13
Ilość wyświetleń: 492
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej