WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Święto rodziców 25 - 29.05.2020 r.

Święto rodziców 25 - 29.05.2020 r.

Temat tygodnia: Święto rodziców.

PONIEDZIAŁEK (25.05.2020)

Temat dnia: Portret mojej rodziny.

Cele ogólne. Dziecko:

- rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- opisuje emocje, jakie przeżywa w swojej rodzinie,

- rozwija sprawność manualną.

 

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa konstrukcyjna Budujemy domy dla naszych rodzin.

Do zabawy będą potrzebne klocki różnej wielkości i rodzaju.

Dziecko buduje dom dla swojej rodziny, nazywa pomieszczenia w  domu, liczy pokoje.

  • Rozmowa kierowana na temat spędzania z rodzicami soboty i niedzieli.

Rodzic  rozmawia z dzieckiem  na temat spędzania przez nie soboty i niedzieli. Dziecko dzieli się przeżyciami. Opowiada o tym, co robiło z mamą, a co z tatą.

 

Oglądanie kalendarza. Zwracanie uwagi na Dzień Matki i Dzień Ojca.

Dziecko rozmawia  z rodzicem  na temat znaczenia słowa święto.

 Rodzic  wyjaśnia dziecku, że 26 maja obchodzimy  Dzień  Matki,  a  23  czerwca  –  Dzień  Ojca.

 Pyta  dziecko,  dlaczego  rodzice  mają  swoje święto.  Dziecko wypowiada się na ten temat.

 

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Do zabawy będzie potrzebne lusterko.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Powitanie – dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

Pyszny obiad – dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.

Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer  w stronę nosa i w stronę brody.

Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

Karuzela - dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej.  Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

Całusy – dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

Drzwi – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.

 

  • Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.

Dziecko pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:                             Dziecko:

Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.                                  maszeruje w miejscu,

Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,                                   przeskakuje z nogi na nogę,

przy alei stoi parkowa ławeczka.                                                                   wykonuje przysiad,

Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.                           podskakuje tak jak wiewiórka,

Przysiadamy na kolejnej ławce                                                                      wykonuje przysiad,

i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.                          wykonuje kolejne przysiady,

Idziemy jednak dalej.                                                                                        maszeruje w miejscu,

Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                                                      rozgląda się z ręką przy czole,

Wracamy do domu i odpoczywamy.                                                                dziecko siada lub kładzie się                                                                                                                                                                      na dywanie.

 

  • Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Rodzina.

Rodzic mówi zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.

Mam młodszą siostrę, starszego brata…

Każdy pamięta o urodzinach,

bo taka właśnie jest ma…(rodzina)

 

Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Dzień rodziców.

Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego. (załącznik nr 1)

Książka  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=72

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

- Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?

- Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?

- Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?

- Kto wchodzi w skład twojej rodziny?

- Co lubisz robić z mamą?

- Co lubisz robić z tatą?

 

  • Nazywanie emocji związanych z rodziną.

Rodzic pokazuje obrazki z minami i prosi dziecko, aby naśladowało miny i nazwało, co przedstawiają. Rodzic pyta dziecko, jakie emocje przeżywa najczęściej w swojej rodzinie i prosi, by wybrało ten obrazek, który to przedstawia. (załącznik nr 2)

 

  •  Zestaw zabaw ruchowych „Gimnastyka z pluszakami” .

Dziecko wybiera sobie maskotkę, z którą będzie ćwiczyć. 

Skaczemy – zabawa skoczna. Dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze po pokoju tak, aby maskotka nie wypadła spomiędzy nóg.

Winda – zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać pluszaka.

 Zmęczone maskotki – zabawa z elementami czworakowania. Dziecko czworakuje po całym pokoju z maskotką na plecach. Stara się jak najdłużej utrzymać zabawkę na plecach.

 Złap mnie! – zabawa z elementami rzutu. Dziecko w parze z rodzicem, stają w odległości około dwóch metrów od siebie. Delikatnie rzucają wybraną maskotkę do siebie nawzajem.

 Z nogi na nogę – zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dziecko siada w siadzie rozkrocznym, kładzie sobie maskotkę na stopie, a następnie ręką podnosi ją wysoko i kładzie na drugiej stopie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • Malowanie portretu rodziny.

Do zabawy będą potrzebne farby, pędzel, kubeczek na wodę, kartka z bloku technicznego.                  

Dziecko otrzymuje kartkę i ma za zadanie namalować członków swojej rodziny. Po namalowaniu pracy odstawia ją do wyschnięcia.

 

WTOREK (26.05.2020)

Temat dnia: Mama i tata.

Cele ogólne. Dziecko:

  • śpiewa piosenkę i rozmawia na jej temat,
  • rozwija słuch muzyczny,
  • dostrzega podobieństwa wśród roślin i zwierząt,
  • opisuje przedmioty z użyciem słów mały/duży.

 

Proponowane zabawy:

  • Co robi mama, co robi tata? – zabawa ruchowo-naśladowcza kształtująca świadomość roli rodziców w życiu rodziny.

Rodzic recytuje wiersz, a dziecko próbuje  ilustrować jego treść. Naśladuje rodzica, który demonstruje

czynności wymienione w tekście:

Zwariowany poranek.  

                                                              

Idzie tata na paluszkach,                            (dziecko idzie na palcach)                                                          

cicho skrada się do łóżka.                           (kładzie palec na ustach)

W mamy ucho szepce zdanie:                     (chwyta się za ucho)

- wstawaj, mamo na śniadanie!                  (układa dłoń przy ustach jak do szeptu)

 

Mama zrywa się z pościeli,                         (wyciąga ręce w górę i podskakuje)

gładzi włosy, łóżko ścieli,                            (głaszcze się po włosach, gładzi „kołdrę”)

pędzi szybko wprost do szafy,                    (biegnie w miejscu)

wkłada bluzkę – tę w żyrafy.                       (naśladuje zakładanie bluzki)

 

Stawia czajnik na kuchence,                      (naśladuje odkręcanie gazu)

potem bierze mnie na ręce:                        (robi z ramion kołyskę)

są gilgotki, jest ściskanie                             (łaskocze się i obejmuje)

plus turlanie na tapczanie.

 

Co w tym czasie robi tata?                         (przykłada palec wskazujący do skroni)

Lista zajęć jest bogata:                                                                                                            

parzy kawę, piecze grzanki,                       (pokazuje po kolei palce jak do wyliczanki)

kładzie noże, stawia szklanki.

 

Gdy śniadanie już zjedzone,                      (głaszcze się po brzuchu)

mama mruga w moją stronę:                   (mruga jednym okiem)

- wkładaj kurtkę, halo, Wiola!                  (przywołuje kogoś ręką)

bo jedziemy do przedszkola!                     (naśladuje kręcenie kierownicą)

 

Tata krztusi się ze śmiechu:                        (zatyka dłonią usta i cicho się śmieje)

- mamo, mamo, dość pośpiechu!            (macha dłonią gestem zabraniania)

Dopij kawę, pogłaszcz kota,                      (naśladuje picie i głaskanie kota)

dzisiaj przecież jest sobota!                       (rozkłada dłonie, wierzchem do góry)

Rafał Witek

  • Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Mama i tato (sł. i muz. B. Forma).

Wyruszamy z mamą                     Na wycieczkę tato

 na wielką wyprawę,                      zabierze mnie dzisiaj.

Będzie czasu wiele                          Jedzie z nami mama

na wspólną zabawę.                       i siostra Marysia.

 

Ref.: Razem z rodzicami               Ref.: Razem z rodzicami…

chcę poznawać świat

i nie ważne wcale,                          Czuję się bezpiecznie

że mam mało lat.                           zawsze z rodzicami,

                                                         jeśli chcesz, zapraszam,

                                                         zostań dzisiaj z nami.

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Gdzie wyruszają dzieci?

- Co chce robić dziecko?

- Jak ma na imię siostra?

- Jak się czuje z rodzicami dziecko?

- Jaka była ta piosenka: skoczna i wesoła czy powolna i smutna?

Nauka refrenu piosenki Mama i tato fragmentami, metodą ze słuchu.

Nagranie piosenki Mamo i tato Olek i Ada, płyta CD 2, utwór nr  na stronie;

https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI

  • Zabawa dydaktyczna Rodzina roślin.

Do zabawy potrzebujemy obrazki roślin: małych, średnich i dużych. (załącznik nr 3)           

Rodzic prezentuje po jednym przedstawicielu z każdej rodziny roślin. Zadaniem dziecka będzie dobranie do nich pozostałych członków danej rodziny. Następnie dziecko określa, kto może być tatą (największy obrazek), mamą (średni) i dzieckiem (najmniejszy obrazek).

 

  • Praca z obrazkami Rodziny zwierząt.

Do zabawy potrzebujemy obrazki zwierząt oraz ich młodych: np. kotki, kota i kociąt itd.

Rodzic rozkłada na dywanie obrazki. Prosi dziecko, aby znalazło zwierzęta  z jednej rodziny i je nazwało. (załącznik nr 4)

  •  Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Dziecko porusza się po pokoju przy muzyce. Na przerwę w muzyce dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem i porównuje wzrost (kto wyższy, a kto niższy ).Muzyka zaprasza do ponownego poruszania się po pokoju. Na przerwę w muzyce rodzic może zadać dziecku pytanie Kto jest wyższy? Misiu czy lalka? Słoń czy mrówka ? itd.

 

  • Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała Rośniemy…       

Rodzic prosi, aby dziecko pokazało powoli, jak rośnie, tzn. kucnęło i powoli wznosiło się ku górze, aż do wspięcia na palce i wyciągniętych wysoko rąk.

 

Kochani Rodzice!

Maj - to życie, maj - to kwiaty, 

bzy, konwalie, róże, bratki.

Maj w uczucia tak bogaty,

maj to także Święto Mamy i Taty.

Przyjmijcie od nas, Drodzy Rodzice

najserdeczniejsze życzenia,

samych słonecznych i spokojnych dni.

Z życzeniami przyjmijcie nasze gorące serduszka,

które nigdy nie przestaną Was kochać.

 

ŚRODA (27.05.2020)

Temat dnia: Album rodzinny.

Cele ogólne. Dziecko:

  • kształtuje pozytywne relacje w rodzinie,
  • nazywa i liczy członków rodziny,
  • słucha ulubionych bajek czytanych przez członka rodziny,
  • rozwija sprawność manualną,
  • rozwija sprawność fizyczną.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa dydaktyczna Rodzina.

Do zabawy potrzebujemy duże serce wycięte z białego brystolu, małe serca wycięte z papieru, klej.

Dziecko wymienia członków rodziny. Liczy, ile osób jest w rodzinie i nakleja na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.

 

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone), część 2, nr 48.

Dziecko:

- czyta wyrazy z osobą dorosłą,

- rysuje członków własnej rodziny,

- nazywa członków rodziny Olka,

- wymienia członków własnej rodziny.

 

  • Czytanki razem z mamą.

Chętna mama, tatuś lub rodzeństwo  w wieku szkolnym czyta dziecku swoje ulubione bajki z dzieciństwa lub te, które lubi przedszkolak.

 

  •  Nauka rymowanki dla mamy i dla taty.

 Dla dziecka: duża sylweta serca, małe czerwone serduszka.

Dziecko powtarza tekst rymowanki fragmentami za rodzicem.

Mamo, mamo – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!

                                                           

Tato, tato – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Tato, tato – kocham Cię!

Dziecko recytując rymowankę zapełnia sylwetę serca małymi czerwonymi serduszkami.

 

  • Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – Co to jest?         

Do zabawy potrzebujemy nieprzezroczysty  worek,  różne  przedmioty  wykorzystywane  przez  kobietę  i  mężczyznę,  np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp.

 Rodzic rozkłada na dywanie przygotowane przedmioty używane przez kobietę i mężczyznę. Nazywa je i przekazuje dzieciom, aby mogły się z nimi zapoznać za pomocą dotyku. Następnie chowa  je  do  worka,  a   dziecko  wkłada  rękę  do  środka  i  próbuje  nazwać  trzymany przedmiot.

 

  • Zestaw zabaw ruchowych.

- Zabawa orientacyjno – porządkowa Wysoko – nisko.

Dziecko biega po pokoju przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze, na hasło: wysoko! Stoi na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad głową; hasło: Nisko! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Myjemy z tatą samochód.

Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

Ćwiczenia wyprostne Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty.

Dziecko siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło: Rodzic zmęczony wykonuje luźny skłon tułowia w przód. Na hasło: Rodzic wypoczęty – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

Podskoki Froterujemy z mamą podłogę.

Dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

- Ćwiczenia równowagi Rysujemy obrazek dla mamy i taty.

Dziecko stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian prawą i lewą nogą.

- Ćwiczenie Rodzinna wycieczka rowerowa.

Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.

  • Serce - ćwiczenie grafomotoryczne.

Dziecko rysuje serce po śladzie a w nim osobę, którą bardzo kocha.

 

CZWARTEK (28.05.2020)

Temat dnia: Kwiaty dla mamy i taty.

Cele ogólne. Dziecko:

  • poznaje zawody rodziców,
  •  rozwija wyobraźnię plastyczną,
  • prawidłowo układa artykulatory przy głosce t.

 

Proponowane zabawy:

  • Rozmowa z dzieckiem Co robi moja mama?

Do zabawy potrzebujemy obrazki kobiet wykonujących różne zawody.

Rodzic rozmawia z dzieckiem o pracy, jaką wykonują mamy. Nazywa czynności, jakie wykonują panie na obrazkach. (załącznik nr 6)

 

  • Rozpoznawanie zawodu po przedmiotach – Do kogo to należy?

Do zabawy będą potrzebne atrybuty różnych zawodów np. biały fartuch, drewniana łyżka, grzebień, zmiotka i szufelka itp.

Rodzic pokazuje dziecku zgromadzone przedmioty. Pyta dziecko, z jakimi zawodami kojarzą mu się te przedmioty. Dziecko wypowiada  się. Przykłady: grzebień – fryzjerka, drewniana łyżka – kucharz itp.

 

  • Zabawa dydaktyczna Zakupy z mamą.

Do zabawy będą potrzebne opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach), reklamówka, dziecięcy koszyk sklepowy.

Dziecko wybiera do koszyka produkty, które najczęściej kupuje z mamą. Nazywa produkty. Opowiada, co chciałoby kupić mamie, gdyby zarabiało pieniądze.

 

  • Ćwiczenia logopedyczne – prezentacja prawidłowej artykulacji głoski t.

Do zabawy potrzebujemy lusterko.

Rodzic prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby  dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za rodzicem głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: ta, to, te, tu, ty.

  • Ćwiczenie ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

 

Piękny uśmiech, dobre serce;                    Ta, to, ti, ta, ti, tom!

wszystko umie zrobić sama.                      Kocham ciebie i nasz dom.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!                     Dom to miejsce wyjątkowe.

                                                                     Może być na końcu świata!

Ta, to,ti, ta, ti, tom!                                      Najważniejsza jest rodzina,

Kocham ciebie i nasz dom.                         czyli mama, ja i tata!

 

Zawsze chętnie mi pomagasz,                  ta, to, ti, ta, ti, tom!

kiedy jesteś obok, tato.                               Kocham mamę, tatę, dom.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

 

  • Ćwiczenia słuchowe Kto mieszka w tym domu?

Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko podaje pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby),

a rodzic odgaduje, o kogo chodzi, np.: ma –ma, ta-ta, brat, sios-tra, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek.

 

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone), cz.2, nr 49.

Dziecko:

- obrysowuje kształty prezentów,

- koloruje wybrany prezent,

- dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy prezentów,

- koloruje serca według wzoru.

 

  • Zabawa ruchowo – naśladowcza Tata pracuje.

Dziecko porusza się po pokoju w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze naśladuje wykonywanie prac, o których mówi rodzic, np. tata pisze na komputerze, tata trzepie dywan, tata myje samochód, tata gra na skrzypcach itp.

  • Kwiaty dla mamy i taty – praca plastyczna.

Dziecko koloruje kwiatki i wykleja plasteliną wazon. (załącznik nr 7)

Dodatkowa propozycja na dzisiaj to zabawa ruchowa Ojciec Wirgiliusz;

https://www.youtube.com/watch?v=1j8WIR0lsCU.

 

PIĄTEK (29.05.2020)

Temat dnia: To wszystko dla was rodzice…

Cele ogólne. Dziecko:

  • rozwija mowę,
  • rozwija spostrzegawczość,
  • wie, jak ważna dla niego jest miłość mamy i taty,
  • rozwija sprawność fizyczną.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa naśladowcza Pomagam mamie.

Rodzic  włącza nagranie muzyki. Dziecko  wykonuje  dowolne improwizacje taneczne. Na przerwę

w muzyce rodzic podaje nazwy czynności, które dziecko  naśladuje, np.: odkurzanie, wycieranie

kurzu, zmywanie naczyń, podlewanie kwiatów.

 

  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!

 

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

sama ją namaluje.

 

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady –

obydwaj kochamy tatę!

 

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo?

RODZINA!

Rozmowa na podstawie wiersza.

- Co dziecko podaruje mamie?

- Co dzieci zrobią dla taty?

- Co to jest rodzina?

- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

  • Karta pracy dzieci młodsze (żółte), cz.2, nr 17.

Dziecko:

- ogląda obrazki i mówi, co robi tata i mama Olka i Ady,

- nakleja obok obrazków zdjęcia przedmiotów  potrzebnych do wykonania danej czynności,

- nazywa przedmioty przedstawione na zdjęciach i określa, do czego są potrzebne.

 

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone), cz.2, nr 50-51.

Dziecko:

- ogląda obrazki i mówi, co robią osoby na nich przedstawione,

- nakleja pod obrazkami przedmioty potrzebne do wykonania danej czynności,

- rysuje po śladach rysunku falbanki,

- nazywa przedmioty i mówi, do czego są potrzebne.

 

  • Zabawa ruchowa  Podroż z mamą.

Rodzic zaprasza na wyprawę:

- rowerami – dziecko leży na dywanie na plecach i naśladuje pedałowanie,

- pociągiem – dziecko trzyma za ramiona osobę przed sobą i biega po pokoju,,

- kajakami – dziecko siada z ugiętymi nogami i wykonuje ramionami ruch wiosłowania,

- samolotem – dziecko rozkłada wyprostowane ręce w bok i biega po pokoju,

- balonem – dziecko tworzy z rodzicem  koło, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

 

  • Kończenie zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziny.

Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):

- Lubię moją rodzinę, bo…

- Z moją rodziną najbardziej lubię…

- Moja rodzina to…

 

  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej – Roztargniona mama.

Rodzic  chowa w pokoju damską torebkę. Opowiada o roztargnionej mamie, która położyła gdzieś torebkę i teraz nie może jej odnaleźć. Opisuje wygląd torebki. Zachęca dziecko do pomocy mamie w jej odszukaniu. Dziecko odszukuje torebkę.  Następnie rodzic kontynuuje zabawę , dziecko  chowa inny przedmiot, np. parasolkę.

 

  • Masażyk – według Bożeny Formy.

Dziecko siada na dywanie i wykonuje masażyk na plecach rodzica.

                                                                                              Dziecko:

,

Wędruję z mamusią hen leśną dróżką –                            rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry

                                                                                              do dołu pleców,

przez góry wysokie i łąki,                                                    rysuje góry, wykonuje ruchy koliste, pocierając

                                                                                              dłońmi o plecy,

dla nas wesoło wietrzyk powiewa,                                     delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk,

a w górze śpiewają skowronki.                                            uderza delikatnie opuszkami palców w górną

                                                                                               część pleców,

Zza chmury nagle spogląda słońce,                                    rysuje słońce,

ciepłe wysyła promienie,                                                       mocno pociera rozwartymi dłońmi o plecy,

zbieramy kwiaty, pięknie pachnące                                     rysuje kontury kwiatów, naśladuje ich wąchanie,

                                                                                                zbliżając dłonie do nosa,

stokrotki, rumianki, złocienie.                                              rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach,

Potem leżymy sobie na trawie                                             delikatnie przykłada policzek do pleców rodzica,

i w niebo spoglądamy,                                                          przesuwa dłoń od dołu do góry pleców,

najcudowniejsze są takie chwile,                                          dmucha we włosy rodzica,

bo mamę mocno kochamy.                                                  rysuje na plecach serduszko.

 

 

 

Data dodania: 2020-05-24 18:28:47
Data edycji: 2020-05-28 14:57:38
Ilość wyświetleń: 1050
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej