WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 29.03.2021r.

Praca zdalna 29.03.2021r.

DRODZY RODZICE!
W związku z zawieszeniem zajęć w przedszkolu na czas od 29.03.2021r. do 09.04.2021r. będę systematycznie przesyłać Państwu propozycje zabaw do pracy z dzieckiem w domu. Proszę o pomoc i Państwa wsparcie w realizacji zabaw. Jeżeli coś z podanych propozycji nie zostanie zrealizowane - nic się nie stanie. Najważniejsze teraz dla wszystkich to wspólnie miło spędzony czas na przygotowaniach świątecznych. Pamiętajcie, że Wasze dzieci potrafią: ozdabiać pisanki, pomagać
w pieczeniu oraz ozdabiać ciasta, sprzątać swój pokój, parować skarpetki, ubierać się samodzielnie, odkładać po sobie naczynia do zlewu lub zmywarki oraz wiele innych rzeczy. Jest to nie tylko nieoceniona pomoc w domu, ale także wspaniała zabawa oraz nauka. Angażujcie dzieci w codzienne obowiązki! Chętnie obejrzę fotorelację z tego zadania.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkim miłej zabawy :)

 

Temat tygodnia: WIELKANOC.

PONIEDZIAŁEK (29.03.2021r.)

Temat dnia: Koszyczek dobrych życzeń.

Cele ogólne:

  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Cele operacyjne:

  • porusza się rytmicznie przy muzyce,
  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • wymienia zwyczaje związane z Wielkanocą,
  • maluje jajka, tworzy pisanki,
  • składa i zgina papier według instrukcji.

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.
  • Posłuchajcie piosenki Koszyczek dobrych życzeń - tekst piosenki załącznik nr 2.
    Płyta CD 2, piosenka nr 9.
    Przypomnę w jaki sposób korzystamy z odsłuchiwania piosenek. Logujemy się na stronie jako RODZIC. Po zalogowaniu klikamy MAC AKADEMIA, szukamy zakładki NOWE PRZYGODY OLKA I ADY - POZIOM BB+ wybieramy nr płyty i z podanej listy piosenkę.
    https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI
    Rozmowa na podstawie treści piosenki. Przykładowe pytania:
    - Co znajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence?
    - Co znaczą w piosence słowa koszyczek dobrych życzeń?
  • Zabawa Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy jajka.
    Dzieci szukają jajka ugotowanego na twardo, które Rodzic ukrył w pokoju. Rodzic naprowadza dziecko na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło,
    cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.
  • Ćwiczenia oddechowe - Szablon baranka - załącznik nr 3.
    Będziemy potrzebować: szablon baranka, słomka, skrawki białego papieru.
    Dzieci zajmują wygodną pozycję przy stole.
    Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Przed dzieckiem znajduje się szablon baranka. Obok baranka umieszczamy małe kawałki białego papieru. Dziecko za pomocą
    słomki przenosi kawałki papieru na szablon baranka. Nie pomaga sobie rękami.
  • Zabawa ruchowa - Pokaż pisankę.
    Dzieci poruszają się po pokoju. Na hasło rodzica: Pokaż pisankę, zatrzymują się i pokazują na niby trzymaną w dłoniach pisankę i opowiadają o niej.
  • Wielkanocne pyszności – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej - załącznik nr 4.
    Rozmowa na podstawie opowiadania i ilustracji - obrazek zakładki.
    Rodzic zadaje pytanie:
    - Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
    - Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
    - O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
    - jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej?
  • Zabawa ruchowa z elementem toczenia - Ruchome jajko.
    Będziemy potrzebować: ugotowane jajko, 3 plastikowe butelki (byłoby dobrze, gdyby były wypełnione wodą lub piaskiem), drewnianą kuchenną łopatkę, koszyczek lub inny pojemnik.
    Rodzic wyznacza linie – startu i mety. Na mecie ustawia, w wyznaczonym miejscu - koszyk, a z butelek tworzy slalom. Na sygnał dzieci toczą ugotowane jajko po podłodze pomiędzy butelkami, aż do miejsca, w którym znajduje się koszyk. Następnie podnoszą jajko i umieszczają je w koszyku. Wracają w jak najszybszym tempie do linii startu.
    Zabawę można powtórzyć urozmaicając ją przez toczenie jajka różnymi przedmiotami znalezionymi w kuchni np. drewnianą łopatką.
  • Dodatkowa propozycja dla wszystkich dzieci:
    Zabawa plastyczna – Przysmaki wielkanocne
    Do zabawy potrzebna będzie masa solna:
    -  2 szklanki mąki pszennej,
    -  1 szklanka soli,
    -  trochę oleju,
    -  woda.
    Przygotowanie: mąkę, sól wsypujemy do miski, dolewamy trochę wody oraz olej. Wszystko razem ugniatamy, w zależności od potrzeby dolewamy wody. Masa nie może być zbyt sucha, bo będzie się kruszyła, ale nie może być też za mokra, będzie wtedy mało plastyczna. Konsystencja masy powinna być mniej więcej taka, jak np. dobrze wyrobiona w dłoniach plastelina.

    Nawiązując do wcześniej wysłuchanego opowiadania, pytamy dziecko:
    - Jakie smakołyki zrobiły dzieci z masy solnej w przedszkolu Olka i Ady?
    - Jakie jeszcze inne smakołyki mogą się znaleźć na stole wielkanocnym?

    Następnie przystępujemy do lepienia smakołyków wielkanocnych z masy solnej. Po wykonaniu pracy odkładamy zrobione smakołyki w odpowiednie miejsce do wyschnięcia. Jak praca będzie odpowiednio sucha malujemy farbami, każdy przysmak w odpowiednim kolorze.

  • Dodatkowe zadania dla dzieci 5 - letnich:
    Wykonanie pracy plastyczno - technicznej Koszyczek wielkanocny.
    Będziemy potrzebować: karta pracy nr 3 z wyprawki, klej, nożyczki, piórka. Zadanie polega na wypchnięciu z karty pracy formy koszyczka i uchwytu. Złożeniu i sklejeniu koszyczka według instrukcji. Doklejeniu we właściwym miejscu uchwytu. Doklejenie kurczakom piórek na czubku głowy. Porządkowaniu miejsca pracy.

    https://www.mac.pl/flipbooki#wp
    Karta pracy, cz. 3, s. 73.
    rysowanie po śladach rysunków drugich połówek pisanek. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stronie.

    Karta pracy, cz. 3, s. 74.
    Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów. Układanie zdań. Słuchanie zagadek. Rozwiązywanie ich.

    Karta pracy, cz. 3, s. 75.
    Zaznaczanie kropkami kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. kończenie rysowania kurczątek według wzoru.

  • Dodatkowe zadanie dla dzieci 4 - letnich:
    Karta pracy, cz. 2, s. 29.
    Dzieci oglądają obrazek. Wymieniają nazwy smakołyków, które znajdują się na stole. Dzielą ich nazwy rytmicznie na sylaby. Rysują po śladach rysunków babek wielkanocnych.
    https://www.mac.pl/flipbooki#wp

Data dodania: 2021-03-29 09:03:08
Data edycji: 2021-03-29 09:35:35
Ilość wyświetleń: 478
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej