WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 01.04.2021r.

Praca zdalna 01.04.2021r.

Temat tygodnia: WIELKANOC.

CZWARTEK (01.04.2021r.)

Temat dnia: W oczekiwaniu na święta.

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie ze zwyczajem robienia żartów,
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • wie, na czym polega dobry żart,
  • liczy sylwety pisanek, prawidłowo liczy na palcach.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.
  • Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz Jana Brzechwy - Prima Aprilis.

    Wiecie, co było pierwszego kwietnia?
    Kokoszce wyrósł wielbłądzi garb,
    W niebie fruwała krowa stuletnia,
    A na topoli świergotał karp.
    Żyrafa miała króciutką szyję,
    Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,
    Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,
    A zając przebył ocean w pław.
    Tygrys przed myszą uciekał z trwogi,
    Wieloryb słonia ciągnął za czub,
    Kotu wyrosły jelenie rogi,
    A baranowi - bociani dziób.
    Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,
    Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!”
    „Prima aprilis!” - wołała foka,
    A hipopotam ze śmiechu pękł.

    Porozmawiajcie na temat treści wiersza. Przykładowe pytania:
    - Czy wymienione w wierszu sytuacje mogły się wydarzyć?
    - Czy można pęknąć ze śmiechu?

  • Prima Aprilis - rozmowa z dzieckiem na temat żartów.
    Prima Aprilis to dzień żartów, wygłupów i psot! Warto o nim rozmawiać, by uświadomić dzieciom, że nie wszystkie żarty są na miejscu. Powinniśmy żartować w taki sposób, by żart był pełen śmiechu i bawił. Czasami bywa niestety tak, że żarty przekraczają granicę dobrego humoru i stają się powodem nieprzyjemnych emocji. To ważne, aby uczyć żartować w taki sposób, aby nie skrzywdzić innych osób.
    Rodzicu złote myśli, które proszę przekaż dziecku. Dobry żart:
    - nie obraża innych osób - żart to nie jest kpina czy obrażanie, śmiejmy się z Kimś a nie z Kogoś!
    - nie budzi strachu ani smutku - żarty nie powinny nikogo zmartwić ani zestresować,
    - sprawia, że inni się śmieją nawet osoba, której żart dotyczy.

    Chętnie dowiem się jakie żarty zrobiliście dzisiaj swoim najbliższym, a może ktoś ma ochotę zrobić mi żart?

    A teraz zadanie do wykonania - załącznik nr 2.
    Przyjrzyj się obrazkom i wskaż palcem co tu nie pasuje - głośno powiedz Prima Aprilis. Udanej Zabawy.

 

  • Zabawa ruchowa przy akompaniamencie Dziecko skacze po pokoju w przysiadzie podpartym, gdy muzyka milknie dziecko zatrzymuje się bez ruchu.

  • Rozwiązywanie zagadek - załącznik nr 3.

  • Zabawa paluszkowa - Wielkanocni goście.
    Dziecko siedzi przed Rodzicem. Rodzic mówi rymowankę, dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytania:

    - Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, ile  zostało?
    - Przy wielkanocnym stole  czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu ile zostało?
    - Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, ile zostało?
    - Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Jeden poszedł do domu ile zostało?
    - Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanko właśnie się skończyło.


  • Liczenie pisanek - zabawa dydaktyczna.
    Będziemy potrzebować: 7 szablonów jajek wyciętych z papieru, koszyk.
    Dziecko manipuluje, przelicza i rozwiązuje treść zadania.
    - Ola włożyła do koszyka 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
    - Kasia włożyła do koszyka 2 pisanki. Zosia włożyła 3 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
    - W koszyku było 7 pisanek. Przyszedł Jaś i zabrał z koszyka 2 pisanki. Ile pisanek zostało w koszyku?
    - Ada włożyła do koszyka 6 pisanek. Przyszedł Olek i zabrał z koszyka 3 pisanki. Ile pisanek zostało w koszyku?

 

  • Zabawa ruchowa - Zające na łące.
    dzieci robią przysiad, opierają ręce na podłodze i skaczą jak zające do wyznaczonego przez rodzica miejsca. Po drodze dzieci mogą wykonać obrót i pomachać ogonkiem lub uszami.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 80 (dzieci starsze).
    Rysowanie pisanki po śladzie. Rysowanie po śladach rysunków spirali.

 

  • Karta pracy, cz. 2, s. 32 (dzieci młodsze).
    Dzieci kończą kolorować rysunek. Odszukują na obrazku symbole wielkanocne: kurczątko, baranka, zajączka, pisanki. Kolorują pisanki w koszykach - każdą innym kolorem - i ozdoby według własnych pomysłów.

 

Data dodania: 2021-04-01 02:34:31
Data edycji: 2021-04-01 02:43:54
Ilość wyświetleń: 188
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej