WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 23.04.2020 Temat dnia: Jak powstaje chleb?

Czwartek 23.04.2020 Temat dnia: Jak powstaje chleb?

 

Czwartek 23.04.2020

Temat dnia: Jak powstaje chleb?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ćwiczenia poranne z piłką https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE&t=328s
  1. „Jak powstaje chleb?” - oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej z Wielkiej Księgi Tropicieli, s. 72 – 73.

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

lub

https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

Pytania dotyczące historyjki obrazkowej:

  • Jak powstaje chleb?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się rolnik?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się młynarz?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się piekarz?
  • Jaką rolę ma sprzedawca?
  • Dlaczego chleb jest tak ważny dla człowieka?
  1. Opowiadanie „Chleb” (załącznik 1)
  2. Rozmowa kierowana dotycząca treści opowiadania:
  • O czym rozmawiały dzieci w przedszkolu?
  • Co pani mówiła na temat chleba, w co dawniej wierzyli ludzie, jak postępowali z chlebem?
  • Czy chleb jest zwykły, czy niezwykły?
  • Co postanowiły dzieci?
  • Kto im pomagał w przygotowaniu i upieczeniu chleba?
  • Czy cały ten proces trwał krótko, czy długo?
  • Jakich składników używały dzieci?
  • Jak pachniał zakwas?
  • Co dzieci dosypały na końcu, by chleb był smaczniejszy?
  • Czy warto było czekać – czy chleb wyszedł pyszny, smakował dzieciom?
  1. „Produkty ze zboża” https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU

Rodzic pokazuje dziecku różne (dostępne w domu) produkty pochodzące ze zboża, np. mąka (mogą być różne rodzaje), kasza jęczmienna, kasza manna, płatki kukurydziane i owsiane, kasza jaglana.

Zadanie dodatkowe z Wielkiej Księgi Tropicieli, s. 73 – łączenie z workiem mąki produktów, do których zrobienia potrzebna jest mąka.

  1. „Rysujemy znaczki” – zabawy rozwijające małą motorykę. Rodzic wysypuje np. mąkę, kaszę, płatki,… na tackę/ blaszkę (każdy rodzaj produktu na inną tackę/ blaszkę); zadaniem dziecka jest narysowanie różnych wzorów, swojego znaczka, próby w pisaniu liter itp .Dziecko może określić na czym pisało się najlepiej, co było przyjemne, a co nie.
  2. „Wiatraczki” – zabawa ruchowa. Rodzic włącza dowolną muzykę, dziecko porusza się w jej rytm, na przerwę w muzyce – dziecko zamienia się w wiatraczek i obraca się w miejscu dookoła własnej osi z rękoma rozłożonymi na boki.
    1. „Zbożowa mandala” – praca plastyczna wg własnego pomysłu lub wspólne pieczenie ciasteczek.

    Mandala -to rysunek na planie koła, technika plastyczna stosowana w pracy zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. Przykład mandali zbożowej w załączniku 2.

    „Wiatrak”- wykonanie wiatraczka zgodnie z instrukcją z Wyprawki – karta 42.
Data dodania: 2020-04-22 21:17:49
Data edycji: 2020-04-22 21:42:23
Ilość wyświetleń: 1319
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej