WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czwartek 23.04.2020 Temat dnia: Jak powstaje chleb?

Czwartek 23.04.2020 Temat dnia: Jak powstaje chleb?

 

Czwartek 23.04.2020

Temat dnia: Jak powstaje chleb?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ćwiczenia poranne z piłką https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE&t=328s
  1. „Jak powstaje chleb?” - oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej z Wielkiej Księgi Tropicieli, s. 72 – 73.

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

lub

https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

Pytania dotyczące historyjki obrazkowej:

  • Jak powstaje chleb?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się rolnik?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się młynarz?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się piekarz?
  • Jaką rolę ma sprzedawca?
  • Dlaczego chleb jest tak ważny dla człowieka?
  1. Opowiadanie „Chleb” (załącznik 1)
  2. Rozmowa kierowana dotycząca treści opowiadania:
  • O czym rozmawiały dzieci w przedszkolu?
  • Co pani mówiła na temat chleba, w co dawniej wierzyli ludzie, jak postępowali z chlebem?
  • Czy chleb jest zwykły, czy niezwykły?
  • Co postanowiły dzieci?
  • Kto im pomagał w przygotowaniu i upieczeniu chleba?
  • Czy cały ten proces trwał krótko, czy długo?
  • Jakich składników używały dzieci?
  • Jak pachniał zakwas?
  • Co dzieci dosypały na końcu, by chleb był smaczniejszy?
  • Czy warto było czekać – czy chleb wyszedł pyszny, smakował dzieciom?
  1. „Produkty ze zboża” https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU

Rodzic pokazuje dziecku różne (dostępne w domu) produkty pochodzące ze zboża, np. mąka (mogą być różne rodzaje), kasza jęczmienna, kasza manna, płatki kukurydziane i owsiane, kasza jaglana.

Zadanie dodatkowe z Wielkiej Księgi Tropicieli, s. 73 – łączenie z workiem mąki produktów, do których zrobienia potrzebna jest mąka.

  1. „Rysujemy znaczki” – zabawy rozwijające małą motorykę. Rodzic wysypuje np. mąkę, kaszę, płatki,… na tackę/ blaszkę (każdy rodzaj produktu na inną tackę/ blaszkę); zadaniem dziecka jest narysowanie różnych wzorów, swojego znaczka, próby w pisaniu liter itp .Dziecko może określić na czym pisało się najlepiej, co było przyjemne, a co nie.
  2. „Wiatraczki” – zabawa ruchowa. Rodzic włącza dowolną muzykę, dziecko porusza się w jej rytm, na przerwę w muzyce – dziecko zamienia się w wiatraczek i obraca się w miejscu dookoła własnej osi z rękoma rozłożonymi na boki.
    1. „Zbożowa mandala” – praca plastyczna wg własnego pomysłu lub wspólne pieczenie ciasteczek.

    Mandala -to rysunek na planie koła, technika plastyczna stosowana w pracy zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. Przykład mandali zbożowej w załączniku 2.

    „Wiatrak”- wykonanie wiatraczka zgodnie z instrukcją z Wyprawki – karta 42.
Data dodania: 2020-04-22 21:17:49
Data edycji: 2020-04-22 21:42:23
Ilość wyświetleń: 1444
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej