WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2021.04.16 Czyste powietrze skarbem naszej planety - nauczanie zdalne

2021.04.16 Czyste powietrze skarbem naszej planety - nauczanie zdalne
  • „Balonik” – rodzice, przeczytajcie proszę dziecku opowiadanie W. Widłaka pt.: "Balonik" (załącznik 1) lub włączcie słuchowisko
    www.youtube.com/watch?v=pWEcYMmMYz0

Po wysłuchaniu opowiadania wspólnie zastanówcie się nad problemem Ryjka. Spróbujcie podać inne niezawodne sposoby na zatrzymanie powietrza w baloniku. Jeśli macie w domu balonik (jeśli nie, to może być np.: rękawiczka gumowa/lateksowa jednorazowa). Dziecko nadmuchuje swój balonik i w miarę możliwości samodzielnie lub z pomocą rodzica zabezpiecza balonik przed ucieczką powietrza (nadmuchany balonik posłuży do dalszych zabaw).

Po obejrzeniu filmików porozmawiajmy na temat zagrożeń związanych z zanieczyszczeniami powietrza. Następnie dziecko wykonuje kartę pracy, ogląda obrazek, wskazuje widoczne sytuacje, które stwarzają zagrożenie dla środowiska. Zachęćmy dziecko do myślenia i opowiedzenia, jak można przeciwdziałać skażeniu powietrza. Dziecko uświadamia sobie znaczenie czystego powietrza, poznaje zagrożenia ekologiczne związane z emisją spalin i dwutlenku węgla oraz wymienia ich źródła (kominy, rury wydechowe samochodów, papierosy, pożary).  Uświadommy znaczenie lasów dla jakości powietrza na naszej planecie.
„Karty pracy. Powietrze” s. 7

  • „Podróż balonika” – poprośmy dziecko, aby wycięło obrazki z załącznika (Podróż balonika cz. 1 ), połóżmy przed dzieckiem dwie kartki: z ilustracją ziemi smutnej oraz ekologicznej - czystej (załącznik  Podróż balonika cz. 2a i 2b)

Przy smutnej planecie dziecko układa i nakleja obrazki ukazujące czynniki szkodliwe dla środowiska, (zanieczyszczony świat pełen kominów, samochodów, dymu, bez zieleni). Przy drugiej - proekologicznej jest ekologiczny, szczęśliwy świat (czynniki proekologiczne, ratujące środowisko). Dziecko, siedząc przed skończonymi pracami wsłuchuje się w opowieść rodzica:

Pewnego razu balonik leciał wysoko nad nieznaną krainą. Kiedy wylądował, okazało się, że było tam bardzo smutno i brzydko... i (tu dziecko dopowiada, dlaczego w smutnej krainie było brzydko). Rodzic tak nakierowuje opowiadanie, aby po podróży po ekologicznym świecie zakończyło się ekologicznym przesłaniem oczyszczenia smutnego, brzydkiego świata przez zasadzenie drzew, nałożenie filtrów na kominy.

 

  • „Zabawy powietrzem” – dziecko z pomocą rodzica konstruuje z dostępnych materiałów zabawki poruszane powietrzem. Z kartek zaginają wachlarze, wiatraczki i samolociki. Sprawdzają, jak latają wykonane zabawki. Następnie sprężają powietrze w strzykawce
    i obserwują siłę, z jaką się rozpręża po puszczeniu tłoka. Na koniec z wyczuciem próbują ścisnąć napompowane balony (rękawiczki jednorazowe itp.). Obserwuje skutki swoich działań i formułuje wnioski.

Eksperymenty z powietrzem:

www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

www.youtube.com/watch?v=n0xGvEXD6_A

  • „Czujemy, że rymujemy” – rodzic wymawia głośno różne słowa, akcentując ostatnią sylabę (np.: kura, ra ). Zadaniem dziecka jest kucnąć, kiedy usłyszy wyrazy, które się rymują. Szczególny nacisk kładziemy na słowa: fontanna, flet, bilet, koziołek, wanna, fiołek. W drugiej części zabawy proponujemy, aby dziecko samodzielnie podawało rymujące się pary wyrazów. Następnie na karcie pracy dziecko łączy w pary te obrazki, których nazwy się rymują. Po wykonaniu ćwiczenia podajemy dziecku chustkę lub wstążkę
    i zachęcamy do poruszania się z nimi w rytm muzyki. Zadaniem dziecka jest wykonywanie ruchów raz prawą, raz lewą ręką, zataczanie w powietrzu przed sobą dużych i małych okręgów, leniwych ósemek, kreślenie kształtu znanych liter. Na koniec dziecko rysuje po śladzie fartuszek na karcie pracy.
    „Karty pracy. Powietrze” s. 8

Muzyka do improwizacji (swobodnego tańca) www.youtube.com/watch?v=Xu2WgiOi56I

       

          Drodzy Rodzice, bardzo dziękuję Wam za wsparcie i pomoc podczas zdalnej realizacji naszej przedszkolnej nauki. Przypominam także, aby przynieść do przedszkola wszystkie zabrane na czas nauki zdalnej rzeczy - woreczki do gimnastyki, rzeczy na przebranie oraz podręczniki i piórniki z naostrzonymi kredkami :) "Karty pracy "Woda" zostają w domu - są już skończone. Do zobaczenia w przedszkolu ;)

Data dodania: 2021-04-16 06:40:41
Data edycji: 2021-04-16 18:43:51
Ilość wyświetleń: 788
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej