WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2021.04.16 Czyste powietrze skarbem naszej planety - nauczanie zdalne

2021.04.16 Czyste powietrze skarbem naszej planety - nauczanie zdalne
  • „Balonik” – rodzice, przeczytajcie proszę dziecku opowiadanie W. Widłaka pt.: "Balonik" (załącznik 1) lub włączcie słuchowisko
    www.youtube.com/watch?v=pWEcYMmMYz0

Po wysłuchaniu opowiadania wspólnie zastanówcie się nad problemem Ryjka. Spróbujcie podać inne niezawodne sposoby na zatrzymanie powietrza w baloniku. Jeśli macie w domu balonik (jeśli nie, to może być np.: rękawiczka gumowa/lateksowa jednorazowa). Dziecko nadmuchuje swój balonik i w miarę możliwości samodzielnie lub z pomocą rodzica zabezpiecza balonik przed ucieczką powietrza (nadmuchany balonik posłuży do dalszych zabaw).

Po obejrzeniu filmików porozmawiajmy na temat zagrożeń związanych z zanieczyszczeniami powietrza. Następnie dziecko wykonuje kartę pracy, ogląda obrazek, wskazuje widoczne sytuacje, które stwarzają zagrożenie dla środowiska. Zachęćmy dziecko do myślenia i opowiedzenia, jak można przeciwdziałać skażeniu powietrza. Dziecko uświadamia sobie znaczenie czystego powietrza, poznaje zagrożenia ekologiczne związane z emisją spalin i dwutlenku węgla oraz wymienia ich źródła (kominy, rury wydechowe samochodów, papierosy, pożary).  Uświadommy znaczenie lasów dla jakości powietrza na naszej planecie.
„Karty pracy. Powietrze” s. 7

  • „Podróż balonika” – poprośmy dziecko, aby wycięło obrazki z załącznika (Podróż balonika cz. 1 ), połóżmy przed dzieckiem dwie kartki: z ilustracją ziemi smutnej oraz ekologicznej - czystej (załącznik  Podróż balonika cz. 2a i 2b)

Przy smutnej planecie dziecko układa i nakleja obrazki ukazujące czynniki szkodliwe dla środowiska, (zanieczyszczony świat pełen kominów, samochodów, dymu, bez zieleni). Przy drugiej - proekologicznej jest ekologiczny, szczęśliwy świat (czynniki proekologiczne, ratujące środowisko). Dziecko, siedząc przed skończonymi pracami wsłuchuje się w opowieść rodzica:

Pewnego razu balonik leciał wysoko nad nieznaną krainą. Kiedy wylądował, okazało się, że było tam bardzo smutno i brzydko... i (tu dziecko dopowiada, dlaczego w smutnej krainie było brzydko). Rodzic tak nakierowuje opowiadanie, aby po podróży po ekologicznym świecie zakończyło się ekologicznym przesłaniem oczyszczenia smutnego, brzydkiego świata przez zasadzenie drzew, nałożenie filtrów na kominy.

 

  • „Zabawy powietrzem” – dziecko z pomocą rodzica konstruuje z dostępnych materiałów zabawki poruszane powietrzem. Z kartek zaginają wachlarze, wiatraczki i samolociki. Sprawdzają, jak latają wykonane zabawki. Następnie sprężają powietrze w strzykawce
    i obserwują siłę, z jaką się rozpręża po puszczeniu tłoka. Na koniec z wyczuciem próbują ścisnąć napompowane balony (rękawiczki jednorazowe itp.). Obserwuje skutki swoich działań i formułuje wnioski.

Eksperymenty z powietrzem:

www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

www.youtube.com/watch?v=n0xGvEXD6_A

  • „Czujemy, że rymujemy” – rodzic wymawia głośno różne słowa, akcentując ostatnią sylabę (np.: kura, ra ). Zadaniem dziecka jest kucnąć, kiedy usłyszy wyrazy, które się rymują. Szczególny nacisk kładziemy na słowa: fontanna, flet, bilet, koziołek, wanna, fiołek. W drugiej części zabawy proponujemy, aby dziecko samodzielnie podawało rymujące się pary wyrazów. Następnie na karcie pracy dziecko łączy w pary te obrazki, których nazwy się rymują. Po wykonaniu ćwiczenia podajemy dziecku chustkę lub wstążkę
    i zachęcamy do poruszania się z nimi w rytm muzyki. Zadaniem dziecka jest wykonywanie ruchów raz prawą, raz lewą ręką, zataczanie w powietrzu przed sobą dużych i małych okręgów, leniwych ósemek, kreślenie kształtu znanych liter. Na koniec dziecko rysuje po śladzie fartuszek na karcie pracy.
    „Karty pracy. Powietrze” s. 8

Muzyka do improwizacji (swobodnego tańca) www.youtube.com/watch?v=Xu2WgiOi56I

       

          Drodzy Rodzice, bardzo dziękuję Wam za wsparcie i pomoc podczas zdalnej realizacji naszej przedszkolnej nauki. Przypominam także, aby przynieść do przedszkola wszystkie zabrane na czas nauki zdalnej rzeczy - woreczki do gimnastyki, rzeczy na przebranie oraz podręczniki i piórniki z naostrzonymi kredkami :) "Karty pracy "Woda" zostają w domu - są już skończone. Do zobaczenia w przedszkolu ;)

Data dodania: 2021-04-16 06:40:41
Data edycji: 2021-04-16 18:43:51
Ilość wyświetleń: 859
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej