"Wielkanocne życzenia" - rodzice, porozmawiajcie
z dzieckiem na temat wysyłania życzeń wielkanocnych, przypomnijcie, że spośród wielkanocnych tradycji poznało już:
Powiedzcie również o innych świątecznych tradycjach, takich jak:
Jeśli posiadacie kartki wielkanocne z poprzednich lat, odczytajcie dziecku przykładowe życzenia. Wspomnijcie o tym, że najbliższa rodzina składa sobie życzenia przy świątecznym stole, dzieląc się jajkiem, a bliskim, z którymi nie możemy się spotkać wysyłamy życzenia spisane na kartkach. Poproście dziecko, aby ułożyło własne życzenia dla rodziny, które zostaną odczytane podczas świątecznego śniadanka lub nakłońcie dziecko, aby życzenia miały indywidualny charakter dostosowany do adresata (wybór należy do dziecka).
"Ukryte zajączki" - opowiedzmy dziecku o popularnym w niektórych regionach Polski zwyczaju szukania zajączka w niedzielę, tuż po świątecznym śniadaniu. Dzieci wybiegają wówczas do ogrodu i szukają ukrytych tam słodkości. Mogą to być czekoladowe jajka, kurczaczki lub zajączki. Po rozmowie na karcie pracy dziecko szuka ukrytych zajączków, liczy je i rysuje w ramce taką samą liczbę kółek. "Karty pracy. Woda" str. 62
"Dbamy o zdrowie" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych (załącznik 1).
"Lany poniedziałek" - rozmowa na temat opowiadania "Śmigus dyngus" (załącznik 2). Po Przeczytaniu opowiadania zadajemy dziecku pytania:
Na czym polega tradycja lanego poniedziałku?
Po omówieniu opowiadania dziecko na karcie pracy utrwala znajomość liczebników porządkowych, kolorując odpowiedni element w każdym rzędzie ("Karty pracy. Woda" str.63).
P.s. Drodzy Rodzice, zapraszam Was również jutro, przygotuję dla Was do wykorzystania w domu terenowe kodowanie "Szukamy Wielkanocnego Zajączka".
Pozdrawiam JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13