WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.11.25 Światło i cień - temat realizowany zdalnie

2020.11.25 Światło i cień - temat realizowany zdalnie

 "Światło i cień"

  • „Skąd się bierze cień?” – zabawa badawcza. Przygotujmy lampkę i kilka przedmiotów w różnych kształtach oraz duży arkusz białego papieru. Dziecko samodzielnie próbuje uzyskać cień, a następnie odpowiedzieć na pytanie, jak on powstaje (cień to ciemny obszar powstały, gdy na drodze światła pojawi się nieprzepuszczalna dla promieni świetlnych przeszkoda). Dziecko sprawdza też, co się dzieje z cieniem, gdy światło znajduje się blisko lub daleko przedmiotu. Pokażmy dziecku zdjęcia różnych zegarów słonecznych (załącznik 1), powiedzmy też, że kiedyś to cień słońca przesuwający się na tarczy wyznaczał godziny (jeśli będą odpowiednie warunki pogodowe, dziecko może w ogrodzie narysować zegar na ziemi, wbić patyk w środek tarczy i obserwować przesuwanie się cienia). Powiedzmy dziecku również o gwiazdach, które świecą, ale są bardzo daleko, ich światło jest bardzo słabe
    i nie wystarczy do uzyskania cienia na Ziemi. Natomiast słońce, które też jest gwiazdą, ale znajduje się blisko Ziemi, świeci tak mocno, że możemy zaobserwować powstawanie tego zjawiska (załącznik 2)

  • „Migające obrazy” –rodzicu, zapytaj dziecko, czy zna urządzenia, które emitują światło, świecą, ale nie służą do oświetlania ani pomieszczeń, ani drogi (telewizor, komputer). W razie potrzeby podaj dalsze podpowiedzi:
    są przeważnie w kształcie prostokąta, można je włączyć i wyłączyć, są prawie w każdym domu, służą do zdobywania wiedzy
    i zabawy, do ich obsługi używamy pilotów i myszki. Poproś, aby dziecko podało zasady korzystania z tych urządzeń, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i zdrowy tryb życia. Za pomocą symboli rodzic zapisuje te zasady na kartce. Zwraca uwagę, że czas spędzany przed telewizorem lub komputerem powinien zabierać tylko małą część dnia, gdyż ważniejszy jest ruch na świeżym powietrzu, zabawy z przyjaciółmi
    i rozmowy z bliskimi. Przed snem, zamiast grania czy oglądania telewizji, lepiej pooglądać książkę albo poprosić rodziców o jej przeczytanie. Łatwiej się wtedy wyciszyć i spokojnie przespać noc.
  • „Teatrzyk cieni” – przygotowanie sylwet do teatrzyku cieni (załącznik 3). Dziecko wybiera dowolne sylwety
    i układa opowieść. Rodzic przypomina, jak należy zachowywać się podczas przedstawienia i nagradzać artystów.
    Dziecko przedstawia swoją opowieść.
    Zapraszam również do obejrzenia teatrzyku cieni pt.: "Calineczka"

http://www.youtube.com/watch?v=HEuK3xj1uxk

  • „Znamy te litery” – utrwalenie poznanych liter, wychwytywanie głoski „i” w nazwach obrazków, rozpoznawanie liter (załącznik 4). Rodzic podaje kolejne głoski (a, o, m, t, i), a dziecko wskazuje je na karcie pracy i podaje po jednym słowie zaczynającym się tą głoską. Następnie otacza pętlą obrazki, które w nazwach mają głoskę „i” oraz szuka na karcie pracy gwiazd, w których są te same litery.

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2020-11-25 07:23:38
Data edycji: 2020-11-25 07:53:41
Ilość wyświetleń: 287
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej