ŚRODA (07.04.2021)
Temat dnia: Moja ulubiona zabawa ruchowa.
Cel główny:
− rozwijanie sprawności manualnej.
Cel operacyjny:
Dziecko:
− rysuje na dany temat.
Proponowane zabawy:
Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na celu pobudzenie do pracy przeponę. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk) usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.
i Pędzi pociąg pędzi,
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot
to dudnią wciąż koła,
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Jadą ludzie pociągiem,
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Mija stacje i pola,
huk rozlega się w lesie,
to dudnienie pociągu
echem w lesie się niesie.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dziecko, powtarzając za Rodzicem., naśladuje stukot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiada szeptem, raz głośniej, raz ciszej: Czuk, czuk, czuk...
Tablica demonstracyjna (załącznik 1)
− Co robią dzieci?
− Co wy robicie na świeżym powietrzu?
− Jakie zabawy ruchowe najbardziej wam się podobają?
Piłka
Dziecko razem z Rodzicem, siadają na dywanie naprzeciwko siebie i toczą do siebie piłkę. Potem wstają i ją rzucają do siebie.
Paski papieru – po dwa dłuższe i dwa krótsze, kartki, klej, kredki.
Dziecko dostaje po 4 paski kolorowego papieru – 2 dłuższe i 2 krótsze. Odsuwa paski krótsze od pasków dłuższych. Przykleja je do kartki (wcześniej pokazuje, gdzie trzeba je przykleić, żeby powstała ramka; wskazuje boki, do których należy przykleić krótsze paski, a potem boki, do których przyklei dłuższe paski), aby otrzymać ramkę. W środku rysuje siebie podczas zabaw ruchowych na podwórku.
Omówienie pracy.
Dziecko mówi, co przedstawia rysunek i dlaczego wybrało właśnie taką zabawę.
Trzy obręcze, przedmioty.
Rodzic przygotowuje trzy obręcze. Umieszcza w nich przedmioty:
w pierwszej – misia, lalkę, kubek,
w drugiej – skakankę, książkę, piłkę,
w trzeciej – farby, kredki, czapkę.
Dziecko wybiera z każdej obręczy to, co nie pasuje do pozostałych przedmiotów.
Próbuje uzasadniać swój wybór.
Życzę miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13