WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

07.04.2021 Praca zdalna

07.04.2021 Praca zdalna

ŚRODA  (07.04.2021)

Temat dnia: Moja ulubiona zabawa ruchowa.

 

Cel główny:

− rozwijanie sprawności manualnej.

 

Cel operacyjny:

Dziecko:

− rysuje na dany temat.

 

Proponowane zabawy:

  •  Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Rozpędzony pociąg.

Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na  celu  pobudzenie  do  pracy  przeponę.  Szybkie  wypowiadanie  zespołu  głosek  (czuk) usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.

 

i Pędzi pociąg pędzi,

przez lasy i pola,

słychać turkot, furkot

to dudnią wciąż koła,

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

 

Mknie pociąg po torach,

huk rozlega się w lesie,

a stukot wielu kół

w lesie echem się niesie.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

 

Pędzi pociąg przez wioski,

mija lasy i pola,

słychać turkot i furkot,

to dudnią wciąż koła.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

 

Jadą ludzie pociągiem,

dudni głośno sto kół,

pędzi pociąg szalony,

wiezie uczniów do szkół.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

 

Mija stacje i pola,

huk rozlega się w lesie,

to dudnienie pociągu

echem w lesie się niesie.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

 

Coraz słabiej już słychać

pociągowe hałasy,

pociąg jest już daleko,

mija pola i lasy.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dziecko, powtarzając za Rodzicem., naśladuje stukot kół pociągu  –  na  jednym  wydechu  energicznie  wypowiada szeptem,  raz  głośniej,  raz  ciszej: Czuk, czuk, czuk...

 

  • Rysowanie na temat: Moje ulubione zabawy ruchowe na powietrzu.

Tablica demonstracyjna (załącznik 1)

− Co robią dzieci?

− Co wy robicie na świeżym powietrzu?

− Jakie zabawy ruchowe najbardziej wam się podobają?

 

  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem piłki.

Piłka

Dziecko razem z Rodzicem, siadają na dywanie naprzeciwko siebie i toczą do siebie piłkę. Potem wstają i ją rzucają do siebie.

 

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Paski papieru – po dwa dłuższe i dwa krótsze, kartki, klej, kredki.

Dziecko  dostaje po 4 paski kolorowego papieru – 2 dłuższe i 2 krótsze. Odsuwa paski krótsze od pasków dłuższych. Przykleja  je do kartki (wcześniej pokazuje, gdzie trzeba je przykleić,  żeby  powstała  ramka;  wskazuje  boki,  do  których  należy przykleić  krótsze  paski,  a  potem  boki, do których przyklei dłuższe paski), aby otrzymać ramkę. W środku rysuje siebie podczas zabaw ruchowych na podwórku.

Omówienie pracy.

Dziecko mówi, co przedstawia rysunek i dlaczego wybrało właśnie taką zabawę.

  • Zabawa Co tu nie pasuje? (załącznik 2)

Trzy obręcze, przedmioty.

Rodzic przygotowuje trzy obręcze. Umieszcza w nich przedmioty:

w pierwszej – misia, lalkę, kubek,

w drugiej – skakankę, książkę, piłkę,

w trzeciej – farby, kredki, czapkę.

Dziecko  wybiera  z każdej obręczy to, co nie pasuje do pozostałych przedmiotów.

Próbuje uzasadniać swój wybór.

 

Życzę miłej zabawy!

Data dodania: 2021-04-06 15:33:24
Data edycji: 2021-04-06 15:35:54
Ilość wyświetleń: 299
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej