WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 09.06.2020. TEMAT DNIA: TO, CO PŁYWA, GRYZIE, PISZCZY.

WTOREK 09.06.2020. TEMAT DNIA: TO, CO PŁYWA, GRYZIE, PISZCZY.

Propozycje zajęć dla dzieci:

 

1.Dzień warto zacząć ćwiczeniami ze Świeżakami

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

  1. „Zwierzątko” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk (załącznik 1).

Rozmowa nt. opowiadania: - O jakim psie marzył Jacek?, - Jaki był pies Jacka?, - Skąd Jacek wziął swojego psa?

 

  1. „Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek

 

Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)

 

Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

W bębenku wciąż biega,

Podobne do norki. (chomik)

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

 

Pełne wody – lecz nie morze,

Rybki ma – lecz nie jezioro,

Zanim spać się dziś położysz,

Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)

 

Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,

Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)

 

  1. „Domowa piosenka” – osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=tM5IjUBVSfY

Aktywne słuchanie piosenki. Podczas zwrotki dziecko naśladuje służące pieski (przysiad, ręce zgięte w łokciach, przyciągnięte do tułowia), rytmicznie podskakując na zgiętych nogach. Podczas refrenu klęka z pośladkami na stopach i wybija rytm ćwierćnutowy – na zmianę o uda i klaszcząc w ręce (jedno uderzenie o uda, jedno klaśnięcie).

 

  1. „Muzykalne zwierzęta” – zabawa ortofoniczna. Dziecko śpiewa melodię zwrotek na dźwiękach hau, a – melodię refrenu na dźwiękach miau. Przy powtórzeniu następuje zamiana: zwrotka – miau, refren – hau. Można śpiewać na zmianę z rodzicem np. rodzic – zwrotka, dziecko – refren i na odwrót

 

  1. Praca z Kartami Pracy część 4 s.14. – prowadzenie zwierząt do ich domów, łączenie zwierząt z ich cieniami.

 

  1. Praca z Zeszytem Grafomotorycznym s.49. – kolorowanie papugi według wzoru. Rysowanie szlaczka po kropkach i po śladzie.

 

  1. „Coś na z” – zabawa z wykorzystaniem Wycinanki – dziecko wycina obrazek zegara z wycinanki (z podpisem), nakleja go na kartce, ustala głoskę początkową z i rysuje przedmioty/zwierzęta/owoce/warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.
Data dodania: 2020-06-08 22:13:44
Data edycji: 2020-06-08 22:38:33
Ilość wyświetleń: 269
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej