WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Temat tygodnia: Moje zmysły (26.10 - 30.10.2020)

Temat tygodnia: Moje zmysły (26.10 - 30.10.2020)

Poniedziałek (26.10.2020)

Temat dnia: Nasze ulubione zabawy.

 

Cel główny: 

- rozwijanie zmysłów.

Dziecko:

- rozpoznaje przedmioty za pomocą słuchu i dotyku.

Proponowane zabawy:

  • Zabawy dydaktyczne, rozwijające zmysły, Nasze ulubione zabawy.

W co lubimy się bawić?

 Dziecko wypowiada się na temat wspólnych zabaw z rodzicami i rodzeństwem w domu.

  Co to za zabawka?

Pudło z dwoma otworami, różne zabawki.

Rodzic kolejno wkłada do pudła z dwoma otworami (wielkości dziecięcej ręki) zabawki różniące się kształtami (wcześniej dotykane przez dziecko).

Dziecko wkłada ręce do pudła i za pomocą dotyku rozpoznaje, co się w nim znajduje.

  Która zabawka zniknęła?

Rodzic układa przed dzieckiem  kilka zabawek. Dziecko nazywa  je, a następnie odwraca się tyłem do rodzica, który w tym czasie chowa jedną zabawkę (następnie dwie lub trzy zabawki). Dziecko, po odwróceniu się z powrotem, odgaduje, które zabawki zniknęły.

 Co wydaje taki dźwięk?

Przedmioty wydające różne dźwięki: folia, pęk kluczy, gazeta, klocki drewniane.

Rodzic demonstruje dziecku, jakie dźwięki wydają przedmioty, np.: ugniatana folia, poruszany pęk kluczy, darta gazeta, dwa drewniane klocki uderzane o siebie. Następnie chowa się, żeby dziecko go nie widziało (np. za parawanem), i porusza przedmiotami tak, aby wydawały dźwięki.

 Dziecko odgaduje  jaki przedmiot wydaje dany dźwięk.

  •  Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej Zabawy Oli.

 Dziecko wykonuje czynności, o których opowiada rodzic. Leży na dywanie, udaje, że śpi.

Ta pozycja jest punktem wyjścia do rozpoczęcia opowiadania.

 

Pewnego jesiennego dnia Ola obudziła się bardzo wcześnie (dziecko się budzi). Przeciągnęła się i zaczęła ziewać (przeciąga się i ziewa: aaaaaa). W domu panowała cisza, tylko z pokoju rodziców dochodziło chrapanie taty (naśladuje chrapanie). Dziewczynka cichutko, aby nikogo nie obudzić, umyła się (naśladuje mycie się) i ubrała (naśladuje zakładanie ubrania). Postanowiła pobawić się zabawkami. Najpierw swoim ulubionym pajacykiem, który – nawet lekko dotknięty – zaczynał skakać (wykonuje skoki pajacyka), potem laleczką, która śmiesznie chodziła na sztywnych nogach (dziecko chodzi, nie zginając nóg w kolanach), aż w końcu piłeczką, która równiutko podskakiwała po podłodze (skacze obunóż). W kącie pokoju stał rowerek. Ola wskoczyła na niego i pojechała do sypialni rodziców (kładzie  się na plecach, naśladuje jazdę na rowerze). Bała się, że jest już późno i nie zdąży do przedszkola. Mama na dzień dobry utuliła ją w swoich ramionach (tuli się, kołysze się na boki w siadzie skrzyżnym), a tatuś kilka razy głośno ją pocałował (naśladuje całowanie). „Tak miło rozpoczęty dzień będzie na pewno wspaniały” – pomyślała Ola i wszyscy razem, całą trójką pomaszerowali do kuchni na śniadanie.

  • Zabawy na świeżym powietrzu;

 Zabawa orientacyjno-porządkowa Stań prościutko.

Dziecko  biega po wyznaczonym miejscu ogrodu. Na hasło Stań prościutko zatrzymuje się i prostuje.

 Spacer z rodzicami – obserwowanie nielicznych ptaków, słuchanie ich nazw, podanych przez rodzica.

  • Ćwiczenie narządów mowy Zabawy słomką.

Słomka do napojów, kubeczek, skrawki papieru, talerzyk, farby.

Sprzątamy śmieci – próby przenoszenia skrawków papieru z blatu stołu na talerzyk za pomocą słomki do napojów.

 Robimy bąbelki – dmuchanie przez słomkę do kubeczka z wodą.

Śmieszne wzorki – rozdmuchiwanie przez słomkę plamek farby umieszczonych na papierze; oglądanie powstałych wzorów.

 

  • Dodatkowe zadanie - karta pracy nr 19

Poniżej link do:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html

 

WTOREK (27.10.2020)

Temat dnia: Rozpoznaję zabawki.

Cel główny: rozwijanie zmysłów.

Dziecko: rozpoznaje zabawki za pomocą dotyku i słuchu.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa naśladowcza Gdy dobry humor masz (według Marty Bogdanowicz).

Rodzic  wypowiada tekst.  Dziecko wykonuje  czynności,  o których jest w nim mowa.

Gdy dobry humor masz,

gdy dobry humor masz,

to zaklaszcz rękami,

to zabaw się z nami.

Podczas  kolejnych  powtórzeń  rodzic  mówi: 

...to  zatup  nogami,  to  zaklaszcz  rękami,  to  mrugaj  oczami,  to  machaj rękami.

  • Zabawy w rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku i słuchu.

Rozpoznawanie za pomocą dotyku.

Pudełko, koc, zabawki, opaska.

Rodzic  pokazuje pudełko z zabawkami, przykryte kocem. Wyjmuje kolejno zabawki i stawia je na stoliku. Dziecko  ogląda  je, biorą do rąk. Rodzic zasłania dziecku oczy opaską. Otrzymuje  od rodzica zabawkę, którą stara się rozpoznać  za pomocą dotyku.

Rozpoznawanie za pomocą słuchu.

Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.

Rodzic  przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka,

nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko ogląda zabawki i  słucha  odgłosów  wydawanych  przez  nie  podczas  zabawy.  Następnie  się  odwraca . Rodzic wprawia  w  ruch  samochód,  odbija  piłkę,  wypuszcza  powietrze  z  balonika  lub  porusza  lalką. Dziecko wskazuje zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladuje wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje  naśladować ruchy wybranych zabawek.

  •  Zabawa bieżna „Skaczemy przez przeszkody”.

 Rodzic rozkłada na podłodze, w różnych miejscach pokoju, poduszki.

Dziecko biega, wysoko unosząc kolana. Gdy napotka przeszkodę – poduszkę, przeskakuje przez nią, po czym biegnie dalej. ( przeszkody dostosować do możliwości dziecka).

  • Zabawa ruchowa Skoki przez drabinkę.

Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

  •  Kuleczki z waty – ćwiczenia oddechowe.

Dziecko dmucha na małe kuleczki z waty w celu nadania im odpowiedniego kierunku, np. 

z narysowanego  na dużym kartonie czy kartce koła na kwadrat.

  • Zabawa Naśladowanie dźwięków.

Dziecko słucha  dźwięków (wysokich, niskich, głośnych, cichych, krótkich, długich), a potem, z zamkniętymi oczami, próbuje  je odtworzyć. Np. rodzic  mruczy z zamkniętymi ustami, gwiżdże, naśladuje głosy zwierząt, klaszcze, tupie... . Potem rodzic zamyka oczy, a dziecko  wydaje dźwięk. Rodzic  go naśladuje.

  • Zabawy twórcze z wykorzystaniem kubeczków po jogurtach.

Kubeczki po jogurtach.

 Tworzymy muzykę – próby wydobywania dźwięków z kubeczków według pomysłów dziecka, np. pstrykanie palcami w kubeczki, uderzanie jednym kubeczkiem o drugi.

 Maszerujemy z kubeczkami – maszerowanie  z kubeczkami trzymanymi na wyciągniętych dłoniach.

 Niezwykłe budowle – budowanie z kubeczków piramidek lub innych budowli (pomaga rodzic).

Karta pracy, cz.1, nr 18 – Naśladujcie to, co robią dziewczynka i chłopiec.

 Karta pracy, cz. 1, nr 20 − Powiedzcie, co widzicie na zdjęciach.

Poniżej link do;

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html

 

 Dowolny  taniec  przy  piosence Pięć zmysłów.

https://www.youtube.com/watch?v=EL9-xoZbnYk

 

Życzymy miłej zabawy:)

Data dodania: 2020-10-25 17:27:44
Data edycji: 2020-10-26 21:49:30
Ilość wyświetleń: 821
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej