WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

TEMAT TYGODNIA: CHRONIMY ŚRODOWISKO.

TEMAT TYGODNIA: CHRONIMY ŚRODOWISKO.

Poniedziałek 04.05.2020

Temat dnia: Co to jest ekologia?

 

  1. Zachęcamy do rozpoczynania dnia ćwiczeniami porannymi - „Gimnastyka w domu i w przedszkolu” https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR1YH6yf_edNtN4WmoxSiQEEr9waVarMsJIz6iRRm7Mlrbya8t0GGqsLS9I
  2. Co to jest ekologia? – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk (załącznik 1), zachęcanie do podejmowania działań proekologicznych (załącznik). Po wysłuchaniu opowiadania można zadać dziecku pytania: Co to jest ekologia?; Co to jest środowisko?; Co zrobiły dzieci w przedszkolu, by zadbać o planetę?; Co to znaczy segregować śmieci?.

Można również obejrzeć: „Ekologiczny dom –bajka edukacyjna”

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

  1. „Ekokultura”-proponujemy naukę piosenki https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

 Powtarzamy tekst piosenki frazami, z zachowaniem odpowiedniego rytmu-dziecko powtarza. Kolejne powtórzenia tekstu następują z recytacją: szeptem; głośno; jedna fraza szeptem, druga głośno i tak na zmianę. Wspólne wyklaskiwanie rytmu piosenki z jednoczesnym mówieniem jej tekstu.

  1. „Zachowania ekologiczne” – praca z Wielką Księgą Tropicieli s. 74. Rozpoznawanie zachowań ekologicznych; zwrócenie uwagi na: zaśmiecanie Ziemi, używanie materiałów bardzo długo rozkładających się, marnowanie wody, poruszanie się środkami transportu wydzielającymi spaliny. Podkreślanie konieczności segregacji śmieci, pozyskiwania materiałów wtórnych, sadzenia roślin, oszczędzania dóbr naturalnych.

Ważne! Proponujemy angażować dzieci do udziału w segregacji śmieci poprzez umieszczanie ich we właściwych pojemnikach.

  1. „Ekologiczna ściganka” – wykonanie gry-ściganki, przestrzeganie reguł gry, sprawne przeliczanie w zakresie 10.

Rodzic przygotowuje dwa pionki i dwie kostki do gry (zakryte/ zaklejone ścianki z sześcioma oczkami), plansze z narysowaną wg własnego pomysłu grą. Jeden pionek dostaje osoba dorosła, drugi należy do dziecka, oba ustawione na polu START. Grę rozpoczyna ten, kto wyrzuci większą liczbę oczek na obu kostkach. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety. Na trasie gry można umieścić pola‑pułapki i pola-premie:

  • pole z kwiatkiem – możesz przesunąć się dwa pola do przodu;
  • dym z komina – czekasz jedną kolejkę;
  • śmieci w lesie – czekasz, aż wyrzucisz w sumie siedem oczek.

Można również wydrukować grę „Dbam o środowisko” umieszczoną w załączniku (załącznik 2).

Data dodania: 2020-05-04 06:46:27
Data edycji: 2020-05-04 07:08:52
Ilość wyświetleń: 515
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej