WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna –środa 14.04.2021 Temat dnia: Na wystawie

Praca zdalna –środa 14.04.2021 Temat dnia: Na wystawie

Temat dnia: Na wystawie

Zachęcamy do rozpoczęcia dnia „Zabawami ze Świeżakami”: https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I lub zabawą z poniedziałku https://youtu.be/4_BOPF_WfsM

 

„Wielcy malarze” – działanie dzieci. Przygotowujemy drukowane napisy Jan Matejko, Julian Fałat lub Stanisław Wyspiański.  Następnie zachęcamy dziecko, aby je przeczytało i wpisało do jedno, potem drugie nazwisko do przeglądarki. Dziecko czytające lub rodzic  odczytuje, kim były te osoby i czym zasłynęły. Wspólnie z dzieckiem oglądamy obrazy malarzy. Prosimy dziecko, żeby określiło, co malowali, czym się różnią ich dzieła, które im się bardziej podobają i dlaczego. Można również wydrukować zdjęcia jednego obrazu każdego z malarzy i z liter ułożyć ich imiona i nazwiska. Więcej informacji na temat malarzy można znaleźć: Jan Matejko https://youtu.be/jvUsMSaoSws, Stanisław Wyspiański https://youtu.be/2km83nPxkUY , obrazy Juliana Fałata https://youtu.be/geGJbGgIKkQ .

„Nasze dzieła” – zabawy matematyczne.

  • „Kleksy” – działanie dzieci. Dziecko składa na pół kartkę papieru i za pomocą pipetki upuszcza na jedną z połówek kilka kropel kolorowego atramentu lub farby. Następnie zagina kartkę ponownie i mocno prasuje dłonią. Po chwili rozkłada i ogląda efekty, opowiada o tym, co powstało, co kleks przypomina, nadaje swojej pracy tytuł. Zadajemy pytanie: Co zauważyłeś? Dziecko powinno dojść do tego, że prawa strona wygląda tak samo jak lewa.
  • „Symetryczne obrazki” – obserwacja efektów. Potrzebne będą: symetryczne rysunki, lusterko, figur geometryczne.

Dajemy dziecku kilka symetrycznych obrazków (można wyciąć) przedstawiających np. serce, choinkę, stół, okno, balon, misia, postacie chłopca i dziewczynki, tulipan, stokrotkę. Dziecko składa wycięte kształty i sprawdza, czy lewa strona jest odbiciem prawej; upewnia się, przykładając do linii zgięcia lusterko. Następnie wśród przedmiotów w otoczeniu szuka takich, które są symetryczne, lub szuka w przedmiocie linii symetrii (można zapytać: W którym miejscu w samochodzie należy przyłożyć lusterko, by połowa samochodu wraz z odbiciem wyglądała tak samo jak cały samochód?). Na koniec szukamy osi symetrii w figurach geometrycznych: kole, trójkącie, prostokącie, owalu, kwadracie (koło, owal, kwadrat, prostokąt jako figury z kilkoma osiami symetrii).

  • „Tworzymy” – komponowanie z figur. Dziecko składa kartkę papieru na pół i ma za zadanie ułożyć kompozycję z figur geometrycznych tak, by po lewej stronie zagięcia wyglądała tak samo jak po prawej. Jeśli brakuje mu odpowiednich figur, odrysowuje na kolorowym papierze, wycina i nakleja (załącznik 3 -Figury).

„W drodze na wystawę” – zabawa ruchowa naśladowcza. Dziecko ruchem ilustruje opowiadanie (załącznik 1).

 „Wiosenna wystawa” – rozmowa na temat właściwego zachowania w obiektach użyteczności publicznej na podstawie opowiadania B. Gawrońskiej (załącznik 2).
Po wysłuchaniu opowiadania zachęcamy dziecko do  odpowiedzi na pytania: Dokąd poszedł Ignaś z mamą i siostrą? Jakie eksponaty oglądał? Co wydarzyło się na wystawie? Co to jest wystawa? Jeśli to możliwe, dzieci wpisują do internetowej przeglądarki grafiki hasło wystawa i podczas oglądania zdjęć starają się doprecyzować znaczenie pojęcia (wystawa malarska, rzeźby, kwiatów, mebli, zwierząt itp.). Czy w naszym przedszkolu jest wystawa, a jeśli tak, to gdzie? Jak należy się zachowywać na wystawie lub w innym miejscu publicznym, czyli takim, do którego przychodzi wiele osób, np. w kinie, teatrze, muzeum? Pokazuje zdania, np. Eksponaty podziwiamy, ale ich nie dotykamy. Dobry przykład dajemy – eksponaty szanujemy!

Dziecko próbuje je odczytać. Następnie recytuje jedno z tych zdań, rytmizując je w dowolny sposób (pomaga sobie klaskaniem, tupaniem, pstrykaniem na palcach itp.)

Karty Pracy część 4, s. 6 – ćwiczenia percepcji wzrokowej, odbicie lustrzane, ćwiczenia grafomotoryczne.

 Spacer w okolicy -szukanie oznak wiosny. Zachęcamy do oglądania  wspólnie z dzieckiem ogródków przydomowych, odszukiwania i nazywania wiosennych kwiatów. Po powrocie do domu dziecko może je narysować i spróbować podpisać.

„Na wystawie” – zabawa z kodowaniem. Odwzorowywanie kształtów z wykorzystaniem osi symetrii. Przypominamy dziecku, czym jest symetria. Pytamy, gdzie możemy ją dostrzec w życiu codziennym (ciało człowieka, motyl, grzyb, szczyty gór i ich odbicie w tafli jeziora itp.). Dajemy dziecku plansze z Kodowania i zestaw figur geometrycznych (lub drukujemy –załącznik 3, 4, ), sznurek. Dziecko na środku swojej planszy kładzie sznurek – oś symetrii. Zachęcamy je do stworzenia abstrakcyjnego dzieła sztuki. Pokazujemy rysunek 1 (załącznik 5) i prosimy, by tak samo ułożyło (lub narysowało) figury na swojej planszy, a potem odwzorowały ten układ po prawej stronie osi. W kolejnym etapie pokazujemy rysunek 2, potem rysunek 3, dziecko odwzorowuje. Zabawa trwa do zapełnienia planszy.

„Wiosna w sztuce” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna.

Hiacynty. Dziecko składa kartkę A4 wzdłuż długiego brzegu 2 razy, dzieląc ją na 4 kawałki. Każdy pasek tną na centymetrowe kawałki wzdłuż krótkiego brzegu i sklejają w kółko. Na owalu naklejają kółka jedno obok drugiego w różne strony. Zieloną kartkę składają na pół i rozcinają wzdłuż linii zagięcia. Jedną część składają 3 razy na pół wzdłuż długiego brzegu – powstanie łodyżka. Z drugiej połowy robią liście – składają na pół i wycinają kształt liścia przez całą długość kartki. Łączą wszystkie elementy, doklejając do łodygi kwiat i liście. Z kwiatów robią kompozycję na kartonie – oddzierają kawałki zielonych i niebieskich pasków w różnych odcieniach, komponują trawę i tło (Hiacynty z papieru https://youtu.be/F-IhGlITZg0).

Dla zainteresowanych malarstwem:

Data dodania: 2021-04-13 23:34:08
Data edycji: 2021-04-14 20:31:28
Ilość wyświetleń: 278
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej