WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna-poniedziałek 29.11.2021. Temat tygodnia: Co cieszy Mikołaja? Temat dnia: Poznajemy Mikołaja.

Praca zdalna-poniedziałek 29.11.2021. Temat tygodnia: Co cieszy Mikołaja? Temat dnia: Poznajemy Mikołaja.

Temat dnia: Poznajemy Mikołaja

Cele:

  • rozwijanie mowy,
  • poznanie postaci Świętego Mikołaja,
  • budzenie zainteresowania literami.
  1. Ho, ho, ho! – zabawa z czapką Mikołaja. Osoby uczestniczące w zabawie podają sobie czapkę podczas odtwarzania dowolnej muzyki. Gdy muzyka ustaje, osoba, która trzyma czapkę w rękach, wkłada ją i wita pozostałe mikołajowym okrzykiem: Ho, ho, ho!

Poranne zabawy przy muzyce https://youtu.be/uhX7ifH9HZE

  1. Kichający mikołaj - słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej (Karty pracy, cz. 2, s. 18–19, załącznik 1).

Dziecko stara się odpowiedzieć na pytania patrząc na obrazek:

  • „Co cieszy Mikołaja?
  • Opowiedz, co zobaczył Mikołaj, wędrując po świecie?
  • Pokoloruj wszystkie skarpetki świąteczne.

Słuchanie opowiadania „Kichający Mikołaj” (załącznik 2) i rozmowa na jego temat:

  • Co się przytrafiło Mikołajowi?
  • Jak Supersmyki mu pomogły?
  • Co zaskoczyło Mikołaja?
  1. Czy Mikołaj jest święty? – poznawanie postaci Świętego Mikołaja.
    Zdjęcie lub ilustracja przedstawiające św. Mikołaja (biskupa z Miry) pocięte na 6 części ( https://miastodzieci.pl/kolorowanki/swiety-mikolaj/ ). Dziecko składa puzzle słuchając opowiadania.

To biskup Mikołaj. Został ogłoszony świętym, ponieważ pomagał ubogim i potrzebującym, nie
tylko dzieciom. Mikołaj żył ponad tysiąc lat temu. Troszczył się o innych i pomagał zaspokoić
ich potrzeby. Do dziś jest wzorem oraz patronem dobra i bezinteresownej pomocy.

Można również wykorzystać animację „Historia św. Mikołaja” https://youtu.be/D4MgMOScbWo .

  1. Zabawa taneczna przy piosence https://youtu.be/64Cfm-fcso0.
  2. Jak wygląda św. Mikołaj – zachęcamy dziecko do narysowania postaci św. Mikołaja zgodnie ze swoim wyobrażeniem.
  3. Odkrywanie liter e, E

Po wysłuchaniu piosenki Litera E https://youtu.be/93H1Mai-kM0 dziecko może:

  • wymienić słowa rozpoczynające się głoskę e,
  • wyszukiwać w otoczeniu przedmioty rozpoczynające się głoską e,
  • rysować kształt litery e, E w powietrzu.
  1. Praca z Kartami pracy  cz. 2, s. 20 (załącznik 3):
  • podziel słowo ekran na sylaby.
  • powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku,
  • wyszukaj literę e w wyrazie ekran,
  • nazwij zdjęcia wyświetlone na ekranach,
  • pokoloruj ekrany z przedmiotami, których nazwy zaczynają się głoską e,
  • przeczytaj z osobą dorosłą -ona będzie czytała wyrazy, ty mów nazwy obrazków.
  1. Propozycje zabaw ruchowych:

Elfy, elfy, do domu! – zabawa bieżna z udziałem kilku osób.

Dwie wybrane osoby zostają Grinchem i św. Mikołajem i stają po dwóch stronach pokoju lub placu zabaw. Reszta jest Elfami. Elfy stają przy Grinchu, mają za zadanie dobiec do św. Mikołaja, by nie złapał ich Grinch.

Mikołaj woła: Elfy, elfy do domu!

Elfy odpowiadają: Boimy się!

Mikołaj: Czego?

Elfy: Grincha złego!

Mikołaj: Czy on na was znów poluje?
Elfy: Tak! Boimy się, że święta popsuje!

Mikołaj: Ja was uratuję! Elfy, elfy do domu!

Tak jak Rudolf – zabawa naśladowcza. Chętna osoba zostaje Rudolfem. Pozostałe są reniferami – podążają za Rudolfem, naśladując jego ruchy.

  1. Mikołajowa piosenka – słuchanie piosenki "Mikołajowa piosenka"  (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5
  2. Rozmowa na temat piosenki:
  • Kim jest Mikołaj?
  • Kogo odwiedził Mikołaj w piosence?
  • Jak dzieci postanowiły przywitać Mikołaja?
  • Ile zwrotek ma piosenka?
  • Ile razy śpiewany jest refren?
  • Jaki jest nastrój piosenki? Wesoły? A może smutny?
  1. Nasze instrumenty – rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania.

Dzieci wykonują samodzielnie instrumenty z kubeczków i papierowych talerzyków, puszek lub innych dostępnych przedmiotów. Wypełniają je grochem lub ryżem, a następnie samodzielnie ozdabiają.

Podczas refrenu piosenki wykorzystują je do wykonania akompaniamentu, zachowując odpowiedni rytm.

  1. Zeszyt Supersmyka, s. 32 - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rysowanie po śladach przedmiotów, które należą do Mikołaja (załącznik 4).
Data dodania: 2021-11-29 21:35:46
Data edycji: 2021-11-29 22:00:34
Ilość wyświetleń: 740
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej