WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna-poniedziałek 29.11.2021. Temat tygodnia: Co cieszy Mikołaja? Temat dnia: Poznajemy Mikołaja.

Praca zdalna-poniedziałek 29.11.2021. Temat tygodnia: Co cieszy Mikołaja? Temat dnia: Poznajemy Mikołaja.

Temat dnia: Poznajemy Mikołaja

Cele:

  • rozwijanie mowy,
  • poznanie postaci Świętego Mikołaja,
  • budzenie zainteresowania literami.
  1. Ho, ho, ho! – zabawa z czapką Mikołaja. Osoby uczestniczące w zabawie podają sobie czapkę podczas odtwarzania dowolnej muzyki. Gdy muzyka ustaje, osoba, która trzyma czapkę w rękach, wkłada ją i wita pozostałe mikołajowym okrzykiem: Ho, ho, ho!

Poranne zabawy przy muzyce https://youtu.be/uhX7ifH9HZE

  1. Kichający mikołaj - słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej (Karty pracy, cz. 2, s. 18–19, załącznik 1).

Dziecko stara się odpowiedzieć na pytania patrząc na obrazek:

  • „Co cieszy Mikołaja?
  • Opowiedz, co zobaczył Mikołaj, wędrując po świecie?
  • Pokoloruj wszystkie skarpetki świąteczne.

Słuchanie opowiadania „Kichający Mikołaj” (załącznik 2) i rozmowa na jego temat:

  • Co się przytrafiło Mikołajowi?
  • Jak Supersmyki mu pomogły?
  • Co zaskoczyło Mikołaja?
  1. Czy Mikołaj jest święty? – poznawanie postaci Świętego Mikołaja.
    Zdjęcie lub ilustracja przedstawiające św. Mikołaja (biskupa z Miry) pocięte na 6 części ( https://miastodzieci.pl/kolorowanki/swiety-mikolaj/ ). Dziecko składa puzzle słuchając opowiadania.

To biskup Mikołaj. Został ogłoszony świętym, ponieważ pomagał ubogim i potrzebującym, nie
tylko dzieciom. Mikołaj żył ponad tysiąc lat temu. Troszczył się o innych i pomagał zaspokoić
ich potrzeby. Do dziś jest wzorem oraz patronem dobra i bezinteresownej pomocy.

Można również wykorzystać animację „Historia św. Mikołaja” https://youtu.be/D4MgMOScbWo .

  1. Zabawa taneczna przy piosence https://youtu.be/64Cfm-fcso0.
  2. Jak wygląda św. Mikołaj – zachęcamy dziecko do narysowania postaci św. Mikołaja zgodnie ze swoim wyobrażeniem.
  3. Odkrywanie liter e, E

Po wysłuchaniu piosenki Litera E https://youtu.be/93H1Mai-kM0 dziecko może:

  • wymienić słowa rozpoczynające się głoskę e,
  • wyszukiwać w otoczeniu przedmioty rozpoczynające się głoską e,
  • rysować kształt litery e, E w powietrzu.
  1. Praca z Kartami pracy  cz. 2, s. 20 (załącznik 3):
  • podziel słowo ekran na sylaby.
  • powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku,
  • wyszukaj literę e w wyrazie ekran,
  • nazwij zdjęcia wyświetlone na ekranach,
  • pokoloruj ekrany z przedmiotami, których nazwy zaczynają się głoską e,
  • przeczytaj z osobą dorosłą -ona będzie czytała wyrazy, ty mów nazwy obrazków.
  1. Propozycje zabaw ruchowych:

Elfy, elfy, do domu! – zabawa bieżna z udziałem kilku osób.

Dwie wybrane osoby zostają Grinchem i św. Mikołajem i stają po dwóch stronach pokoju lub placu zabaw. Reszta jest Elfami. Elfy stają przy Grinchu, mają za zadanie dobiec do św. Mikołaja, by nie złapał ich Grinch.

Mikołaj woła: Elfy, elfy do domu!

Elfy odpowiadają: Boimy się!

Mikołaj: Czego?

Elfy: Grincha złego!

Mikołaj: Czy on na was znów poluje?
Elfy: Tak! Boimy się, że święta popsuje!

Mikołaj: Ja was uratuję! Elfy, elfy do domu!

Tak jak Rudolf – zabawa naśladowcza. Chętna osoba zostaje Rudolfem. Pozostałe są reniferami – podążają za Rudolfem, naśladując jego ruchy.

  1. Mikołajowa piosenka – słuchanie piosenki "Mikołajowa piosenka"  (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5
  2. Rozmowa na temat piosenki:
  • Kim jest Mikołaj?
  • Kogo odwiedził Mikołaj w piosence?
  • Jak dzieci postanowiły przywitać Mikołaja?
  • Ile zwrotek ma piosenka?
  • Ile razy śpiewany jest refren?
  • Jaki jest nastrój piosenki? Wesoły? A może smutny?
  1. Nasze instrumenty – rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania.

Dzieci wykonują samodzielnie instrumenty z kubeczków i papierowych talerzyków, puszek lub innych dostępnych przedmiotów. Wypełniają je grochem lub ryżem, a następnie samodzielnie ozdabiają.

Podczas refrenu piosenki wykorzystują je do wykonania akompaniamentu, zachowując odpowiedni rytm.

  1. Zeszyt Supersmyka, s. 32 - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rysowanie po śladach przedmiotów, które należą do Mikołaja (załącznik 4).
Data dodania: 2021-11-29 21:35:46
Data edycji: 2021-11-29 22:00:34
Ilość wyświetleń: 1240
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej