TEMAT TYGODNIA: JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI
Wtorek: 08.02.2022r.
Temat dnia: Liczymy do czterech
Cele główne:
− rozwijanie umiejętności liczenia,
− rozwijanie sprawności fizycznej.
Dziecko stoi w pokoju Rodzic mówi do dziecka, a ono dotyka różnych części ciała przy pomocy obu rąk. Jako kontrast służą zdania, w których dziecko używa tylko palców rąk.
Rodzic mówi:
Czy możesz trzymać uszy obiema rękami?
Czy możesz zakryć usta obiema rękami?
Czy możesz zasłonić oczy obiema rękami?
Czy możesz dotknąć brody swoim palcem?
Czy możesz dotknąć obu nóg swoimi rękami?
Czy możesz dotknąć obu ramion swoimi dłońmi?
Czy możesz dotknąć palcem swojego nosa?
Czy możesz położyć obie ręce na swoim brzuchu?
Czy możesz trzymać obie ręce wysoko ponad głową?
Czy możesz dotknąć obu kolan swoimi dłońmi?
Napadało dużo śniegu. Dachy domów, płoty, drzewa są pokryte białymi czapami.
Idziemy pobawić się na śniegu. Zakładamy buty, kurtki, czapki, szaliki, rękawiczki.
Dziecko naśladują kolejne czynności.
Wychodzimy do ogrodu. (dziecko maszeruje za rodzicem.).
Rozglądamy się dookoła. Wszędzie biało. (dziecko stoi rozluźnione).
Spójrz, ile śladów zostawiliśmy na śniegu.
Zróbmy ich jeszcze więcej. (dziecko biega w różnych kierunkach, wykonując podskoki).
Teraz spróbuj chodzić tylko po naszych śladach. (dziecko chodzi w wolnym tempie, wysoko unoszą kolana).
Czas na ulepienie bałwana. Zaczynamy od ulepienia małej kuli. (dziecko wykonuje przysiad).
Teraz toczymy kulę po śniegu. (Stoją, wykonują skłon, kolana mają lekko ugięte, palcami rąk dziecko dotyka podłogi).
Kula staje się coraz większa. (przechodzi powoli do wyprostu).
Teraz lepi kule – drugą i trzecią. (Powtarza czynności).
Podnosimy kule i układamy jedną na drugiej. Jeszcze tylko kapelusz, nos, usta i guziki. Gotowe.
Kłaniamy się bałwankowi. (dziecko wykonuje skłon tułowia w przód).
Witamy go słowami: – Dzień dobry, panie Bałwanie. Słyszysz, jak Ci burczy w brzuszku? (dziecko
naśladuje odgłos burczenia – bur, bur, bur). To znaczy, że pora na obiad. Otrzepujemy ze śniegu
ubrania: czapkę, rękawiczki, buty. (Naśladuje kolejne czynności). Ostatni łyk świeżego powietrza.
(dziecko wykonuje głęboki wdech nosem i wydech ustami – trzy razy). Wracamy do domu. (dziecko
maszeruje za Rodzicem).
Rodzic Przygotowuje stolik i krzesełka dla lalek/ Misi.
Obok siebie sadza cztery lalki/Misie różniące się wyglądem.
Rodzic opisuje wygląd kolejnych lalek/Misi.
Dziecko, po wysłuchaniu opisu, sadza właściwą lalkę bądź Misia na krzesełku.
Nadanie imion lalkom/Misiom. Rodzic Kolejno bezgłośnie wymawia imiona lalek/Misi, wskazując
odpowiednią z nich np. – Ola, Ala, Ula, Ewa.
Dziecko odczytuję imię po ruchach jego warg i głośno je wymawia.
Przygotowanie do podwieczorku dla lalek/Misi.
Kubeczki, talerzyki, łyżeczki, miseczka z cukierkami.
Dziecko kolejno rozkłada na stoliku cztery talerzyki, cztery kubeczki i cztery łyżeczki, głośno przy tym
licząc. Potem wybiera z przygotowanej przez Rodzica miseczki z cukierkami po cztery cukierki i kładzie
je przed kolejnymi lalkami/Misiami.
Dziecko wspólnie z Rodzicem sprawdza czy jest wszystkiego
po cztery sztuki. Pozostałymi cukierkami Rodzic częstuje dziecko ?
Rozmowa Rodzica na temat zachowania się przy stole.
− czy rozmawiamy podczas jedzenia? Dlaczego?
− czy mlaskamy przy jedzeniu?
− czy jemy bardzo szybko?
− jak przedszkolak powinien zachowywać się podczas posiłku
Dziecko pokazuje określone części ciała i wykonują nimi podane ruchy.
Jeden łokieć,
drugi łokieć – stukam nimi o podłogę.
Jedna pięta,
druga pięta – nimi także stukać mogę.
Karta pracy, cz. 2, nr 5.
Link do wydruku: 881911_OS_4-latek_KP_cz2 (mac.pl)
− Policzcie produkty umieszczone w pętlach.
Czego jest najmniej? ,Czego jest najwięcej?
− Co powinniście jeść? Czego powinniście unikać?
Zadania dodatkowe: – załącznik nr 1
- policz owoce,
ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA :)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13