WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Pożegnania nadszedł czas 15 - 19.06.2020r.

Pożegnania nadszedł czas 15 - 19.06.2020r.

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas.

PONIEDZIAŁEK (15.06.2020)

Temat dnia: Wakacyjne wędrówki.

Cele ogólne. Dziecko:

- rozwija koncentrację uwagi,

- rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- rozwija mowę,

- rozwija umiejętności plastyczne.

 

Proponowane działania:

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic  wręcza dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył

 (dziecko  wysuwa  wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dziecko wysuwa język do góry,  w  stronę  nosa,  a  potem  do  dołu,  w  stronę  brody)  i  takie  szerokie  (dziecko  przesuwa  język  od  jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dziecko  przesuwa język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki  (dziecko wysuwa  wargi mocno do przodu).  Potem  rozłożył  sobie  kocyk (dziecko  wędruje  językiem  po  podniebieniu  od  górnych  zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dziecko kładzie język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają  dolnych  zębów). Później  poszedł  grać  w  siatkówkę  plażową  (dziecko odbija  czubek  języka  w różnych miejscach od podniebienia).

 

  • Zabawa ruchowa Olek i Ada jadą na wakacje.

Zdjęcia: gór, morza, tamburyn. (do pobrania)

Rodzic  gra  na  tamburynie lub innym instrumencie,  a  dziecko  naśladuje  jazdę  samochodem  –  biega  po  wyznaczonym  miejscu.  Na przerwę w grze zatrzymuje się, na hasło .: Morze lub Góry, ustawia  się przy właściwym zdjęciu rozłożonym w pokoju.

 

  • Zabawa ruchowa z elementem marszu – Wędrówka górskim szlakiem.

Dziecko maszeruje  zgodnie z tempem wygrywanym przez rodzica na dowolnym instrumencie (idzie  wolno pod górę). Na przerwę w grze odpoczywa – staje i rozgląda się wokół, podziwiając góry.

 

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.

Dziecko siada na dywanie. Rodzic zaprasza do wysłuchania wiersza. Czytając wiersz, prezentuje ilustracje do niego.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=78

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

 Czekają góry, pachnące łąki,

 morze i plaża, konie, biedronki!

 

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, miś i huśtawki.

 

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

 

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję.

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce.

Rodzic  zadaje pytania:

Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?

– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?

– Dokąd możemy pojechać na wakacje?

– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?

– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

 

  • Zabawa ortofoniczna Wakacyjna wycieczka.

Obrazki: miś, jabłko, gruszka. (do pobrania)

Rodzic  opowiada krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka. Młodsze dziecko unosi  do góry obrazki misia, jabłka i gruszki w trakcie opowiadania, a starsze ilustruje je ruchem. Na słowo miś podskakuje, jabłko – obraca  się w koło z szeroko rozłożonymi rękami, gruszka – unosi  ręce do góry. Przed wysłuchaniem opowiadania dziecko  wspólnie z rodzicem  ustala, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha,ha,ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dziecko naśladuje  te odgłosy.

 

Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wy

cieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, po

ręczny  plecaczek.  Włożyła  do  niego  okrągłe  jabłuszko,  soczystą  gruszkę  i  swojego  małego  pluszowego  misia.  Następnego  poranka  nie  trzeba  było  długo  budzić  dzieci,  bo  już  z  samego  rana  Olek  był  gotowy  do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i  mały  pluszowy  miś.  Tata  wystawił  rowery,  mama  przygotowała  kanapki  i  picie,  a  dzieci  założyły  kaski  ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczysta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był  zamknięty  i  właśnie  przejeżdżał  pociąg  (tu,  tu,  tu).  Pojechali  dalej  wzdłuż  rzeki  (plum,  plum,  plum),  coraz  bardziej  oddalając  się  od  zabudowań.  Z  daleka  widać  było  pole,  na  którym  pasły  się  krowy  (mu,  mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę.

W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha)

 

  • Pożegnanie z Olkiem i Adą (na podstawie ilustracji w książce).

Dziecko  opowiada, co widzi na ilustracji. Rodzic czyta tekst. Dziecko  wypowiada  się, w której grupie będzie  po wakacjach. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=82

 

  • Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Lody.

Śmietankowe, owocowe...

Doskonałe dla ochłody.

Kiedy upał jest na dworze,

każdy lubi lizać... (lody)

  • Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych.

Sok pomarańczowy (100% naturalny), dla dziecka: małe kubeczki  jednorazowe lub foremki do lodów, patyczki.

Dziecko  nalewa  do  kubeczków sok, starając  się  go nie rozlać. Rodzic wstawia  kubeczki  do  lodówki.  Po  około 30 minutach, kiedy  sok  już  lekko  się  zmrozi, wyjmuje  kubeczki, a  dziecko  wkłada  do nich patyczki. Rodzic znów wstawia je do zamrażarki na 2 lub 3 godziny.

 

  • Lodowa uczta – jedzenie lodów sorbetowych.

Rodzic  wyjmuje lody z zamrażarki i pozostawia je na chwilę. Aby lody wyszły w całości z foremek lub kubeczków, można je zanurzyć w ciepłej wodzie. Dziecko je lody, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat ich smaku. Ocenia, czy trudno było je wykonać.

 

  • Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.

Kolorowe waciki kosmetyczne, pęseta gastronomiczna lub szczypce kuchenne, kostka do gry, kubeczek dla dziecka.

Dziecko rzuca kostką,  liczy, ile oczek wskazała.  Wkłada do swojego  kubeczka,  za  pomocą  pęsety  lub  szczypiec,  tyle  kulek  z  wacików  kosmetycznych,  ile oczek wskazała  kostka. Jeśli  wskaże  sześć, dziecko  rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).

 

Dodatkowa propozycja na dzisiaj to  Lody – smakowita praca plastyczna na upalne dni.

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html

 

WTOREK (16.06.2020)

Temat dnia: Autobus w barwach wakacji.

Cele ogólne. Dziecko:

- rozwija sprawność manualną,

- rozwija spostrzegawczość.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa dydaktyczna Koła autobusu się kręcą.

Po dwa dwukolorowe koła z papieru, podzielone na pół, w różnych zestawieniach kolorystycznych.

Rodzic rozkłada  jeden  rząd  kół, a dziecko szuka ich odpowiedników  kolorystycznych i układa pod 

spodem.

Można zaproponować zabawę z kołami na zasadzie gry w memo. Rodzic układa 3 lub 4 pary kół (kolorem do dołu), a dziecko  kolejno odkrywa  koła i szuka par.

 

  • Zabawa dydaktyczna Koła.

Koła w trzech kolorach, koła w trzech wzorach, komplet kół w trzech kolorach z narysowanymi różnymi wzorami: kropkami, paskami, falami.

Układamy  koła w trzech kolorach w szeregu, a koła we wzory w rzędzie. Rozkładamy  na dywanie koła w trzech kolorach z różnymi wzorami i demonstrujemy  dziecku, jak należy ułożyć koła zgodnie z kodem, np. w pierwszym rzędzie czerwone, z kropkami, czerwone w paski, czerwone z falami.  Dziecko układa koła w odpowiednich miejscach.

 

  • Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.

Tworzymy z dzieckiem parę. Jedna osoba z pary jest samochodem (wykonuje klęk podparty), która wjeżdża do myjni. Druga  klęczy z boku i wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta.

 

Czynności:                                                         na plecach partnera:

Polewanie wodą                                            gładzi dłonią plecy,

Skrapianie szamponem                               lekko uderza opuszkami palców,

Szczotkowanie karoserii                              lekko drapie szybkimi ruchami,

Woskowanie                                                   lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,

Suszenie samochodu                                    pociera, na przemian dłońmi

Przecieranie szyb i lusterek                         wykonuje okrężne ruchy masujące.

 

Przy powtórzeniu zabawy zamienia się rolami. Trzeba zwrócić dziecku uwagę, aby wszystkie ruchy wykonywało delikatnie.

 

  • Ćwiczenia grafomotoryczne Statek.

Dla dziecka: kredki, rysunek.

Dziecko kreśli  fale morskie: najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami),

a następnie rysuje po śladzie, koloruje obrazek. (do pobrania)

 

  • Ćwiczenia relaksacyjne Plaża.

Nagranie muzyki relaksacyjnej.

Dziecko  leży na dywanie z zamkniętymi oczami. Rodzic prosi, aby wyobraziło sobie, że leży na plaży, świeci mocne  słońce  i  jest mu bardzo  przyjemnie.  Słychać  szum  morza.  Słońce  ogrzewa nogi,  ręce,  brzuch,  twarz, włosy, ciepły wiatr muska jego  twarz, włosy, ręce, nogi, brzuch. Jest spokojne i oddycha  spokojnie: wciąga  powietrze nosem, wypuszcza  ustami. Jest mu  bardzo miło. Dziecko  powoli otwiera  oczy, porusza  lekko rękami, nogami, delikatnie unosi  się i powoli siada.

 

  • Karta pracy dzieci młodsze (żółte) cz. 2, nr 20; dzieci starsze (zielone) cz. 2, nr 59

Dziecko:

- nazywa obrazki,

- mówi, które nie pasują do pozostałych, i je skreśla,

-  uzasadnia  swój wybór.

 

  •  Autobus w wakacyjnych kolorach –praca plastyczna. (do pobrania)

Dla dziecka: kredki, rysunek.

Dziecko koloruje rysunek przedstawiający autobus z dziećmi.

 

ŚRODA (17.06.2020)

Temat dnia: Wakacyjna podróż pociągiem.

Cele ogólne. Dziecko:

- rozwija zasób słownictwa,

- wypowiada się na temat pociągów,

- rozwija sprawność manualną.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa dydaktyczna Pociągi.

Ilustracje przedstawiające różne pociągi. (do pobrania)

Rodzic  prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające pociągi. Następnie dziecko  wypowiada się na temat  ilustracji. Odpowiada na pytania, np.:  Jakie są te pociągi? Jak wyglądają?

Jakie mają kolory? Itp.

 

  • Zabawa językowa  Co to za bilet? (do pobrania)

Bilety (np. bilet lotniczy, na koncert, do pociągu, pamiątkowy z przejazdu dorożką, do kina, cyrku).

Rodzic  prezentuje dziecku  różne bilety. Prosi, aby im się przyjrzało i powiedziało, czym się od siebie różnią, a w czym są podobne. Zadaniem dziecka  jest określenie, w jakim celu kupi dany bilet.

 

  • Wykonanie biletów.

Dla dziecka: mała  kartka papieru w kształcie prostokąta, kredki.

Rodzic  informuje, że podczas każdego przejazdu – czy to pociągiem, czy to kolejką – potrzebny jest bilet. Ponieważ za chwilę dziecko  będzie  potrzebowało  biletu, a nie ma go przy sobie, musi wykorzystać dostępne materiały (kartkę i kredki), by stworzyć swój  bilet. Dziecko  ozdabia  kartonik według własnego pomysłu.

 

  • Osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki Wakacyjna wyliczanka (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak).

https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI

 

Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

  Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

 

Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?

Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

 

Rozmowa na podstawie piosenki.

Najpierw dziecko pokazuje  własnoręcznie wykonany  bilet  i opowiada  o nim. Potem odpowiada

na pytania.

Kto to jest konduktor?

Gdzie pracuje konduktor?

Czy każdy może jechać pociągiem?

W jakie miejsca można jechać pociągiem?

Jak trzeba zachowywać się w pociągu?

 

  • Ćwiczenia ortofoniczne Jedzie pociąg...

Obrazki: ślimak, gepard, mysz, lew. (do pobrania)

Rodzic  opowiada o znaczeniu poszczególnych zwierząt przedstawionych na obrazkach (ślimak – wolno, gepard – szybko, mysz – cicho, lew – głośno) w stosunku do sposobu naśladowania odgłosów jazdy pociągiem  przez  dzieci  (ciuch,  ciuch).  Następnie rodzic  pokazuje  obrazki  w  dowolnych  kombinacjach.  Może je także łączyć (np. ślimak + myszka – dziecko mówi  ciuch-ciuch wolno i cicho).

 

  • Zabawa językowa z wykorzystaniem obrazków.

Obrazki, np.: gepard, sokół wędrowny, ślimak, żółw, obręcze. (do pobrania)

Rodzic  prezentuje obrazki i wymawia wyraźnie nazwy przedstawionych na nich zwierząt. Dziecko dzieli  je rytmicznie (na sylaby), a następnie umieszcza obrazki w wybranym kole, w zależności od sposobu poruszania się zwierząt – w jednym będą umieszczone szybkie zwierzęta, a w drugim – poruszające się wolno. Następnie kończy porównania rozpoczęte przez rodzica, np. Szybki (wolny) jak... uzupełniając je o nazwy wybranych zwierząt.

 

  • Zabawa ruchowa Poruszam się jak...

Obrazki z poprzedniego zadania.

Dziecko  maszeruje  po pokoju. Rodzic prezentuje  wybrany  obrazek.  Zadaniem  dziecka  jest  poruszanie  się  jak  przedstawione na nim zwierzę.

 

  • Spacer z rodzicami – obserwowanie mijanych pojazdów.

Podczas spaceru dziecko  określa  tempo poruszania się mijanych pojazdów.

 

  • Ćwiczenia manualne Skorupa ślimaka. (do pobrania)

Dla  dziecka: kontur ślimaka, plastelina, kredki.

Rodzic  prosi, aby dziecko  zrobiło z plasteliny cienki wałeczek, zrolowało  go na podobieństwo kształtu skorupy ślimaka, przykleiło w odpowiednim miejscu na konturze ślimaka i pokolorowało resztę konturu. 

Dodatkowa propozycja;  zabawa plastyczna Ślimaki z plasteliny i muszelek;

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/07/slimaki-z-plasteliny-i-muszelek/

 

CZWARTEK (18.06.2020)

Temat dnia: Ahoj przygodo!

Cele ogólne. Dziecko:

- utrwala umiejętności liczenia,

- rozwija orientację w przestrzeni,

- rozwija sprawność fizyczną.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.

Dziecko siedzi na dywanie  i powtarza  popularną  rymowankę: 

Cisza  na  morzu,  wicher  dmieTen  bałwan  morski, kto pierwszy odezwie się.

Naśladuje  gesty rodzica bez hałasowania i głośnych rozmów.

               

                                                                                              Dziecko:

Wciągają żagle na maszt -                                         przekłada dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,

 wyglądają lądu z bocianiego gniazda -                    przykłada dłoń do czoła i rozgląda się,

szorują pokład -                                                           wykonuje rękami ruchy posuwiste po podłodze.

 

 

  • Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.

Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru dla dziecka.

 Rozkładamy na stoliku figury geometryczne. Dziecko określa  ich kolor i wielkość. Segreguje je według jednej, określonej przez rodzica,  cechy (koloru, wielkości). Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające różne  pojazdy  wodne  i  wspólnie  z  dzieckiem  je  nazywa,  np.:  statek,  żaglówka,  łódka,  kajak,  motorówka. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.

 

  • Karta pracy dzieci młodsze (żółte) cz. 2, nr 21.

Dzieci:

− czytają razem z rodzicami tekst wyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków,

− kolorują wodę i łódki.

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone) cz. 2, nr 61.

Dzieci:

− czytają  razem z rodzicami tekst  wyrazowo-obrazkowy  poprzez dopowiadanie nazw obrazków,

− nazywają przedmioty i określają, czy kojarzą im się z wakacjami.

 

  • Ćwiczenia orientacji przestrzennej – Gdzie jest muszla?

Muszla.

Dziecko  siedzi na dywanie i ogląda  muszlę,  przykłada  ją  do  ucha  i sprawdza,  czy muszla szumi. Następnie  dziecko zamyka oczy. Rodzic  chowa muszlę w dowolnym miejscu pokoju. Następnie dziecko  ma za zadanie odnaleźć muszlę na podstawie  wskazówek  podawanych  przez  rodzica,  np.:  trzy  kroki  do  przodu,  w  stronę  okna.  Kiedy dziecko odnajdzie muszlę, musi dokładnie określić, gdzie się ona znajdowała.

 

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych Wakacyjny aerobik.

Nagranie rytmicznej melodii.

Rodzic staje tyłem do dziecka i demonstruje ruch, a dziecko za nim powtarza;

Marsz w miejscu z wymachem rękami, ugiętymi w łokciach (również w dalszych ćwiczeniach).

Krok dostawny w bok (np. w stronę drzwi), powrót.

Krok dostawny w bok (np. w stronę okna), powrót.

4 kroki w lewo (np. do okna), 4 kroki w prawo.

4 kroki w prawo (np. w stronę drzwi), 4 kroki w lewo.

Uderzenie lewą dłonią w uniesione prawe kolano, naprzemiennie z uderzeniem prawą dłonią w uniesione lewe kolano.

Marsz w miejscu z wymachem prostymi rękami w bok i w górę.

Marsz z jednoczesnymi wymachami ręką nad głową (raz lewą, raz prawą ręką).

Marsz w miejscu z prostymi rękami , wyciągniętymi w bok, i otwartymi dłońmi skierowanymi raz do góry, raz do dołu.

Cały układ powtarzamy, a po skończeniu następuje część relaksacyjna. Dziecko układa się w wygodnej pozycji na podłodze, zamyka oczy i odpoczywa.

 

 

PIĄTEK (19.06.2020)

Temat dnia: Bezpiecznie nad wodą.

Cele ogólne. Dziecko:

- rozwija umiejętności plastyczne,

- utrwala zasady bezpiecznego zachowania nad wodą.

 

Proponowane zabawy:

  • Ćwiczenia oddechowe  Która żaglówka popłynie dalej?

Kartki  papieru.

Dziecko  zgniata kartki, tworząc kulki.  Następnie razem z rodzicem ustawiają żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmuchają. Wygrywa osoba, której żaglówka popłynie  jak najdalej.

 

  • Kolorowanka  Żaglówka. (do pobrania)

Dla  dziecka: kolorowanka przedstawiająca żaglówkę,

Dziecko  koloruje  rysunek  żaglówki  według  własnego  pomysłu.

 

  • Rozmowa na temat przyjaźni zawartych w przedszkolu.

Rodzic  prosi dziecko, by odpowiedziało na  pytanie:  Z  kim popłynąłbyś  żaglówką w wakacyjny  rejs? lub Kogo z grupy zabrałbyś w wakacyjny rejs żaglówką?

 

  • Ćwiczenia grafomotoryczne Tory pociągu.

Długie arkusze papieru, kredki.

Rodzic  rysuje szyny, a dziecko  kreśli  między nimi linie pionowe, czyli podkłady, jednocześnie wymawiając sylaby: cza, czo, cze, czu, czy.

 

  • Zabawa ruchowo – naśladowcza Wakacyjny pociąg.

Dziecko z rodzicami lub rodzeństwem tworzą pociąg - ustawiają się jedno za drugim i kładą ręce na ramionach osoby stojącej przed nimi. Maszynistą jest rodzic. Pociąg będzie jechał przez różne miejsca, których nazwy będzie podawał rodzic (np. las, łąka, plaża, góry…). Gdy rodzic wymieni dane miejsce, pociąg się zatrzymuje, a dziecko naśladuje to, co można robić w danym miejscu.

 

  • Ćwiczenia językowe Co wiezie pociąg? (do pobrania)

Obrazki lokomotywy i kolorowych wagoników.

 Zadanie dziecka polega na podaniu słów, które zawierają głoskę cz. Jeśli dziecku się to uda, umieszcza obrazek wagonika na torach, za lokomotywą, mówi, jaki kolor ma jego wagonik i co w nim jest przewożone, np. czapki, czekolady, czołg, pączki, kaczki, paczki itp.

 

  • Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.

Rodzic  prosi dziecko, aby powiedziało, jak należy zachowywać się nad wodą. Dziecko odpowiada na pytanie: Czego nie wolno robić nad wodą? (np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dziecko  dzieli się również swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem).

 

  • Rozmowa na temat: Co robić, gdy się zgubię na wakacjach?

Rodzic  prosi, aby dziecko  odpowiedziało, co powinno  zrobić, gdy się zgubić na wakacjach. Sprawdza, czy dziecko wie, jak się nazywa, w jakiej miejscowości mieszka. Tłumaczy, co może pomóc w takiej sytuacji:  poproszenie  o  pomoc  przedstawiciela  służb  mundurowych  (np.:  policjanta,  ochroniarza,  strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem.

 

 

Data dodania: 2020-06-14 22:12:34
Data edycji: 2020-06-17 22:47:38
Ilość wyświetleń: 629
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej