WTOREK (27.10.2020r)
Temat dnia: Cztery kwiaty dla mamy.
Cele ogólne:
- utrwalenie wyglądu i nazw poznanych figur,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznanie zapisu cyfrowego liczby 4,
- rozwijanie szybkości i zwinności.
Cele operacyjne. Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa koło, kwadrat, prostokąt,
- liczy w dostępnym mu zakresie,
- rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb: 1, 2, 3, 4,
Propozycje zabaw:
Z płyty płynie bardzo cicho melodia piosenki. Dziecko w przysiadzie, głowę ma schowaną między kolanami, w dłoniach trzyma chustę – kwiaty śpią. Gdy muzyka staje się coraz głośniejsza, kwiaty się budzą – dziecko przechodzi powoli do pozycji stojącej. W lekkim rozkroku wykonuje w rytmie piosenki dowolne improwizacje ruchowe z użyciem chusty. Gdy muzyka ponownie staje się coraz cichsza, kwiaty zasypiają – dziecko wraca do pozycji wyjściowej.
Potrzebne będą dla dziecka: 3 koła, 4 kwadraty, 4 prostokąty w różnych kolorach i różnej wielkości, obręcze lub tacki, kartoniki z kropkami.
- Według jakiej cechy podzieliłeś figury?
- Czym różnią się między sobą figury o tym samym kształcie? (kolorem, wielkością).
- Ile mamy figur w kształcie koła? (trzy).
- Ile mamy figur w kształcie kwadratu? (cztery).
- Ile mamy figur w kształcie prostokąta? (cztery).
Dziecko kreśli w powietrzu kształty figur, których nazwy podał rodzic.
Sylwety: koła, trójkąta, prostokąta, kwadratu.
Rodzic umawia się z dzieckiem, że będzie pokazywał figury w różnej kolejności ( pojedynczo lub w parach), a ono będzie wykonywać określone ruchy.
Jak rodzic pokarze koło – dziecko podskakuje w miejscu,
Jak pokarze kwadrat – dziecko będzie wykonywać przysiady,
Prostokąt – będzie biegać,
Koło, kwadrat – dziecko będzie naprzemiennie podskakiwać i wykonywać przysiady,
Prostokąt, koło – będzie naprzemiennie biegać i podskakiwać.
Rodzic pyta:
- Których figur jest najwięcej?
- Których figur jest najmniej?
- Których figur jest tyle samo?
Dla dziecka potrzebne będą figury: koła, kwadraty, prostokąty, obręcze lub tacki, kartoniki z kropkami.
Rodzic pyta:
- Ile kół jest w obręczy?
- Ile musimy dołożyć, żeby było ich sześć?
Dziecko dokłada koła i zmienia kartonik z kropkami – na ten z sześcioma kropkami. Tak samo robią z kwadratami i prostokątami.
Dla dziecka potrzebne figury: koła, prostokąty, kwadraty, kartki, klej.
Dziecko układa obrazek z figur, przykleja go na kartce.
(Mile widziane zdjęcia z pracą dziecka).
Kartoniki z cyframi: 1, 2,3,4.
Rodzic pokazuje kartoniki z cyframi: 1, 2,3,4 (w różnej kolejności), a dziecko podskakuje tyle razy, ile wskazuje liczba.
Omawianie drzewa genealogicznego rodziny Olka i Ady.
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem. Dziecko przykuca, rodzic trzyma dziecko za rękę i idzie z nim na spacer (dziecko porusza się w przysiadzie). Zmiana ról.
Rodzic mówi, a dziecko kończy jego wypowiedź.
Mama mojej mamy lub mojego taty to…(babcia)
Tata mojej mamy lub mojego taty to…(dziadek)
Siostra mojej mamy lub mojego taty to…(ciocia)
Brat mojej mamy lub mojego taty to…(wujek)
Mama mojej babci lub mojego dziadka to…(prababcia)
Tata mojej mamy lub mojego taty to…(pradziadek)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13