WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Cztery kwiaty dla mamy 27.10.2020r.

Cztery kwiaty dla mamy 27.10.2020r.

WTOREK (27.10.2020r)

Temat dnia: Cztery kwiaty dla mamy.

Cele ogólne:

- utrwalenie wyglądu i nazw poznanych figur,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- poznanie zapisu cyfrowego liczby 4,

- rozwijanie szybkości i zwinności.

Cele operacyjne. Dziecko:

- rozpoznaje i nazywa koło, kwadrat, prostokąt,

- liczy w dostępnym mu zakresie,

- rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb: 1, 2, 3, 4,

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa Kwiaty dla mamy – reagowanie na muzykę graną coraz ciszej, coraz głośniej.

Z płyty płynie bardzo cicho melodia piosenki. Dziecko w przysiadzie, głowę ma schowaną między kolanami, w dłoniach trzyma chustę – kwiaty śpią. Gdy muzyka staje się coraz głośniejsza, kwiaty się budzą – dziecko przechodzi powoli do pozycji stojącej. W lekkim rozkroku wykonuje w rytmie piosenki dowolne improwizacje ruchowe z użyciem chusty. Gdy muzyka ponownie staje się coraz cichsza, kwiaty zasypiają – dziecko wraca do pozycji wyjściowej.

  • Ćwiczenia emisyjne na sylabach: ma, mi, me, mo, mu, ta, to, tu, ti, te, oraz słowach mamao, mamu, mami, mame.
  • Utrwalenie refrenu i nauka pierwszej zwrotki piosenki Moja mama.
  • Powtórzenie zestawu ćwiczeń porannych z poniedziałku – załącznik nr 1
  • Kolorowe figury – ćwiczenia w liczeniu.
  • Segregowanie figur według kształtu.

Potrzebne będą dla dziecka: 3 koła, 4 kwadraty, 4 prostokąty w różnych kolorach i różnej wielkości, obręcze lub tacki, kartoniki z kropkami.

  • Dziecko segreguje figury do obręczy lub na tackę. Rodzic pyta:

- Według jakiej cechy podzieliłeś figury?

- Czym różnią się między sobą figury o tym samym kształcie? (kolorem, wielkością).

- Ile mamy figur w kształcie koła? (trzy).

- Ile mamy figur w kształcie kwadratu? (cztery).

- Ile mamy figur w kształcie prostokąta? (cztery).

  • Zaznaczenie liczby figur kartonikami z odpowiednią liczbą kropek.
  • Ćwiczenia ruchowo graficzne.

Dziecko kreśli w powietrzu kształty figur, których nazwy podał rodzic.

  • Zabawa Figura i ruch.

Sylwety: koła, trójkąta, prostokąta, kwadratu.

Rodzic umawia się z dzieckiem, że będzie pokazywał figury w różnej kolejności ( pojedynczo lub w parach), a ono będzie wykonywać określone ruchy.

Jak rodzic pokarze koło – dziecko podskakuje w miejscu,

Jak pokarze kwadrat – dziecko będzie wykonywać przysiady,

Prostokąt – będzie biegać,

Koło, kwadrat – dziecko będzie naprzemiennie podskakiwać i wykonywać przysiady,

Prostokąt, koło – będzie naprzemiennie biegać i podskakiwać.

  • Porównywanie liczby posegregowanych figur.

Rodzic pyta:

- Których figur jest najwięcej?

- Których figur jest najmniej?

- Których figur jest tyle samo?

  • Uzupełnianie figur w obręczach (lub tackach) do sześciu.

Dla dziecka potrzebne będą figury: koła, kwadraty, prostokąty, obręcze lub tacki, kartoniki z kropkami.

Rodzic pyta:

- Ile kół jest w obręczy?

- Ile musimy dołożyć, żeby było ich sześć?

Dziecko dokłada koła i zmienia kartonik z kropkami – na ten z sześcioma kropkami. Tak samo robią z kwadratami i prostokątami.

  • Układanie obrazka z figur.

Dla dziecka potrzebne figury: koła, prostokąty, kwadraty, kartki, klej.

Dziecko układa obrazek z figur, przykleja go na kartce.

(Mile widziane zdjęcia z pracą dziecka).

  • Pokaz zapisu cyfrowego liczby 4.
  • Dziecko ogląda kartonik z cyfrą 4. Kreśli jej kształt w powietrzu, na dywanie. Porównuje jej wygląd do znanych przedmiotów, np. krzesełka.
  • Zabawa ruchowa Podskocz tyle razy.

Kartoniki z cyframi: 1, 2,3,4.

Rodzic pokazuje kartoniki z cyframi: 1, 2,3,4 (w różnej kolejności), a dziecko podskakuje tyle razy, ile wskazuje liczba.

  • Karta pracy, cz.2, s.3

Omawianie drzewa genealogicznego rodziny Olka i Ady.

  • Rysowanie drzewa genealogicznego własnej rodziny.
  • Zabawa ruchowa Spacer.

Dziecko dobiera się w parę z rodzicem. Dziecko przykuca, rodzic trzyma dziecko za rękę i idzie z nim na spacer (dziecko porusza się w przysiadzie). Zmiana ról.

  • Poprawne stosowanie nazw członków rodziny.

Rodzic mówi, a dziecko kończy jego wypowiedź.

Mama mojej mamy lub mojego taty to…(babcia)

Tata mojej mamy lub mojego taty to…(dziadek)

Siostra mojej mamy lub mojego taty to…(ciocia)

Brat mojej mamy lub mojego taty to…(wujek)

Mama mojej babci lub mojego dziadka to…(prababcia)

Tata mojej mamy lub mojego taty to…(pradziadek)

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - załącznik nr 1.
Data dodania: 2020-10-26 22:33:14
Data edycji: 2020-10-26 22:41:32
Ilość wyświetleń: 329
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej