WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

7.05.2020 MUZYKA JEST WSZĘDZIE

7.05.2020 MUZYKA JEST WSZĘDZIE

Temat dnia: MUZYKA JEST WSZĘDZIE

 

  • ,,Ćwir” – poproś rodziców o przeczytanie wiersza,  dzieci zachęcam do uważnego słuchania - zwróćcie uwagę na niektóre szczegóły podczas słuchania wiersza zastanówcie się, dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one. Pomyślcie też o tym, co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”.

,,Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one” Agnieszka Frączek

Wróbel w gości wpadł do wron.

I już w progu, jak to on,

bardzo grzecznie: – Ćwir, ćwir! – rzekł.

Wrony na to w dziki skrzek:

– Co on gada?!

– Kra, kra, kra!

– Tyś słyszała to, co ja?

– Jakiś jazgot?

– Zgrzyt?

– I brzdęk?

– Co to był za dziwny dźwięk?!

Wróbel: Ćwir! – powtórzył więc.

Wtedy wrony: buch, bam, bęc!

po kolei spadły: bach!

z przerażenia wprost na piach.

A gdy otrzepały puch,

oczyściły z piachu brzuch,

skrzydła, dzióbek oraz pięty,

rzekły: – Biedak jest ćwirnięty.

Po przeczytaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one? 
  • Jak myślicie, dlaczego chciały, żeby wszyscy mówili tak samo? 
  • Czy dźwięki „kra” były lepsze lub gorsze od „ćwir”, jak myślicie?
  • Co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”? 
  • Czy wszystkim ludziom musi podobać się to samo? 
  • Co to znaczy, że mamy różny gust, różne upodobania? 
  • Czy te upodobania mogą być lepsze albo gorsze, tak jak chciały wrony?

 

  • „Rytm z nakrętek” – do zabawy potrzebne będzie: 10–12 nakrętek od butelek typu PET w trzech kolorach. Ułóż gąsienice z nakrętek w odpowiednim rytmie: czerwony, zielony, niebieski, czerwony, zielony, niebieski… Możesz przykleić nakrętki na kartce i dorysować brakujące elementy gąsienicy.

 

  • „Nasza gitara” – zachęcam dzieci do wykonania instrumentu według instrukcji. Przedmioty potrzebne do skonstruowania gitary: opakowanie po wyjmowanych chusteczkach higienicznych, kolorowy samoprzylepny papier, nożyczki, kilka gumek recepturek, kawałek grubego kartonu, czarny marker, taśma samoprzylepna. Dzieci najpierw oklejają pudełka kolorowym papierem, następnie mocują gumki, tak aby przechodziły nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa rolę pudła rezonansowego). Na rantach pudełka rodzic może wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny się nie przesuwały. Następnie dzieci wycinają z kartonu gryf oraz główkę gitary, przyklejają je za pomocą taśmy. Rysują na nich markerem progi i struny.

 

  • ,,Ile głosek” - podziel wyraz na sylaby i głoski. (Załącznik nr 7)
  • Praca z KP4.19a – pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania. (Załącznik nr 8)
  • Praca z KP4.20b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut. (Załącznik nr 8)

 

 

Data dodania: 2020-05-06 21:28:52
Data edycji: 2020-05-06 21:35:50
Ilość wyświetleń: 484
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej