WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

30.10.2020 - PRACA ZDALNA - MALUJEMY WIATR I DESZCZ

30.10.2020 - PRACA ZDALNA - MALUJEMY WIATR I DESZCZ

Temat dnia: Malujemy wiatr i deszcz – 30.10.2020

Proponowane zadania na dzisiaj:

1. Ćwiczenia poranne :

Fotografowanie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju. Na sygnał i hasło: Fotografia! – zatrzymują się, stają na jednej nodze, przyjmują pozę do zdjęcia i nie poruszają się.

Żeglowanie” – zabawa z elementem równowagi. W tym ćwiczeniu wykorzystamy dywan, który posłuży jako -łódź. Dzieci poruszają się po pokoju, omijając dywan. Na hasło: Hej, żeglarzu! – dzieci wchodzą na dywan, idą po jego brzegu stopa za stopą – żeglarz musi uważać, żeby nie wypaść za burtę.

Podróżowanie”zabawa z elementem czworakowania. Dzieci otrzymują gazetę - namiot i kładą ją w dowolnym miejscu. Chodzą swobodnie po pokoju, na czworakach. Na hasło: Do namiotu! – wracają na swoją gazetę-namiot i nakrywają się nią.

2. „Nam jesień niestraszna” – przypomnienie piosenki i nauka kolejnych zwrotek

3. „Jesień” – rozmowa na temat ilustracji. Rodzic pokazuje dziecku ilustrację przedstawiającą szarugę jesienną (załącznik nr 1 lub można użyć zdjęć np. z książek, albumów itp). Jest ona zasłonięta 5–6 kartkami. Rodzic odsłania po jednym kawałku, dzieci domyślają się, co przedstawia obrazek. Następnie o tym opowiadają. Mówią, jaka jest pogoda i jakie kolory dominują. Rodzic zadaje pytania:

  • Co to znaczy „szaruga jesienna”?
  • Jakimi kolorami namalowalibyście deszczową jesień?
  • Dzieci spoglądają za okno, rozmawiają o swoich spostrzeżeniach.

4. „Mokre na mokrym” – zabawa plastyczna. Dzieci spryskują kartki z bloku technicznego wodą, a następnie malują na nich farbami akwarelowymi. Obserwują, co się dzieje po połączeniu barw, w jaki sposób powstają inne kolory. Gdy prace wyschną, dzieci mazakami rysują kontury np.: drzewa, domu, postaci.

5. „Rytmy” – zabawy matematyczno-ruchowe. Rodzic przygotowuje kartoniki (załącznik nr 2) – każdy z narysowaną figurą geometryczną (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Ustala z dziećmi, że każdej figurze przypisany jest określony ruch: koło – klaśnięcie, trójkąt – podskok, kwadrat – tupnięcie, prostokąt – przysiad.

  • Rodzic demonstruje figurę, a dzieci wykonują określony ruch.
  • Rodzic układa ciąg figur, dzieci wykonują określone ruchy
  • Rodzic układa kartoniki z figurami (3 elementy), dziecko kończy (kontynuuje rytm). Następnie wykonuje odpowiednie ruchy do ułożonego wzoru.

6. „Celuj uważnie” – zabawa ruchowa z elementem celowania. Na dywanie Rodzic tworzy planszę do celowania: rozkłada małe obręcze lub szarfy, w każdej z nich jest kartka z liczbą. Jeżeli jest więcej domowników, można podzielić się na 2 drużyny (rodzice – dzieci). Każda drużyna otrzymuje woreczki lub inne przedmioty do rzucania (po 2 dla każdego). Dzieci z pewnej odległości rzucają woreczkiem do wybranej obręczy. Jeżeli trafią, drużyna otrzymuje tyle punktów, ile wskazuje kartka z liczbą. Na koniec każda drużyna zlicza punkty na liczydle. Dzieci porównują wyniki, określają, kto ma więcej punktów i o ile.

7. „Dobre i złe wiatry” – zabawa dydaktyczna. Dzieci szukają odpowiedzi na pytanie, kiedy jest potrzebny silny wiatr, a kiedy słaby. Zapewne każdy z Was bawił się na dworze latawcem i bańkami mydlanymi. Proponuję przypomnieć dzieciom te zabawy i zapytać: Kiedy latawiec unosił się w powietrzu? Jaki wiatr jest potrzebny do zabawy z latawcem, a jaki do zabawy z bańkami mydlanymi? Przeprowadźmy rozmowę na temat cech pozytywnych wiatru (zapyla niektóre rośliny, roznosi nasiona roślin, osusza tereny wilgotne, pozwala wytwarzać energię w elektrowniach wiatrowych) oraz negatywnych (niszczy drzewa, domy).

8. „Jak powstaje fala na morzu?” – zabawa badawcza. W tej zabawie potrzebna nam będie miska z wodą i słomka. Za pomocą słomek dzieci tworzą falę. Obserwują, w jakim kierunku powinny dmuchać, żeby powstała fala (pionowo, z góry w dół). Najpierw tworzą łagodne fale, potem wzburzone morze. Na wodzie mogą ustawiać łódki – plastikowe nakrętki.

9. Zadania w kartach pracy:

Dzieci 6 letnie:

Praca z L22 – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, kształtowanie umiejętności liczenia, rysowanie po śladzie

 

Na koniec kochane Dzieci zachęcam Was do wykonania farby, która po podgrzaniu w piekarniku lub mikrofali rośnie tworząc niesamowitą strukturę i efekt

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/08/rosnace-farby-przepis/

 

Pozdrawiamy serdecznie:)

Data dodania: 2020-10-30 17:54:59
Data edycji: 2020-10-30 10:18:03
Ilość wyświetleń: 831
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej