WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

30.10.2020 - PRACA ZDALNA - MALUJEMY WIATR I DESZCZ

30.10.2020 - PRACA ZDALNA - MALUJEMY WIATR I DESZCZ

Temat dnia: Malujemy wiatr i deszcz – 30.10.2020

Proponowane zadania na dzisiaj:

1. Ćwiczenia poranne :

Fotografowanie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju. Na sygnał i hasło: Fotografia! – zatrzymują się, stają na jednej nodze, przyjmują pozę do zdjęcia i nie poruszają się.

Żeglowanie” – zabawa z elementem równowagi. W tym ćwiczeniu wykorzystamy dywan, który posłuży jako -łódź. Dzieci poruszają się po pokoju, omijając dywan. Na hasło: Hej, żeglarzu! – dzieci wchodzą na dywan, idą po jego brzegu stopa za stopą – żeglarz musi uważać, żeby nie wypaść za burtę.

Podróżowanie”zabawa z elementem czworakowania. Dzieci otrzymują gazetę - namiot i kładą ją w dowolnym miejscu. Chodzą swobodnie po pokoju, na czworakach. Na hasło: Do namiotu! – wracają na swoją gazetę-namiot i nakrywają się nią.

2. „Nam jesień niestraszna” – przypomnienie piosenki i nauka kolejnych zwrotek

3. „Jesień” – rozmowa na temat ilustracji. Rodzic pokazuje dziecku ilustrację przedstawiającą szarugę jesienną (załącznik nr 1 lub można użyć zdjęć np. z książek, albumów itp). Jest ona zasłonięta 5–6 kartkami. Rodzic odsłania po jednym kawałku, dzieci domyślają się, co przedstawia obrazek. Następnie o tym opowiadają. Mówią, jaka jest pogoda i jakie kolory dominują. Rodzic zadaje pytania:

  • Co to znaczy „szaruga jesienna”?
  • Jakimi kolorami namalowalibyście deszczową jesień?
  • Dzieci spoglądają za okno, rozmawiają o swoich spostrzeżeniach.

4. „Mokre na mokrym” – zabawa plastyczna. Dzieci spryskują kartki z bloku technicznego wodą, a następnie malują na nich farbami akwarelowymi. Obserwują, co się dzieje po połączeniu barw, w jaki sposób powstają inne kolory. Gdy prace wyschną, dzieci mazakami rysują kontury np.: drzewa, domu, postaci.

5. „Rytmy” – zabawy matematyczno-ruchowe. Rodzic przygotowuje kartoniki (załącznik nr 2) – każdy z narysowaną figurą geometryczną (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Ustala z dziećmi, że każdej figurze przypisany jest określony ruch: koło – klaśnięcie, trójkąt – podskok, kwadrat – tupnięcie, prostokąt – przysiad.

  • Rodzic demonstruje figurę, a dzieci wykonują określony ruch.
  • Rodzic układa ciąg figur, dzieci wykonują określone ruchy
  • Rodzic układa kartoniki z figurami (3 elementy), dziecko kończy (kontynuuje rytm). Następnie wykonuje odpowiednie ruchy do ułożonego wzoru.

6. „Celuj uważnie” – zabawa ruchowa z elementem celowania. Na dywanie Rodzic tworzy planszę do celowania: rozkłada małe obręcze lub szarfy, w każdej z nich jest kartka z liczbą. Jeżeli jest więcej domowników, można podzielić się na 2 drużyny (rodzice – dzieci). Każda drużyna otrzymuje woreczki lub inne przedmioty do rzucania (po 2 dla każdego). Dzieci z pewnej odległości rzucają woreczkiem do wybranej obręczy. Jeżeli trafią, drużyna otrzymuje tyle punktów, ile wskazuje kartka z liczbą. Na koniec każda drużyna zlicza punkty na liczydle. Dzieci porównują wyniki, określają, kto ma więcej punktów i o ile.

7. „Dobre i złe wiatry” – zabawa dydaktyczna. Dzieci szukają odpowiedzi na pytanie, kiedy jest potrzebny silny wiatr, a kiedy słaby. Zapewne każdy z Was bawił się na dworze latawcem i bańkami mydlanymi. Proponuję przypomnieć dzieciom te zabawy i zapytać: Kiedy latawiec unosił się w powietrzu? Jaki wiatr jest potrzebny do zabawy z latawcem, a jaki do zabawy z bańkami mydlanymi? Przeprowadźmy rozmowę na temat cech pozytywnych wiatru (zapyla niektóre rośliny, roznosi nasiona roślin, osusza tereny wilgotne, pozwala wytwarzać energię w elektrowniach wiatrowych) oraz negatywnych (niszczy drzewa, domy).

8. „Jak powstaje fala na morzu?” – zabawa badawcza. W tej zabawie potrzebna nam będie miska z wodą i słomka. Za pomocą słomek dzieci tworzą falę. Obserwują, w jakim kierunku powinny dmuchać, żeby powstała fala (pionowo, z góry w dół). Najpierw tworzą łagodne fale, potem wzburzone morze. Na wodzie mogą ustawiać łódki – plastikowe nakrętki.

9. Zadania w kartach pracy:

Dzieci 6 letnie:

Praca z L22 – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, kształtowanie umiejętności liczenia, rysowanie po śladzie

 

Na koniec kochane Dzieci zachęcam Was do wykonania farby, która po podgrzaniu w piekarniku lub mikrofali rośnie tworząc niesamowitą strukturę i efekt

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/08/rosnace-farby-przepis/

 

Pozdrawiamy serdecznie:)

Data dodania: 2020-10-30 17:54:59
Data edycji: 2020-10-30 10:18:03
Ilość wyświetleń: 749
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej