WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

30.03.2021 Praca zdalna

30.03.2021 Praca zdalna

Wtorek (30.03.2021)

Temat dnia: Kurki

 

Cele ogólne:

−rozwijanie  umiejętności matematycznych.

- usprawnianie narządów mowy

 

Dziecko:

liczy w zakresie czterech

- określa miejsce położenia kurczątka

 

Proponowane zabawy na dziś:

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

  • Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.
    Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
    Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

 

  • Zapoznanie z tradycją ozdabiania jajek na Wielkanoc. (załącznik 1)

Wyjaśnianie znaczenia słowa pisanki.

Pisanki - Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.

Pokaz pisanek, porównywanie ich kolorów, sposobu wykonania oraz występujących na nich elementów dekoracyjnych.

Wyszukiwanie takich samych wzorów na różnych pisankach; zachęcanie do wykonywania podobnych z rodzicami w domach.

 Wyjaśnienie znaczenia słowa kraszanka.

Kraszanki - nazwa pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

 

  • Ćwiczenia w porównywaniu wielkości – Od najmniejszej do największej

Sylwety jaj różnej wielkości.

Dziecko liczy pisanki, następnie łączy liniami sylwety pisanek w kolejności od najmniejszej do największej,  koloruje największą pisankę. (załącznik 2)

 

  •  Kurza rodzina – praca z obrazkiem.

Dziecko nazywa postacie na obrazku: mama – kwoka, tata – kogut, dzieci – kurczątka. Następnie naśladuje głosy: kury – ko, ko, koguta – kukuryku, kurcząt – pi, pi(załącznik 3)

 

  • Zabawa dydaktyczna  Gdzie jest kurczątko?

Rodzic pokazuje dziecku małe  kurczątko (maskotka lub wycięte z papieru). Stawia je na stoliku i pyta, gdzie jest kurczątko. Potem kładzie je pod stołem, obok stołu, za stołem, przed stołem i za każdym razem zadaje to samo pytanie. Prosi, by dziecko określiło miejsce położenia kurczątka, używając odpowiednich przyimków.

 

  • Zabawa twórcza Wielkanocny obrazek.

Rodzic wręcza dziecku tace z kaszą manną lub piaskiem i pokazuje, jak można rysować na nich palcem motywy wielkanocne; pisankę, zajączka, baranka, kurczątko, koszyczek, palmy wielkanocne itp.

 

Zadanie na dziś:

Karta Pracy cz. 2, numer 12

(dokończ kolorować słoneczko)

 

Życzę miłej zabawy !!!

Data dodania: 2021-03-29 17:41:49
Data edycji: 2021-03-30 12:09:15
Ilość wyświetleń: 221
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej