Wtorek (30.03.2021)
Temat dnia: Kurki
Cele ogólne:
−rozwijanie umiejętności matematycznych.
- usprawnianie narządów mowy
Dziecko:
liczy w zakresie czterech
- określa miejsce położenia kurczątka
Proponowane zabawy na dziś:
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Wyjaśnianie znaczenia słowa pisanki.
Pisanki - Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.
Pokaz pisanek, porównywanie ich kolorów, sposobu wykonania oraz występujących na nich elementów dekoracyjnych.
Wyszukiwanie takich samych wzorów na różnych pisankach; zachęcanie do wykonywania podobnych z rodzicami w domach.
Wyjaśnienie znaczenia słowa kraszanka.
Kraszanki - nazwa pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.
Sylwety jaj różnej wielkości.
Dziecko liczy pisanki, następnie łączy liniami sylwety pisanek w kolejności od najmniejszej do największej, koloruje największą pisankę. (załącznik 2)
Dziecko nazywa postacie na obrazku: mama – kwoka, tata – kogut, dzieci – kurczątka. Następnie naśladuje głosy: kury – ko, ko, koguta – kukuryku, kurcząt – pi, pi. (załącznik 3)
Rodzic pokazuje dziecku małe kurczątko (maskotka lub wycięte z papieru). Stawia je na stoliku i pyta, gdzie jest kurczątko. Potem kładzie je pod stołem, obok stołu, za stołem, przed stołem i za każdym razem zadaje to samo pytanie. Prosi, by dziecko określiło miejsce położenia kurczątka, używając odpowiednich przyimków.
Rodzic wręcza dziecku tace z kaszą manną lub piaskiem i pokazuje, jak można rysować na nich palcem motywy wielkanocne; pisankę, zajączka, baranka, kurczątko, koszyczek, palmy wielkanocne itp.
Zadanie na dziś:
Karta Pracy cz. 2, numer 12
(dokończ kolorować słoneczko)
Życzę miłej zabawy !!!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13