WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

24.,4.2020 WIEM JAK CHRONIĆ MOJĄ PLANETĘ

24.,4.2020 WIEM JAK CHRONIĆ MOJĄ PLANETĘ

Temat dnia: Wiem, jak chronić moją planetę

 

 

Ekologia” – zabawa dydaktyczna. Będzie potrzebny zapisany na kartce wyraz „ekologia” (możesz skorzystać z załącznika, napisać sam lub poprosić rodziców). Dzieci układają kształt liter z drucików kreatywnych, sznurka, wstążeczki, a na koniec czytają wyraz. (Załącznik nr 9)

 

Co to jest ekologia? – poproś rodzica o przeczytanie wiersza.

Co to jest ekologia? D. Klimkiewicz, W. Drabik

Ekologia – mądre słowo,

a co znaczy – powiedz, sowo?

Sowa chwilę pomyślała

i odpowiedź taką dała:

To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko, w paru zdaniach,

o wzajemnych powiązaniach

między nami, bo to wszystko

to jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

powiedziała mądra sowa….

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedz na pytania:

Co to jest ekologia?

Czego dotyczy ta nauka?

Co oznacza słowo „szanować”?

 

Aby utrwalić definicję pojęcia „ekologia”, możecie np. wyklaskiwać, wytupywać fragment wiersza zgodnie z analizą sylabową:

To na-u-ka o zwie-rza-kach,

la-sach, rze-kach, lu-dziach, pta-kach.

Mó-wiąc krót-ko, w pa-ru zda-niach,

o wza-jem-nych po-wią-za-niach

mię-dzy na-mi, bo to wszyst-ko

to jest na-sze śro-do-wis-ko.

 

Oczyszczalnia ścieków” – zabawa badawcza, na początek przygotuj ścieki w słoiku (woda zmieszana z ziemią z doniczki, małymi kawałkami folii i opakowań, olejem).

Potrzebne będzie: dwa słoiki, butelki typu PET (z uciętym dnem, by tworzyły lejek), gazę, gumkę recepturkę i naczynie ze ściekami oraz czysty piasek - żwir, małe kamyki. Zadaniem dzieci jest stworzenie w odwróconej butelce filtru z kamyków, żwiru i piasku ułożonych warstwami. Dodatkowo należy zabezpieczyć szyjkę butelki gazą. Wlej ścieki do lejka i obserwuj proces oczyszczania wody. Po zakończeniu eksperymentu porównaj zapach i kolor wody z obu słoików. Podsumowanie: pomimo filtrowania za pomocą żwiru i kamyków – ta woda nadal nie nadaje się do picia. Profesjonalne filtry są o wiele dokładniejsze. Wodą przefiltrowaną w ten sposób można natomiast np. podlać kwiaty w doniczkach.

Jeśli nie możesz wykonać zabawy badawczej, zapraszam do obejrzenia filmu. https://vimeo.com/224050213

 

Mniej czy więcej, a może równo?” – przypomnienie znaczenia znaków mniejszości, większości i równości. (Załącznik nr 11)

 

Praca z KP4.4a – pisanie po śladzie znaków < i >, porównywanie liczby obiektów i zapisywanie rozwiązania znakami < i >. (Załącznik nr 12)

 

Praca z KP4.4b – układanie historyjki obrazkowej, przeliczanie obiektów w zbiorach, dorysowywanie nakrętek, pisanie cyfr i znaków < i >. (Załącznik nr 12)

 

POWODZENIA I ŻYCZĘ MIŁEGO WEEKENDU! M.S.

Data dodania: 2020-04-23 22:09:25
Data edycji: 2020-04-23 22:14:07
Ilość wyświetleń: 406
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej