MAM ZASADY NA ODPADY - temat dnia
Cele:
- rozwijanie poczucia rytmu
- dostrzeganie i rozwijanie rytmu muzycznego,- poznanie rodzajów szklanych przedmiot ów,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
MAM ZASADY NA ODPADY - zajęcia umuzykalniające.
POWTARZANIE RYTMU MUZYCZNEGO
Dziecko bierze dwa drewniane klocki i tworzy rytm (np. wolne stukniecie-wolne stukniecie-dwa szybkie stuknięcia), lub inny rytm.
Piosenka - Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8)
Dabadabada dab dab daj, dabadaba dab dab dab daj,
Mam zasady na odpady! x2
to sortuje, świat ratuje!
moi mali ekolodzy,
mam zasady
na odpady!
Teraz wam odpowiem na pytanie,
po co komu sortowanie:
zrób ze śmieci
nowe rzeczy!
Ref: Metal, plastik, papier, szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x2
wszystkie śmieci, to surowce.
Kto sortuje,
świat ratuje!
Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,
moi mali ekolodzy:
Mam zasady
na odpady!
Ref:. Metal , plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguje to ! x 2
Dabadabada dab dab daj, dabadaba dab dab dab daj,
Mam zasady na odpady! x2
Kto sortuje, świat ratuje!
Ref:, Metal, plastik, papier, szkło,
nim wyrzucę, segreguję to ! x2
- co to znaczy sortować/ segregować śmieci ?
- do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci ?
- dlaczego segregowane śmieci może ratować świat?
- co to są surowce i jakie znacie ich rodzaje?
- jakie są kolory pojemników na śmieci?
- w jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko?
- a wy co robicie, żeby wasze otoczenie było czyste?
Słowa piosenki (np. odpady, sortuje, segreguje, metal, plastik, szkło, mali ekolodzy), dziecko wypowiada z różnym natężeniem (cicho/głośno) i tempem (wolno/szybko).
- dziecko porusza sie w wybrany przez siebie sposób.
BEZPIECZNE ZABAWY ZE SZKŁEM
CO JEST ZE SZKŁA?
Duży pojemnik w kolorze zielonym , a w nim - butelki, słoiki szklane opakowania po kosmetykach.
Po zapoznaniu sie z przedmiotami, pytamy dziecko:
- jakie są te przedmioty/ co mają ze sobą wspólnego ?
- jakie jeszcze znasz szklane przedmioty?
SEGREGUJEMY SZKLANE PRZEDMIOTY - zabawa dydaktyczna.
Zielony pojemnik, przedmioty z różnego rodzaju tworzyw (najwięcej szklanych)
Informujemy dziecko, że do zielonego pojemnika na segregację mogą trafić tylko przedmioty szklane. Dziecko umieszcza je w pojemniku. Weryfikujemy prawidłowość wykonania zadania.
RODZAJE SZKŁA - zabawa klasyfikacyjna.
Szklane przedmioty z różnych kolorach (bezbarwne i kolorowe).
Dziecko obserwuje przedmioty, a następnie wskazuje różnice między nimi.
Następnie dziecko klasyfikuje przedmioty ze względu na ich kolor.
WYKONANIE OZDOBNEGO SŁOIKA.
Szklanki, (musztardówki) lub słoiczki, farby, flamastry do malowania na szkle, pędzelki, waciki, , gąbki, patyczki higieniczne, suszarka do włosów.
Zadaniem dziecka , jest pomalować je według własnego pomysłu, ale zgodnie zasadami:
- farba musi wyschnąć, zanim przystąpimy do nanoszenia na nią kolejnej warstwy - można przyspieszyć ten proces, stosując suszarkę do włosów.
- do wykonania ciekawych wzorów warto wykorzystać patyczki higieniczne, waciki lub gąbeczki, którymi wystarczy przecierać świeżo nanoszoną farbę,
- kolory farb możemy mieszać albo bezpośrednio na malowanym szkle, lub w osobnym pojemniku, lub na palecie
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13