WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2021.04.09 Kogo obudziła wiosna - nauczanie zdalne

2021.04.09 Kogo obudziła wiosna - nauczanie zdalne

"Wiosenne przebudzenie"  – rodzice,  przed dzieckiem leży karta pracy (nr 57) z obrazkami przedstawiającymi jeża, wiewiórkę, żabę, nietoperza, borsuka, niedźwiedzia, ślimaka i chomika.  Opowiedzcie o  zwierzętach budzących się z zimowego snu, nie wymieniając ich nazw. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o którym zwierzęciu jest mowa, i wskazanie go na obrazku.

Film edukacyjny "Wtawać śpiochy! Wiosna!!!"
www.youtube.com/watch?v=N7xTBPTLoeY

        [Jeż]- mieszka w lasach, parkach i ogrodach, żywi się owadami, zimą zwija się w kulkę w stercie liści i śpi, a gdy wiosną robi się ciepło, budzi się.

        [Wiewiórka] - zimą spała w swojej dziupli, ale często budziła się i zaglądała do swojej spiżarni, gdzie zgromadziła orzechy i nasiona.

        [Żaba] - spała zimą zagrzebana w mule, budzi się wczesną wiosną i głośno rechocze, zwiastując przyjście ciepłych dni.

        [Nietoperz]-  przezimował w starej ruinie, bunkrze lub jaskini, spał głową w dół, budził się tylko czasem, aby coś przegryźć, nikt mu nie przeszkadzał, bo wszyscy wiedzą, że zarówno to zwierzę, jak i jego miejsce do spania znajdują się pod ochroną.

        [Borsuk] - zimą śpi w swojej norze, gdzie ma zgromadzone zapasy, czasem budzi się tylko, żeby się napić, a gdy poczuje promyk słońca, wystawia swój biało-czarny pyszczek, żeby powąchać wiosnę.

        [Niedźwiedź] - całą zimę spał w gawrze, było mu tam ciepło i przytulnie, na wiosnę budzi się i ma mnóstwo roboty, bo w czasie zimy przyszły na świat jego maleństwa.

        [Ślimak] - całą zimę słodko spał zamknięty w muszelce, a na wiosnę budzi się i wystawia czułka zakończone ciekawymi oczami.

        [Chomik] - budził się zimą dość często, żeby zajrzeć do swojej spiżarni, w której zgromadził bardzo dużo jedzenia, bo jest strasznym żarłokiem.

Następnie poproście dziecko, aby  podzieliło głośno nazwy zwierząt na sylaby:

  • jeż (1),
  • wie - wiór - ka (3),
  • ża - ba (2),
  • nie - to - perz (3),
  • bor - suk (2),
  • nie - dźwiedź (2),
  • śli - mak (2),
  • cho - mik (2)

Po zakończeniu zabawy dziecko utrwala wiadomości, wykonując zadanie na karcie pracy.  „Karty pracy. Woda” s. 57,

  • „Czy znasz te zwierzęta?” – dziecko, korzystając z obrazków, klasyfikuje zwierzęta na wodne i lądowe. Następnie wyszukują te, które zasypiają na zimę i budzą się wiosną
              (załącznik 1)
  • „Dbamy o zdrowie” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych (załącznik 2)
  • „Tropiciele wiosny” – a teraz wychodzimy do ogrodu lub na spacer w celu przeprowadzenia i udokumentowania obserwacji. Jeśli to możliwe zabieramy lupę i kartkę z tabelą. Na kartce z symbolami oznak wiosny zaznaczamy jakie oznaki wiosny udało nam się wytropić (zaobserwować), w pustych kratkach możemy . dorysować symbol innych oznak wiosny, które zostały zaobserwowane.
  • Piosenka "Wstawaj! to już wiosna"
    www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2021-04-09 08:05:52
Data edycji: 2021-04-09 08:40:43
Ilość wyświetleń: 533
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej