WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2021.04.01 Jak Ola nakrywała do stołu? - nauczanie zdalne

2021.04.01 Jak Ola nakrywała do stołu? - nauczanie zdalne

"Wielkanocny stół" - rodzice, proszę przeczytajcie dziecku wiersz "Wielkanocny stół" (załącznik 1), następnie porozmawiajcie z dzieckiem o zwyczajach wielkanocnych panujących w waszych domach, zwróćcie uwagę na przypomnienie zasad kultury oraz potrzebę okazywania szacunku osobom starszym.

  • Pytania do wiersza, sprawdzające zapamiętanie treści wiersza?
  • Jakie potrawy znalazły się na świątecznym stole?
  • Czy stół był w wyjątkowy sposób ozdobiony?
  • Kto najpierw usiadł przy stole, a kto potem?

Zapytajcie dzieci, czy pamiętają o domowych doświadczeniach, zwyczajach, tradycjach, potrawach przygotowywanych przez mamę i babcię, nastroju panującym w domu oraz członkach rodziny przyjeżdżających na Święta (możemy w tym miejscu powiedzieć o aktualnej sytuacji epidemiologicznej jak jest w naszym kraju i na świecie - wyjaśnić dziecku, dlaczego w tym roku nie będziemy spotykać się w licznych grupach).

Podsumowując rozmowę przypomnijmy o zasadach kultury i okazywaniu szacunku starszym przy świątecznym stole:

  • Osoba najstarsza jako pierwsza składa życzenia świąteczne, jako pierwsza siada przy stole i jako pierwsza nakłada na talerz.
  • Dopiero później pozostali członkowie rodziny, na końcu dzieci, jako najmłodsze

"Nakrywamy do stołu" - zabawa dydaktyczna - nabywanie praktycznej umiejętności prawidłowego i estetycznego układania zastawy stołowej. Pozwalamy dziecku nakryć do świątecznego stołu (taka próba generalna), obserwując jak wykonuje zadanie, naprowadzamy podpowiadając delikatnie od czego zaczynamy:

  1. kładziemy obrus,
  2. układamy talerze i sztućce

Pytamy dziecko ile powinno być talerzy, ile łyżek, ile widelców i noży. Zachęcamy do używania zwrotów: tyle samo, dla każdego po równo. Pomagamy ustalić dziecku z której strony talerza dziecko ma położyć widelec, a z której nóż i łyżkę. Używamy określeń: z prawej strony, z lewej strony, nad, na, obok. Dziecko ćwiczy ustawianie talerzyka, na koniec pytamy dziecko czego brakuje. Jeśli dziecko się nie domyśli, podpowiadamy pytaniem: Co można zrobić, aby stół był bardziej świąteczny, ładny, ozdobiony?

"Ozdoby wielkanocnego stołu" - pokażmy dziecku pisanki jakie mamy w domu, zwróćmy uwagę na estetykę wykonania oraz różne techniki. Pokażmy również dziecku różne możliwości ozdabiania wielkanocnego stołu - mogą to być serwetki z wielkanocnymi wzorami, zajączki, kurczaczki, baranek na rzeżusze, stroiki wielkanocne, bukiety żonkili, pisanki wykonane różnymi technikami. Po prezentacji poprośmy dziecko o wykonanie zadania na karcie pracy ("Karta pracy. Woda" str. 61).

Jeśli mamy czas, proponujemy dziecku wykonanie wielkanocnego kurczaczka. Potrzebujemy do tego żółtego pomponu (lub: kulki zrobionej z żółtej krepiny, żółtego kłębka wełny), pomalowanej na żółto styropianowej kulki, trójkątnego dziobu wyciętego z czerwonego papieru, małych oczek wyciętych z białego papieru oraz czarnego flamastra do narysowania oczu, ewentualnie żółtych piórek lub żółtej krepiny na skrzydełka. Gotowego kurczaczka można osadzić na trawce wykonanej z postrzępionego paska zielonego papieru, sklejonego tak, aby stworzył małe kółko.

"Wielkanocny stół" - piosenka dla dzieci, naukę piosenki rozpoczynamy od refrenu, a kiedy refren opanowany dołączamy zwrotki.

www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2021-04-01 08:31:46
Data edycji: 2021-04-01 10:27:16
Ilość wyświetleń: 795
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej