Kto kiedy śpi?
Drodzy Rodzice, na początek proszę przeczytajcie dzieciom opowiadanie Agnieszki Frączek pt.: "Nietoperz" (załącznik 1).
Po omówieniu treści opowiadania porozmawiajcie z dziećmi o zwierzętach prowadzących nocny tryb życia
(załącznik 2).
"Zmysły” – zabawa badawcza (potrzebna będzie opaska na oczy). Poznawanie otoczenia różnymi zmysłami oraz ćwiczenie spostrzegawczości i utrwalenie obrazu graficznego cyfry 2. Dziecko bierze udział w doświadczeniu, w którym posługuje się różnymi zmysłami z wyjątkiem wzroku (oczy zostają przewiązane opaską). Pierwszym doświadczeniem jest przejście przez tunel zrobiony np. z krzeseł. Dziecko z zawiązanymi oczami próbuje przedostać się przez tunel, wyczuwając ciałem, dłońmi wszystkie zakręty. W kolejnej zabawie podąża za głosem rodzica, który, szepcząc, porusza się wolno po pomieszczeniu. Następna zabawa polega na poruszaniu się śladem zapachu. Najpierw rodzic daje dziecku powąchać przedmiot wydzielający silny zapach, np. kadzidełko. Następnie chodzi z kadzidełkiem po pomieszczeniu, a dziecko próbuje iść za zapachem. Na koniec dziecko używa zmysłu wzroku – koloruje po dwa kwadraty jedną barwą oraz wyszukuje obraz graficzny cyfry 2 spośród innych cyfr (załącznik 3)
„Pora spać” – zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności odróżniania prawdy od fałszu, utrwalanie wiadomości o zwierzętach zapadających w sen zimowy. Podajemy dziecku kartkę i ołówek (kredkę). Umawiamy się z dzieckiem że gdy powie prawdziwą informację, rysuje koło, a gdy fałszywą – krzyżyk. Rodzic mówi proste zdania związane z tematami poruszanymi w ciągu ostatnich dni, prawdziwe i fałszywe, np.:
Dziecko rysuje odpowiednie symbole i poprawia błędne stwierdzenia.
http://www.youtube.com/watch?v=c05kDf8h34c
Życzę miłej zabawy JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13