WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.15 Poniedziałek

2020.06.15 Poniedziałek

Pojazdy podniebne i nie tylko.

"Czym podróżujemy?" - zadajmy dziecku pytanie, a ono zgłasza nam swoje pomysły. Teraz rodzic podsumowuje, klasyfikują pojazdy na 3 grupy:

  • lądowe,
  • wodne,
  • powietrzne.

 

 

 

 

 

 

W kolejnym etapie przedstawiamy dziecku karty ze środkami transportu (załącznik 1). Wypowiadamy nazwy pojazdów dzieląc je na sylaby, zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego pojazdu. Teraz przedstawiamy dziecku 3 kartki z symbolami:

  • chmura - środki transportu powietrznego,
  • kropla - środki transportu wodnego,
  • kula ziemska - środki transportu lądowego.

Zadaniem dziecka jest umieszczenie i naklejenie pojazdów na odpowiedniej kartce. W sklasyfikowanych pojazdach dziecko wyszukuje cechy podobne i różne. Następnie dziecko przelicza pojazdy na każdej kartce i porównuje ich liczebność, stosując określenia: mniej, więcej, tyle samo.

"Pojazdy" - rodzice, proszę przeczytajcie dziecku wiersz H. Świąder pt.: "Pojazdy" i poproście dziecko, aby postarało się zapamiętać nazwy pojazdów wymienionych w utworze

H. Świąder

“Pojazdy”

Rakietą polecisz w kosmos,
księżyc odwiedzić możesz
albo zobaczyć Ziemię,
jak kręci się w przestworzach.

 

Do Afryki, Ameryki, Azji
polecisz samolotem.
Możesz także wygodnie
okrętem przypłynąć z powrotem.

 

Pociągiem pędzić możesz,
gdzie tory są ułożone,
podróżując po kraju
w jedną i drugą stronę.

 

Samochodem jedziesz po szosie
i w mieście każdą ulicą,
możesz wybrać się także
do sąsiadów za polską granicę.

 

Po wysłuchaniu wiersza prosimy dziecko, aby wymieniło pojazdy które pojawiły się w wierszu (rakieta, samolot, okręt, pociąg, samochód) oraz miejsca, które dzięki nim mogą odwiedzać. Na globusie lub mapie świata odszukajcie kontynenty z utworu: Afrykę, Amerykę i Azję, wskażcie Europę i Polskę. Spróbujcie przez rytmiczne powtarzanie kolejnych wersów nauczyć się wiersza lub jego fragmentów na pamięć. Powtórzmy wspólnie tekst utworu kilkukrotnie, zmieniając barwę głosu przypominającą myszki, śpiewaczki operowe, atletów. Zwróćmy uwagę na prawidłową regulację oddechu w czasie recytacji wiersza.

"Co lata?" - dziecko łączy pojazdy z ich cieniami po wyznaczonych liniach. Przy pojazdach powietrznych dziecko rysuje chmurkę. "Karta pracy. Powietrze" s. 17

Pozdrawiam Was serdecznie
i życzę przyjemności podczas podróżowania
JGP

Data dodania: 2020-06-15 09:01:55
Data edycji: 2020-06-15 11:54:41
Ilość wyświetleń: 460
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej