WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.11 Poniedziałek

2020.05.11 Poniedziałek

"Co lata?"

"Fruwająca krowa" - dzisiaj rozpoczniemy od wiersza
J. Brzechwy "Fruwająca krowa" - Drodzy Rodzice proszę odczytajcie dziecku wiersz z załącznika.

Po przeczytaniu wiersza proszę zadajcie pytania:

  • Kim chciała zostać krowa?
  • Które z ptaków budziły zazdrość krowy?
  • Czy krowy mogą fruwać?

 

 

 

 

 

Teraz poproście dzieci aby ze starych kalendarzy, folderów, magazynów wycięły zwierzęta latające (owady i ptaki). Wspólnie podzielcie wycięte obrazki na dwie grupy: owady i ptaki. spróbujcie podać kilka cech charakterystycznych dla poszczególnych gatunków (można skorzystać z przygotowanych ilustracji, załącznik):

  • ptaki - mają skrzydła pokryte piórami, dziób, nogi zakończone pazurami;
  • owady - mają delikatne skrzydła, większą liczbę odnóży, przeważnie są roślinożerne.

Teraz spróbujmy nazwać zwierzęta oraz podać głoskę w nagłosie (na początku wyrazu) oraz wygłosie (na końcu wyrazu). Co słyszysz na początku wyrazu? Co słyszysz na końcu wyrazu?

Możemy także zapoznać dzieci z ciekawym gatunkiem ryb, które potrafią się unosić nad wodą: ryby latające, aby wynurzyć się, zbliżają się do powierzchni wody, rozkładają płetwy piersiowe i bardzo szybko poruszają płetwą ogonową. Ryba przez chwilę może szybować z prędkością jadącego samochodu.

http://www.youtube.com/watch?v=bk7McNUjWgw

 

"Pająki" - pokażmy dziecku ilustracje różnych pająków. Postarajmy się wytłumaczyć skąd bierze się pajęczyna i do czego służą kądziołki przędne ( charakterystyczne dla pająków wyrostki znajdujące się na końcu odwłoka. Produkują one ciekłą substancję, która po zetknięciu z powietrzem zastyga tworząc pajęczą sieć). Wyjaśnijmy zastosowanie sieci pajęczej: zastawianie pułapek, unieruchamianie zdobyczy, a przede wszystkim przemieszczanie się na duże odległości oraz ochrona przed upadkiem. Pokażmy dziecku jaki układ ma sieć pająka i zachęćmy do wykonania pajęczej  sieci.

http://www.youtube.com/watch?v=-vQfzQ-Gd5U

"Pajęcza sieć" - kartkę w kształcie kwadratu składamy na pół, rozkładamy i przekręcamy ją w prawo lub w lewo
i znów powtarzamy czynność, tworząc krzyżujące się złożenie. Następnie składamy kartkę po przekątnej,
w jedną i w drugą stronę. Po rozłożeniu wszystkie linie przecinają się w jednym punkcie, na środku kartki. Polecenia wypowiadamy kolejno, aby dziecko zdążyło je wykonać, a w razie potrzeby pomagamy dziecku. Teraz dziecko rysuje linie po śladzie złożeń, a następnie dorysowuje linie poprzeczne, tworząc kształt pajęczyny. Na gotowej pajęczynie rysujemy pająka.

 

"Latające królestwo" - dziecko przykleja brakujące części obrazka oraz wskazuje zwierzęta: czerwonego motyla, dwie biedronki, największą pszczołę, następnie liczy pszczoły i rysuje w ramce odpowiednią liczbę kółek.
"Karty pracy. Powietrze" s. 10

                                                                                                                            Pozdrawiam
                                                                                                                             i życzę miłej pracy
                                                                                                                                 JGP

Data dodania: 2020-05-11 07:40:14
Data edycji: 2020-05-11 09:01:45
Ilość wyświetleń: 482
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej