WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.20

2020.04.20

"Powietrze wokół nas"
Drodzy Rodzice! Dzisiaj zaczynamy od utworu literackiego "Piotruś i powietrze", proszę przeczytajcie dzieciom wiersz,
a po przeczytaniu zadajcie dzieciom pytania:

  • Czym chciałby zostać Piotruś?
  • W co się zamienił?
  • Co wtedy robił i gdzie był?
  • Co Piotruś zrobił rano, gdy się przebudził?

    Przeczytajcie dzieciom wiersz:

    "Powietrze" - Rafał Witek
    Czasem szumi, czasem pachnie.
    Chcesz je poczuć - stań na wietrze.
    Coś ci zrywa z głowy czapkę?
    Tak, to właśnie jest powietrze!

    Teraz wspólnie zastanówcie się:
  • Czy powietrze jest widoczne?
  • Jaki ma kształt i kolor?
  • Czy bez powietrza można żyć?
  • co się Wam kojarzy z powietrzem?

    Dzieci udzielają odpowiedzi zgodnie ze swoja wiedzą i pomysłami, a rodzice korygują nieścisłości. Teraz poszukajcie w domu przedmioty codziennego użytku (suszarkę do włosów, odkurzacz, pompkę do roweru, wiatrak itp. - to co dostępne w domu). Zapytajcie dzieci, czy znają te przedmioty i wiedzą do czego służą. Rodzice - zademonstrujcie dzieciom działanie tych przedmiotów, że z urządzeń elektrycznych nie mogą korzystać bez nadzoru dorosłego. Wspólnie zastanówcie się, które z tych urządzeń ma największą moc, najsilniej dmucha. Spróbujcie znaleźć dla nich inne zastosowanie (np. suszarką do włosów można wysuszyć ubranie, pompką nadmuchać balon itp.)

    "Powietrze wokół nas" - zabawy badawcze.
    "Dmuchane bańki" - podajemy dzieci kubeczki (przejrzyste) z wodą zabarwioną sokiem oraz słomkę. Dzieci dmuchają do kubeczka przez słomkę zanurzoną w wodzie i obserwują powstające na wodzie bąbelki - starają się opisać dlaczego tak się dzieje (powietrze w postaci baniek wydostaje się na powierzchnię).
    "Balon" - rodzic dmucha balon (może być rękawiczka jeśli nie ma balonu), dzieci obserwują jak balon się powiększa, a potem kurczy, słuchają dźwięku uchodzącego powietrza. Formułują wniosek, że wokół nie widać, ale można zaobserwować jego obecność i działanie.

    "Powietrze" - praca plastyczna. Przygotowujemy arkusz papieru z napisem powietrze. Ze starych kolorowych gazet i broszur reklamowych dzieci wycinają elementy, które kojarzą im się z tym żywiołem i naklejają na plakat. Dorysowują to czego nie udało im się znaleźć. Można też przykleić nadmuchany balon lub inne elementy, które można nadmuchać lub które działają poprzez powietrze (np. wiatraczek).

Data dodania: 2020-04-20 09:16:33
Data edycji: 2020-04-27 19:42:58
Ilość wyświetleń: 593
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej