WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

16.04.2021 Praca zdalna

16.04.2021 Praca zdalna

PIĄTEK (16.04.2021)

Temat dnia: Na niebie pełno gwiazd.

Cel główny:

− rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem.

Dziecko:

− uważnie słucha piosenki, ilustruje ją ruchem

 

Zabawa z wykorzystaniem wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny Idzie niebo.

                                                             Dziecko za Rodzicem

Idzie niebo ciemną nocą,                   maszeruje w miejscu
Ma w fartuszku pełno gwiazd.           kołysze się na boki, tworzy przed sobą
                                                             koszyczek z rąk,

Gwiazdki świecą i migocą,                 podnosi ręce do góry, szybko obraca
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.              d
łońmi z rozpostartymi palcami,
                                                             kołysze się na boki, ręce trzyma na
                                                             biodrach,

Jak wyjrzały – zobaczyły                   tworzy z rąk daszek nad oczami,
i nie chciały dalej spać,                    
wykonuje skręty głowy w jedną i drugą
kaprysiły, grymasiły,                         stronę,
żeby im po jednej dać!

- Gwiazdki nie są do zabawy,          
wykonuje gest przeczenia palcem
tożby nocka była zła!                        
wskazującym przed sobą, swobodnie
                                                            porusza różnymi częściami ciała.

Ej! Usłyszy kot kulawy!                      Kładzie palec wskazujący na ustach,
Cicho bądźcie!...A,a,a...                     
układa złożone ręce przy uchu jak

                                                             poduszeczki, powoli przykuca

 

Karta pracy, cz. 2, nr 16.

− Powiedzcie, czym się różnią ufoludki na obrazkach.

− Wskażcie różnice

 

Słuchanie piosenki Ufoludki.

Rozmowa na temat piosenki.

− Jak wygląda ufoludek z piosenki?

− Jak się zachowuje ufoludek?

− Skąd mógł do nas przybyć ufoludek?

 

Zabawa przy piosence Ufoludki.

Ustawienie: dziecko stoi w dowolnym miejscu  na środku pokoju, twarzą do Rodzica

 

                                         Dziecko za Rodzicem

Ufoludek mały                   stoi w lekkim rozkroku, przenosi ciężar ciała z lewej

                                            strony na prawą,

zielone ma ręce,                wyciąga ręce przed siebie, porusza dłońmi

                                            w nadgarstkach,

o nim zaśpiewamy             unosi ręce w górę, porusza dłońmi w nadgarstkach,

właśnie w tej piosence       wykonuje obrót wokół siebie,            

 

Ref.:Ufo, ufo, ufoludek       swobodnie tańczy,

to nie żaden krasnoludek,

to nie lalka, nie pajacyk,

może kiedyś go zobaczysz

 

II.Ufoludek mały                     lekkim rozkroku, przenosi ciężar ciała z lewej

cały jest zielony                      strony na prawą,

ciekawie spogląda                  robi  z dłoni daszek nad oczami, spogląda w różne

w różne świata strony            strony,

 

Ref.:Ufo, ufo, ufoludek...           swobodnie tańczy,

 

III.Ufoludek do nas                   miarowo klaszcze,

miło się uśmiecha,

chce się z nami bawić,

wcale nie ucieka

 

Ref.:Ufo, ufo, ufoludek..  swobodnie tańczy.

 

Nauka rymowanki, ruchowa interpretacja jej treści.

 

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsasa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada.

Ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

 

Rodzic zachęca dziecko do naśladowania jego gestów oraz powtarzania rymowanki indywidualnie i zespołowo.

 

Zabawa klasyfikacyjna Od najmniejszej do największej. (załącznik 1)

Papierowe gwiazdki, tacki.

Dziecko zbiera papierowe gwiazdki rozsypane przez Rodzica na dywanie. Układa je na tackach  zgodnie z ich wielkością.

Układa łańcuch z gwiazdek z zastosowaniem rytmu: mała, większa, największa, mała, większa, największa (trzy sekwencje).

 

Zabawa rozwijająca inwencję twórczą – Niebo pełne gwiazd.

Gwiazdki różnych rozmiarów, granatowe kartki, klej.

 Dziecko przykleja  gwiazdki różnych rozmiarów na granatowych kartkach – tworzy  własne kompozycje.

 

Wykonanie pracy plastycznej – O kosmosie. (załącznik 2)

 Niebieska farba, pędzel.

Malowanie nieba na niebiesko tak, aby nie pomalować gwiazdek i księżyca.

 

Życzę miłej zabawy!!!

Data dodania: 2021-04-15 15:35:44
Data edycji: 2021-04-15 17:31:45
Ilość wyświetleń: 351
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej