WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

14.04.2021 PRACA ZDALNA - CO ROBI ASTRONOM?

14.04.2021 PRACA ZDALNA - CO ROBI ASTRONOM?

Temat dnia: Co robi astronom?

Cele: rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami: astronom, luneta, teleskop; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8; ćwiczenie orientacji przestrzennej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Zestaw ćwiczeń porannych: https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw

  2. Dzieci pana Astronoma” – słuchanie fragmentu wiersza Wandy Chotomskiej.

    Przy ulicy Astronomów, w jednym z bardzo wielu domów,

    mieszkał sobie razem z żoną roztargniony pan Astronom.

    W domu nie widziało go się, bo wciąż błądził po Kosmosie,

    przez ogromne teleskopy, których zresztą miał na kopy,

    przez soczewki i lunety badał gwiazdy i planety.

    Kiedyś, kiedy przez teleskop patrzył właśnie w dal niebieską,

    kiedy w nos mu Księżyc świecił, głos usłyszał: – Mamy dzieci!

    Urodziła nam się naraz bardzo miłych bliźniąt para!

    Syn i córka – on i ona! Jakie nadać im imiona?

    Drogi mężu, pomyśl krzynę, jak się ma nazywać synek?

    Teleskopek, droga żono – rzekł natychmiast pan Astronom.

    A córeczka? – Teleskopka! Teleskopki, no i kropka!

    Rozmowa na temat wiersza: Rodzic zadaje dzieciom pytania: O kim opowiada wiersz? Przy jakiej ulicy mieszkała rodzina? Co się w niej wydarzyło? Jakie imiona miały mieć urodzone bliźniaki? Jak myślicie, dlaczego astronom chciał dzieciom dać takie imiona?

  3. Kim jest astronom?” – burza mózgów.

    Rodzic zadaje pytanie, dzieci odpowiadają. Każda odpowiedź jest dobra. Na koniec rodzic odczytuje definicję z encyklopedii: Astronom to naukowiec, który zajmuje się badaniem kosmosu.

  4. Kosmiczne kamienie” – zabawa matematyczna ćwicząca przeliczanie w zakresie 8.

    Rodzic przygotowuje do zabawy różne kolorowe, niespotykane kamienie (szkiełka, koraliki). Mówi dzieciom, że są to kosmiczne kamienie, które spadły na Ziemię z kosmosu. Dzieci odwracają się do rodzica tyłem, a on wrzuca po kolei kamienie (8 sztuk) do metalowego kubka lub wiadra. Zadaniem dzieci jest policzenie wrzucanych kamieni i podanie ich liczby. Na koniec dzieci sprawdzają, czy dobrze policzyły – wysypują kamienie i przeliczają. Zabawa może mieć różną formę – rodzic z dzieckiem może utrwalać dokładanie w zakresie 8, wykorzystując przy tym kartki z cyframi.

  5. Wyprawa w kosmos” – zabawa matematyczna, ćwicząca orientację przestrzenną.

    Każde dziecko dostaje opaskę na lewą rękę. Rodzic przypomina, że w kosmosie jest stan nieważkości – nie ma przyciągania ziemskiego i wszystko się przemieszcza. Wspólnie z dzieckiem ustala, gdzie jest przód statku kosmicznego (przód pokoju), a gdzie tył. Rodzic daje dziecku zadania do rozwiązania:

    Stań buzią w kierunku przodu statku. Z prawej burty statku przenieś dwa klocki na lewą burtę statku.

    Stań buzią w kierunku przodu statku. Z lewej burty statku przenieś dwa krzesełka na prawą burtę statku.

    Stań buzią w kierunku tyłu statku. Z prawej burty statku przenieś dwa klocki na lewą burtę statku.

    Stań buzią w kierunku tyłu statku. Z prawej burty statku przenieś dwa krzesełka na lewą burtę statku.

    Podczas zabawy rodzic powinien przypominać dzieciom o opasce na ręku w celu prawidłowego rozróżniania stron prawej i lewej.

  6. Dobierz w pary rymujące się wyrazy” – zabawa dydaktyczna. (załącznik nr 1)

    Rodzic przygotowuje pary obrazków, których nazwy się rymują (globus – autobus, guma – puma, gruszka – serduszka, grzyby – ryby, gazeta – rakieta). Wspólnie nazywa je z dziećmi. Zadaniem dzieci jest dobrać w pary rymujące się nazwy

  7. Zadania w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: KP3.28 – ćwiczenia w dodawaniu, kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych, pisanie cyfr w kratkach; „Drogi rakiet” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem L49

    Dzieci 5 letnie: KP3.23 – ćwiczenie orientacji przestrzennej; ZG49 – ćwiczenia grafomotoryczne.

     

    Piosenka dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

    Życzę miłej zabawy:)
Data dodania: 2021-04-13 14:48:39
Data edycji: 2021-04-13 20:28:26
Ilość wyświetleń: 703
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej