WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

14.04.2021 PRACA ZDALNA - CO ROBI ASTRONOM?

14.04.2021 PRACA ZDALNA - CO ROBI ASTRONOM?

Temat dnia: Co robi astronom?

Cele: rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami: astronom, luneta, teleskop; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8; ćwiczenie orientacji przestrzennej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Zestaw ćwiczeń porannych: https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw

  2. Dzieci pana Astronoma” – słuchanie fragmentu wiersza Wandy Chotomskiej.

    Przy ulicy Astronomów, w jednym z bardzo wielu domów,

    mieszkał sobie razem z żoną roztargniony pan Astronom.

    W domu nie widziało go się, bo wciąż błądził po Kosmosie,

    przez ogromne teleskopy, których zresztą miał na kopy,

    przez soczewki i lunety badał gwiazdy i planety.

    Kiedyś, kiedy przez teleskop patrzył właśnie w dal niebieską,

    kiedy w nos mu Księżyc świecił, głos usłyszał: – Mamy dzieci!

    Urodziła nam się naraz bardzo miłych bliźniąt para!

    Syn i córka – on i ona! Jakie nadać im imiona?

    Drogi mężu, pomyśl krzynę, jak się ma nazywać synek?

    Teleskopek, droga żono – rzekł natychmiast pan Astronom.

    A córeczka? – Teleskopka! Teleskopki, no i kropka!

    Rozmowa na temat wiersza: Rodzic zadaje dzieciom pytania: O kim opowiada wiersz? Przy jakiej ulicy mieszkała rodzina? Co się w niej wydarzyło? Jakie imiona miały mieć urodzone bliźniaki? Jak myślicie, dlaczego astronom chciał dzieciom dać takie imiona?

  3. Kim jest astronom?” – burza mózgów.

    Rodzic zadaje pytanie, dzieci odpowiadają. Każda odpowiedź jest dobra. Na koniec rodzic odczytuje definicję z encyklopedii: Astronom to naukowiec, który zajmuje się badaniem kosmosu.

  4. Kosmiczne kamienie” – zabawa matematyczna ćwicząca przeliczanie w zakresie 8.

    Rodzic przygotowuje do zabawy różne kolorowe, niespotykane kamienie (szkiełka, koraliki). Mówi dzieciom, że są to kosmiczne kamienie, które spadły na Ziemię z kosmosu. Dzieci odwracają się do rodzica tyłem, a on wrzuca po kolei kamienie (8 sztuk) do metalowego kubka lub wiadra. Zadaniem dzieci jest policzenie wrzucanych kamieni i podanie ich liczby. Na koniec dzieci sprawdzają, czy dobrze policzyły – wysypują kamienie i przeliczają. Zabawa może mieć różną formę – rodzic z dzieckiem może utrwalać dokładanie w zakresie 8, wykorzystując przy tym kartki z cyframi.

  5. Wyprawa w kosmos” – zabawa matematyczna, ćwicząca orientację przestrzenną.

    Każde dziecko dostaje opaskę na lewą rękę. Rodzic przypomina, że w kosmosie jest stan nieważkości – nie ma przyciągania ziemskiego i wszystko się przemieszcza. Wspólnie z dzieckiem ustala, gdzie jest przód statku kosmicznego (przód pokoju), a gdzie tył. Rodzic daje dziecku zadania do rozwiązania:

    Stań buzią w kierunku przodu statku. Z prawej burty statku przenieś dwa klocki na lewą burtę statku.

    Stań buzią w kierunku przodu statku. Z lewej burty statku przenieś dwa krzesełka na prawą burtę statku.

    Stań buzią w kierunku tyłu statku. Z prawej burty statku przenieś dwa klocki na lewą burtę statku.

    Stań buzią w kierunku tyłu statku. Z prawej burty statku przenieś dwa krzesełka na lewą burtę statku.

    Podczas zabawy rodzic powinien przypominać dzieciom o opasce na ręku w celu prawidłowego rozróżniania stron prawej i lewej.

  6. Dobierz w pary rymujące się wyrazy” – zabawa dydaktyczna. (załącznik nr 1)

    Rodzic przygotowuje pary obrazków, których nazwy się rymują (globus – autobus, guma – puma, gruszka – serduszka, grzyby – ryby, gazeta – rakieta). Wspólnie nazywa je z dziećmi. Zadaniem dzieci jest dobrać w pary rymujące się nazwy

  7. Zadania w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: KP3.28 – ćwiczenia w dodawaniu, kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych, pisanie cyfr w kratkach; „Drogi rakiet” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem L49

    Dzieci 5 letnie: KP3.23 – ćwiczenie orientacji przestrzennej; ZG49 – ćwiczenia grafomotoryczne.

     

    Piosenka dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

    Życzę miłej zabawy:)
Data dodania: 2021-04-13 14:48:39
Data edycji: 2021-04-13 20:28:26
Ilość wyświetleń: 837
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej