WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

13.04.2021 PRACA ZDALNA - PODRÓŻ W KOSMOS

13.04.2021 PRACA ZDALNA - PODRÓŻ W KOSMOS

Temat dnia: Podróż w Kosmos

Cele: poznanie liter p, P, kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów wprowadzanych podczas zabaw, rozwijanie czynnego słownika dziecka; budzenie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w otaczającym świecie i zachęcanie do zadawania pytań.

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Zestaw ćwiczeń porannych:

    – „Zakładamy kombinezony” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci układają szarfy w kształt koła, wchodzą do nich i starają się przewlec szarfę przez całe ciało z dołu do góry. Komu się uda, siada w siadzie skrzyżnym.

    – „Spacer po Księżycu” – zabawa skoczna. Dzieci układają koła z szarf jedno za drugim w odległości ok. 50 cm. Stają w jednym końcu i przeskakują obunóż z jednej szarfy do drugiej.

    – „Zapinanie butli z tlenem” – ćwiczenie wyprostne. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym w szarfach. Cofają ręce zgięte w łokciach i splatają na plecach palce jednej dłoni z drugą (jedna ręka od góry, druga od dołu). Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zmieniając miejsce rąk – od góry jest raz lewa, raz prawa.

    – „Na nieznanej planecie” – ćwiczenie równowagi. Szarfy ułożone w linii, jedna dotyka drugiej. Dzieci idą, stawiając stopy na szarfach.

    – „Marsz” – ćwiczenie wyciszające. Dzieci maszerują w rytmie dowolnej melodii.

  2. Planety i gwiazdy” – zabawa słownikowa.

    Pod kierunkiem Rodzica dzieci przeprowadzają doświadczenie: w zaciemnionym pokoju zapalają lampkę stołową (gwiazda), dziecko za pomocą lustra (planeta) stara się kierować światło w różne strony. Dzieci obserwują. W rozmowie kierowanej dzieci starają się wyjaśnić różnice i podobieństwa pomiędzy pojęciami gwiazda i planeta – formułują wnioski z obserwacji (planeta sama nie wytwarza światła, świeci światłem odbitym od gwiazdy). Rodzic kieruje rozmową, zadając pytania, np. Jak waszym zdaniem wyglądają planety (gwiazdy)? W jaki sposób można oglądać gwiazdy lub planety? Skąd wiadomo, jak wyglądają planety? Jaka jest najważniejsza dla życia na Ziemi gwiazda? Czym jest Ziemia, na której żyjemy? Jakie znacie jeszcze planety?

    Film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=AE7KCAgL5Ys

  3. Odwiedziny” – zabawa słuchowa. (załącznik nr 1)

    Na podłodze leżą 3 koła – planety; na jednym jest rysunek balonu, na drugim – parasola, na trzecim – domu. W drugim końcu pokoju leżą 3 sylwety rakiet kosmicznych. Rodzic przedstawia sylwetę Kosmusia – kosmity, który dba o porządek na planetach. Kosmuś prosi o pomoc, bo podczas burzy kosmicznej pomieszały się przedmioty z różnych planet (Rodzic rozkłada ok. 20 zdjęć przedmiotów, których nazwy mają głoski b, p, d na początku i w środku, np. kapelusz, palec, koparka, peleryna, kapok, por, kapusta, byk, kubek, zęby, bluza, burak, buty, zebra, deska, dach, dywan, hipopotam, doniczka, droga, wiadro). Rodzic proponuje, by dziecko wybrało rakietę i planetę. Dzieci układają na wybranej przez siebie rakiecie zdjęcia przedmiotów zawierających określoną głoskę, kładą rakietę pod odpowiednią planetą i przekładają zdjęcia na planetę. (Uwaga: w jednej nazwie nie mogą wystąpić głoski z 2 różnych planet). Następnie nazywają planety: planeta B, planeta P, planeta D.

  4. P jak planeta” – wprowadzenie liter p, P.

    Rodzic proponuje dzieciom ułożenie podpisów z liter do każdej planety. Aby to zrobić, wszyscy muszą wiedzieć, jak wyglądają litery p, P. Rodzic wprowadza wyraz podstawowy planeta i przeprowadza jego analizę (załącznik nr 2):

    Dzieci przypinają biały prostokąt – wyraz planeta.

    Wyklaskują sylaby, przeliczają – przypinają 3 białe kwadraty (3 sylaby)

    Wypowiadają kolejno głoski, przeliczają – przypinają odpowiednią liczbę kwadratów;

    Określają głoskę w nagłosie, zwracając uwagę na poprawną wymowę głoski p.

    Wyszukują inne słowa zaczynające się głoską p

    Rodzic demonstruje małą i wielką literę drukowaną p, P, (załacznik nr2) dzieci omawiają kształt małej litery, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy. Rodzic pokazuje napis Pola pod sylwetą dziewczynki – zwraca uwagę na wielką literę P. Dzieci omawiają jej kształt. Na końcu dzieci układają z rozsypanki literowej nazwy planeta P, planeta B, planeta D.

    Dzieci młodsze wyklejają kontur litery P drukowanej kolorowymi kawałkami plasteliny i rysują rzecz, której nazwa zaczyna się głoską p.(załącznik nr 3)

  5. W Kosmosie” – zabawa plastyczna.

    Drogie dzieci zachęcam Was do wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką. Czekam na zdjęcia Waszych pięknych prac i jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów:)

    Poniżej zamieszczam link z propozycjami, które mogą Was zainspirować:

    https://pracaplastyczna.pl/index.php/kosmos

  6. Zadania w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: KP3.26-27 – prezentacja liter wielkiej i małej, ćwiczenia w czytaniu sylab, wyrazów i zdań, wysłuchiwanie głoski p w wyrazach, wyszukiwanie wyrazu w wyrazie; CziP49 – kolorowanie witrażu, kreślenie liter p, P po śladzie i samodzielnie, kreślenie wyrazów

    Dzieci 5 letnie: KP3.22 – rozwijanie słuchu fonemowego, czytanie globalne wyrazu parasol

    Życzę miłej zabawy:)
Data dodania: 2021-04-12 16:47:04
Data edycji: 2021-04-12 20:37:41
Ilość wyświetleń: 1967
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej