WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

09.04.2021 PRACA ZDALNA - ODKRYWAMY CIEPŁE KRAJE

09.04.2021 PRACA ZDALNA - ODKRYWAMY CIEPŁE KRAJE

Temat dnia: Odkrywamy ciepłe kraje – 09.04.2021

Cele: zapoznanie dzieci z położeniem równika, wzbogacanie słownictwa o wyrażenia: równik, Sahara, Afryka, Brazylia; poznanie nazw i wyglądu zwierząt żyjących w ciepłych rejonach świata, rozwijanie umiejętności czytania, poszerzenie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego zwierząt dziko żyjących;

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Zestaw ćwiczeń porannych: https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk

  2. Odkrywamy ciepłe kraje” – praca z globusem i mapą.

    Dzieci wyszukują na globusie miejsce, w którym Ziemia jest „najgrubsza”. Rodzic objaśnia dzieciom, co to jest równik. Następnie wspólnie wyszukują na globusie miejsca, w których jest bardzo gorąco. Szukają tych samych miejsc na mapie świata i przyklejają wyrazy do czytania globalnego: Sahara, Afryka, Brazylia (załącznik nr 1). Rodzic wyjaśnia: Są to miejsca położone najbliżej Słońca, nie ma tam zim, nie pada śnieg. U nas są 4 pory roku (dzieci wymieniają), a tam nie. Za to zdarzają się niebezpieczne ulewne deszcze i silne wiatry albo długie susze. Panuje tam inny klimat, żyją inne zwierzęta. W Ameryce Południowej, czyli kontynencie, na którym leży Brazylia, rosną rośliny, które lubią słońce i deszcz, rośliny, których u nas nie ma, ponieważ nie przetrwałby zimy. W Afryce jest z kolei gorąco i sucho, więc żyją tam rośliny i zwierzęta, które umieją sobie z tym poradzić. Rodzic kolejny raz podkreśla różnorodność świata.

  3. Na sawannie” – zabawa dydaktyczna.

    Rodzic zaprasza dzieci w podróż, podczas której będą oglądać różne zwierzęta mieszkające na afrykańskiej sawannie ( może pokazać, jak wygląda sawanna). Na środku pokoju ustawia krzesło. Dzieci wsiadają do auta – jadą na sawannę. Rodzic daje dziecku zdjęcia zwierząt -słoń, antylopa, hiena, gepard, lew, zebra, żyrafa (załącznik nr 2). Następnie układają zagadkę o każdym zwierzęciu. Rodzice i rodzeńtwo odgadują, oglądają zdjęcie, określają cechy charakterystyczne zwierząt, ćwiczą analizę i syntezę słuchową nazw.

  4. Owoce egzotyczne” – zagadki smakowe.

    Rodzic gromadzi kilka owoców, np. pomarańcze, cytryny, grapefruity, banany, kiwi, figi, daktyle. Dzieci podają nazwy, określają wielkość i barwę. Następnie rodzic obiera owoce i dzieli na kawałki. Dzieci kolejno próbują owoców (mogą to robić z zamkniętymi oczami), rozpoznają po smaku. Rodzic wyjaśnia znaczenie słów: owoce egzotyczne, a także owoce cytrusowe, cytrusy. Dzieci wskazują cytrusy.

  5. Wyprawa po banany” – zabawa ruchowa.

    Na dywanie leżą w nieładzie skakanki – są to liany (długie pnącza roślinne) oraz piłeczki (kilka sztuk). Dzieci – małpki – mogą poruszać się tylko po lianach (przeskakują ze skakanki na skakankę). Na hasło: Zbieramy banany starają się podnieść z ziemi piłeczki, ale tak, aby co najmniej 1 stopa stała na skakance

  6. Kolorowe bąble” – eksperyment.

    Rodzic zaprasza do wykonania eksperymentu. Na stoliku Rodzic gromadzi: sodę, olej, ocet, bibułę, strzykawkę, szklane wysokie naczynie, np. wazon, słoik, małe szklane słoiczki (kieliszki). Najpierw odbarwia bibułę, by uzyskać kolor: do małych słoiczków (kieliszków) wkłada kawałki bibuły, zalewa octem. Na dno szklanego naczynia wsypuje sodę, cienkim strumieniem wlewa olej, tak aby substancje się nie pomieszały (soda powinna być na dnie naczynia). Strzykawką nabiera kolorową ciecz i zakrapla ją do mikstury z olejem. Dzieci obserwują reakcję. Następnie siadają do stolików, na których są przygotowane naczynia z sodą i olejem. Dziecko wkłada bibułę do słoiczka i zalewa octem. Łyżeczką ugniata bibułę tak, aby puściła kolor. Dzieci nabierają w strzykawkę pigment i wstrzykują go do naczynia z olejem. Obserwują reakcję, dyskutują, dlaczego tak się dzieje.

  7. Zadania w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: CziP48 – utrwalenie liter g, G, doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rysowanie gadów w tunelu

    Dzieci 5 letnie: ZG48 – ćwiczenia grafomotoryczne; „Żyrafa” – praca plastyczna z wykorzystaniem KP3.55.

    Życzę miłej zabawy:)

Data dodania: 2021-04-08 18:11:30
Data edycji: 2021-04-08 20:28:27
Ilość wyświetleń: 552
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej