CZWARTEK (08.04.2021)
Temat dnia: Małe piłki i duże piłki.
Cel główny:
− rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania.
Dziecko: − przelicza piłki, segreguje według wielkości.
Proponowane zabawy:
Ćwiczenia buzi i języka.
- dmuchamy policzki, a następnie powoli wypuszczamy powietrze
- wypychamy policzki językiem
- puszczamy buziaki
- mówimy na zmianę E – O, E – O, E – O
- uśmiechamy się szeroko – pokazujemy ząbki
- układamy usta w dzióbek, a następnie robimy szeroki uśmiech
- kląskamy jak konik
- czyścimy językiem podniebienie za górnymi zębami
- rysujemy językiem na podniebieniu np. tęczę
Poznajemy sporty - Film animowany dla dzieci - Bing video
Ciekawe , jaka jest Twoja ulubiona dyscyplina sportowa?
1.Biegam bardzo szybko,
w piłkę dobrze gram,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać,
sportowcem chciałbym być,
trenować co dzień rano
i sprawnym zawsze być.
2.Chodzę też na judo,
wiele chwytów znam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
3.Jeżdżę na rowerze
i trenuję sam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
4.Pierwsze już medale
na swej półce mam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
Rozmowa na temat piosenki.
− Co ćwiczy chłopiec?
− Kim chciałby zostać?
https://soundcloud.com/user-956760406/chc-by-sportowcem-s-i-muz
Podczas zwrotek (I – III) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas zwrotki IV stoi na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami. Podczas refrenu stoi i śpiewa razem z Rodzicem.
Dziecko na hasło: Mała piłka podskakuje delikatnie na palcach (Rodzic wyjaśnia, że mała piłka jest lekka). Gdy usłyszy hasło: Duża piłka, podskakuje ciężko na całych stopach (Rodzic wyjaśnia, że duża piłka jest ciężka)
Dwie obręcze, małe i duże piłki.
Dziecko przelicza duże i małe piłki.
Porównanie liczby piłek. Rodzic pyta dziecko:
− Których piłek jest więcej: dużych czy małych?
− O ile więcej?
Na drugie pytanie większość dzieci nie odpowie poprawnie, dlatego Rodzic układa piłki w pary, mówiąc głośno, co robi:
pierwsza para – pierwsza duża piłka z pierwszą małą piłką,
druga para – druga duża piłka z drugą małą piłką,
trzecia para – trzecia duża piłka z trzecią małą piłką,
czwarta para – czwarta duża piłka i... ta piłka nie ma pary.
− Której piłki brakuje? Czyli – o ile więcej jest dużych piłek?
Dziecko staje w jednym końcu sali, a Rodzic naprzeciwko niego, w drugim końcu. Rodzic klaszcze, dziecko słucha i liczy klaśnięcia. Potem przesuwa się do przodu o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dziecko dojdzie do Rodzica.
Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety – kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
Życzę miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13