WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

08.04.2021 Praca zdalna

08.04.2021 Praca zdalna

CZWARTEK (08.04.2021)

Temat dnia: Małe piłki i duże piłki.

 Cel główny:

− rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania.

Dziecko: − przelicza piłki, segreguje według wielkości.

 

Proponowane zabawy:

Ćwiczenia buzi i języka.

- dmuchamy policzki, a następnie powoli wypuszczamy powietrze

- wypychamy policzki językiem

- puszczamy buziaki

- mówimy na zmianę E – O, E – O, E – O

- uśmiechamy się szeroko – pokazujemy ząbki

- układamy usta w dzióbek, a następnie robimy szeroki uśmiech

- kląskamy jak konik

- czyścimy językiem podniebienie za górnymi zębami

- rysujemy językiem na podniebieniu np. tęczę

 

  •  Poznajemy różnego rodzaju dyscypliny sportowe;

Poznajemy sporty - Film animowany dla dzieci - Bing video

 Ciekawe , jaka jest Twoja ulubiona dyscyplina sportowa?

 

  • Słuchanie piosenki Chcę być sportowcem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

 1.Biegam bardzo szybko,

w piłkę dobrze gram,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.:  Sportowcem chciałbym zostać,

sportowcem chciałbym być,

trenować co dzień rano

i sprawnym zawsze być.

 

2.Chodzę też na judo,

wiele chwytów znam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

 3.Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

4.Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

Rozmowa na temat piosenki.

 − Co ćwiczy chłopiec?

− Kim chciałby zostać?

 

https://soundcloud.com/user-956760406/chc-by-sportowcem-s-i-muz

 

  •   Zabawa przy piosence.

 Podczas zwrotek (I – III) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas zwrotki IV stoi na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami. Podczas refrenu stoi i śpiewa razem z Rodzicem.

 

  •  Zabawa z elementem podskoku Małe piłki i duże piłki.

Dziecko na hasło: Mała piłka podskakuje delikatnie na palcach (Rodzic wyjaśnia, że mała piłka jest lekka). Gdy usłyszy hasło: Duża piłka, podskakuje ciężko na całych stopach (Rodzic wyjaśnia, że duża piłka jest ciężka)

  • Przeliczanie piłek w obręczach(załącznik 1)

Dwie obręcze, małe i duże piłki.

Dziecko przelicza duże i małe piłki.

Porównanie liczby piłek. Rodzic pyta dziecko:

− Których piłek jest więcej: dużych czy małych?

− O ile więcej?

Na drugie pytanie większość dzieci nie odpowie poprawnie, dlatego Rodzic układa piłki w pary, mówiąc głośno, co robi:

pierwsza para – pierwsza duża piłka z pierwszą małą piłką,

druga para – druga duża piłka z drugą małą piłką,

trzecia para – trzecia duża piłka z trzecią małą piłką,

czwarta para – czwarta duża piłka i... ta piłka nie ma pary.

− Której piłki brakuje? Czyli – o ile więcej jest dużych piłek?

  • Połącz piłki od najmniejszej do największej. (załącznik 2)
  • Zabawa ruchowa Tyle samo.

Dziecko staje w jednym końcu sali, a Rodzic naprzeciwko niego, w drugim końcu. Rodzic klaszcze, dziecko słucha i liczy klaśnięcia. Potem przesuwa się do przodu o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dziecko dojdzie do Rodzica.

  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

 Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.

Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety – kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę  rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.

Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.

 

  •  Dodatkowe zadanie na dziś:
  •  Połącz takie same obrazki. (załącznik 3)

Życzę miłej zabawy!

 

Data dodania: 2021-04-08 07:09:46
Data edycji: 2021-04-08 07:14:26
Ilość wyświetleń: 161
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej