Poniedziałek 29.06.2020.
Temat dnia: Wakacyjne podróżowanie – poznajemy Chorwację
Zajęcia rozpoczynamy wspólnymi ćwiczeniami:
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
Wakacje – to dobrze czy źle? – słuchanie opowiadania O. Masiuk (załącznik).
Rozmowa na podstawie opowiadania: Jak wyglądał ostatni dzień w przedszkolu? Kto przyszedł na piknik? Nad czym zastanawiał się Pak? Czy wszyscy cieszyli się z nadejścia wakacji? Czy wakacyjny czas jest? A może są jakieś wady tego okresu, w którym nie chodzi się do przedszkola?
Zachęcanie dziecka do wypowiedzenia się na temat wakacji, dokąd by chciały pojechać i. dlaczego. Zwrócenie uwagi na bezpieczne zachowanie się podczas wakacyjnych wyjazdów.
„Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dziecko i rodzic otrzymują po jednej piłce, którą kładą np. na tacy i starają się chodzić w różnych kierunkach tak, by piłka nie spadła. Gdy piłka spadnie, dziecko (rodzic) siada na chwilę z boku. Powtarzamy zabawę kilka razy.
Zapoznanie z nowym krajem – Chorwacją,
- jego hymnem i flagą. Określenie nastroju i tempa hymnu, kolorów flagi, jej wyglądu, dodatkowych elementów itp.
https://www.youtube.com/watch?v=8BD03cJi0rA
- poznanie klimatu Chorwacji i krajobrazów – morze „wchodzące” w skaliste góry, określanie kolorów wody, ukazanie pięknych plaż, duża ilość przystani jachtowych i wysp wokół stałego lądu, charakterystyczne czerwone dachy na budynkach, parki narodowe związane z wodą – jeziora, wodospady, roślinność ( rozmowa po obejrzeniu filmików).
https://www.youtube.com/watch?v=DIEoSVoMxQ0, https://www.youtube.com/watch?v=MOeZ0g1KczY
- zapoznanie z życiem delfinów ich wyglądem i zwyczajami (czym się żywią?; jak się porozumiewają?; w jaki sposób oddychają?...)
https://www.youtube.com/watch?v=rOxxjW5YYS0
Praca z Kartami Pracy część 4.,s. 29 – kolorowanie obrazka: po części dowolne, po części uzależnione od podanych rytmów. Zadanie dodatkowe – uzupełnianie znaków na planszach do gry w kółko i krzyżyk zgodnie ze wzorem.
„Sprawne ręce, sprawne nogi” – zabawa usprawniająca mięśnie stóp. Do tej zabawy dziecko powinno zdjąć skarpety lub rajstopy. Dziecko ma dwie kartki i ołówek. W rytmie dowolnej, spokojnej muzyki rysuje dowolne linie, kształty – najpierw ręką, potem nogą, trzymając ołówek palcami stóp.
„Wakacyjne podróżowanie” -praca z wykorzystaniem Zeszytu Grafomotorycznego s.52.
„Irys” – narodowy kwiat – praca plastyczna techniką origami:
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13