WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

Temat tygodnia: ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

 

W tym tygodniu dzieci zdobędą wiadomości o zwierzętach – poznają ich nazwy, wygląd, zwyczaje, a także miejsca ich występowania.Nauczą się śpiewać piosenkę ,,Zabawkowe zoo”. Na podstawie opowiadania M. Bennewicza ,,Zwierzęta małe i duże” poznają nazwy umaszczenia koni. Będą tworzyć zbiory zwierząt zgodnie z podanymi kategoriami i porównywać liczbę zwierząt w zbiorach. Poznają znak odejmowania, ćwicząc zapisywanie działań z wykorzystaniem tego znaku. Rozwiną kompetencje językowe poprzez analizę i syntezę głosek w słowach, wyodrębnianie głosek na początku, w środku i na końcu wyrazu. Samodzielnie będą szukać informacji o zwierzętach w różnych źródłach (książki, ilustracje, albumy). Wypowiedzą się o zwyczajach zwierząt na podstawie własnych spostrzeżeń. Utrwalą sobie zasady bezpiecznego poruszania się po lesie, a także zasady bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami.

Aby utrwalić wiadomości o zwierzętach możecie Państwo obejrzeć film przyrodniczy lub albumy ze zwierzętami. Dziecko powinno próbować odczytywać samodzielnie nazwy zwierząt. Warto także ćwiczyć z dzieckiem przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu, a także dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Cele ogólne:

  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez wprowadzenie znaku „–”; 
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania kontynentów na mapie; 
  • tworzenie kolekcji zwierząt na podstawie mapy świata; 
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów; wdrażanie do samodzielnego poszukiwania informacji o zwierzętach w różnych źródłach (książki, ilustracje, albumy); 
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach; określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
  • poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po lesie; 
  • wspomaganie rozwoju intelektualnego poprzez przyporządkowanie ilustracji usłyszanym dźwiękom.
Data dodania: 2020-06-08 11:29:07
Data edycji: 2020-06-08 11:36:19
Ilość wyświetleń: 357
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej