WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ZESTAW ZABAW CZEŚĆ 2

ZESTAW ZABAW CZEŚĆ 2

ZESTAW ZABAW CZĘŚĆ 2

 

Kochanie Dzieci!

Dzisiaj serdecznie was zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw ruchowych, które można wykorzystać w każdym domu, gdyż nie wymagają ani dużej przestrzeni, ani specjalnych rekwizytów.

Spróbujcie również stworzyć własnego gniotka, który mam nadzieję umili wam czas i wykorzystacie go w codziennej zabawie.

Ściskam WAS mocno i życzę miłej zabawy! Milena Sikora

 

„Gniotek” – szybki i prosty sposób na zrobienie zabawki.

 Jak zrobić Gniotka część z Was na pewno wie, ale jak napełnić szybko i łatwo balon mąką to już nie jest takie oczywiste. Zdradzę Wam dziś prosty trik dzięki któremu każde dziecko poradzi sobie z samodzielnym wykonaniem tej ulubionej przez większość dzieci zabawki.

  Do wykonania Gniotka potrzebujecie:

  • balon,
  • butelkę 500 ml,
  • mąką ziemniaczaną lub ryż,
  • lejek,
  • słomkę lub wykałaczkę,
  • włóczkę do zrobienia fryzury naszemu stworkowi
  • czarny marker.

              Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę. Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie. Na czubku głowy naszego Pana Gniotka przywiązujemy włóczkę i rysujemy markerem buzię. Nasza zabawka jest już gotowa!

 

„Wyścigi żab” ‒ zabawa rozwija sprawność fizyczną dziecka, równowagę i koordynację ruchową.

Na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także wziąć udział w rywalizacji!

 

„Szalona piłka” ‒ zabawy ruchowe z piłką.

Poproś dziecko, aby trzymając piłkę wyprostowanymi rękami zrobiło kilka skłonów w przód, następnie po kilka skłonów w boki. Poproś dziecko, żeby usiadło z nogami wyprostowanymi w kolanach (w siadzie prostym). Ułóż piłkę przed dzieckiem i poproś, aby kilka razy przeniosło wyprostowane i złączone nogi nad piłką – raz w jedną, raz w drugą stronę. Poproś, aby dziecko położyło się na brzuchu głową w kierunku ściany, około pół metra (lub dalej) od niej. Zachęć dziecko, aby unosiło głowę i turlało piłkę do ściany tak, aby piłka odbijała się od ściany i wracała do dziecka. Liczba powtórzeń zależy od możliwości dziecka.

 

„Rzut do celu” ‒ przygotuj niepotrzebne tekturowe pudełko – im większe, tym lepiej – oraz stare gazety. Wytnij w pudełku otwór wielkości około 10 cm – 15 cm. Poproś dziecko, aby zgniatało kolejne strony gazety i stworzone w ten sposób kule wrzucało do otworu, stojąc w pewnej odległości od pudełka. W zależności od możliwości dziecka otwór w pudełku oraz odległość, z jakiej dziecko rzuca kulę, mogą być większe lub mniejsze. Po wykonaniu określonej liczby rzutów możesz poprosić dziecko o przeliczenie, ile rzutów było celnych. Możecie zorganizować zawody w rzucie do celu.

 

„Domowe klasy” ‒ ułóż na podłodze kratownicę 2 x 2 lub 3 x 3 pola. Możesz wykorzystać sznurek lub taśmę malarską. Pola powinny być takiej wielkości, aby dziecko mogło swobodnie stanąć w jednym z nich. W każdym polu ułóż kartkę pokolorowana przez dziecko na jeden dowolny kolor (możesz wykorzystać karty przygotowane w poprzedniej zabawie), np.: czerwony, zielony, niebieski, żółty, pomarańczowy, różowy, fioletowy, czarny, złoty. Poproś dziecko, aby zgniotło mocno jedną kartkę i stanęło przed kratownicą. Zachęć, aby rzuciło zmiętą kartkę na kratownicę i wylosowało kolor. Następnie skakało kolejno na wszystkie pola i na każdym polu wypowiadało nazwę przedmiotu (lub zwierzęcia, rośliny), który jest w wylosowanym kolorze.

Data dodania: 2020-03-31 11:56:18
Data edycji: 2020-03-31 11:59:48
Ilość wyświetleń: 334
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej