WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wywiad z babcią i dziadkiem 30.10.2020r.

Wywiad z babcią i dziadkiem 30.10.2020r.

PIĄTEK (30.10.2020r.)


Temat dnia: Wywiad z babcią i dziadkiem.


Cele ogólne:
• rozwijanie mowy,
• uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
• rozwijanie sprawności fizycznej.
Cele operacyjne. Dziecko:
• wypowiada się całymi zdaniami,
• wie, że dawniej także jeżdżono na rowerze i na hulajnodze,
• aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa paluszkowa Rodzina (według K. Sąsiadka).
    Dzieci wysuwają zaciśniętą w pięść dłoń i prostują kolejne palce, zaczynając od
    kciuka. Na końcu pokazują dłoń z wyprostowanymi wszystkimi palcami.
    Ten pierwszy
    to nasz dziadziuś.
    A obok
    – babunia.
    Największy
    to tatuś,
    a przy nim
    mamunia.
    A to jest
    dziecinka mała!
    Tralalala, la, la…
    A to
    – moja rączka cała!
    Tralalala, la, la…
    • Ćwiczenia poranne – proszę powtórzyć zestaw umieszczony w poniedziałek.
    • Karta pracy, cz. 1, s. 79 (dzieci 5 - letnie).
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=80

    Rysowanie szlaczka po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach wzorów,
    bez odrywania kredki od karty.
  • Karta pracy, cz. 1, nr 34 (dzieci 4 - letnie).
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=36

    Odczytanie wspólnie z Rodzicem tekstu w książce (Rodzice czytają wyrazy, a dzieci mówią nazwy obrazków). Rysowanie szlaczka po śladach szarych linii.
  • Zabawa Grabienie liści - skłony tułowia i skręty na boki.
    Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Wykonują szerokie ruchy naśladujące grabienie, z wykorzystaniem skrętoskłonów, w lewą i w prawą stronę.
  • Zabawa w parach – Rozmowa telefoniczna.
    Sylweta telefonu komórkowego wycięta ze sztywnego kartonu lub prawdziwy telefony.

    Odegranie roli dzwoniącego i odbierającego telefon.
    Rodzic zachęca dziecko, aby zadzwoniło do kogoś z rodziny w ważnej sprawie. Dzieci naśladują wybieranie numeru i prowadzą rozmowę. Rodzice przysłuchują się i odgadują do kogo dzwoni dziecko i w jakiej sprawie. Następnie zamieniamy się rolami - Rodzic dzwoni a dziecko odgaduje.
  • Zabawa Lubimy się śmiać.
    Dzieci naśladują za Rodzicem śmiech:
    pani – cha, cha, cha…
    pana – hu, hu, hu…
    babci – ho, ho, ho…

    dziadka – che, che, che…
    dziecka – chi, chi, chi…
  • Zabawa w ciuciubabkę.
    Rodzic zawiązuje dziecku chustkę na oczach. Jest ono Ciuciubabką. Obraca dziecko
    wokół jej osi, mówiąc:
    R.: Babciu, babciu, gdzie stoicie?
    Dz.: Na beczce.
    R.: A co w tej beczce jest?
    Dz.: Kwas.
    R.: To łapcie nas!
    Rodzic ucieka przed Ciuciubabką. Gdy zostanie złapany - zamieniamy się rolami.

    Wyjaśniamy dzieciom, że w ciuciubabkę bawiły się babcie oraz dziadkowie dzieci.
  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wywiad.
    Rodzic czyta opowiadanie. Ilustracja do opowiadania - obrazek zakładki. Treść opowiadania - załącznik nr 1.
    Przykładowe pytania na temat opowiadania:

    - Co przeprowadzała Ada z babcią i dziadkiem?
    - O co pytała babcię i dziadka?
    - Co ją zdziwiło?
    - Ile rodzeństwa miała babcia?
    - Czy miała tyle zabawek co Ada?
    - Na czym jeździła babcia? Na czym jeździł dziadek?
    - Ile rodzeństwa miał dziadek?
    - Czy zabawy dziadka i babci różniły się od tych, w które bawią się Ada i Olek?
  • Zabawa ze śpiewem – Karuzela.
    Do zabawy zapraszamy wszystkich domowników.

Chłopcy, dziewczęta,                          rytmicznie wyciągamy przed siebie naprzemiennie nogi,

dalej, spieszmy się!                             trzymając ręce na biodrach,

Karuzela czeka,

wzywa nas z daleka.

Starsi już poszli,                                 stajemy na palcach, wyciągamy ręce do góry,

a młodsi jeszcze nie.                           wykonujemy przysiad,

Hej, hopsasa,                                     podskakujemy w miejscu,

jak ona szybko mknie,                        podajemy sobie ręce i szybko obracamy się w kole.

hej dalej, dalej,

dla zabawy, kręćmy się!

Hej hopsasa…                                               jak wyżej

Zachęcam również do odwiedzenia strony
https://www.youtube.com/watch?v=UxgAyKGKlL4

Na filmiku można zobaczyć eksponaty umieszczone w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach, jest to największe
i najstarsze muzeum zabawek w Polsce.

Zwracanie uwagi na materiał, z jakiego zostały wykonane (głównie drewno, metal).
Dzieci oglądają zdjęcia, porównują ze współczesnymi zabawkami.
Zabawki towarzyszą dzieciom od dawnych czasów i chociaż wydaje się to dziwne, wiele się nie zmieniły. Najdłuższą historią mogą pochwalić się grzechotki i lalki. Dawno temu (w średniowieczu) powstały drewniane koniki na kiju, które były podstawą konia na biegunach. Uczono się gry w szachy (dotarła do Europy w X wieku), bawiono się drewnianymi bąkami, grano szmacianymi piłkami (Kościół tego zabraniał). Później pojawiły się pierwsze puzzle (przedstawiające mapę świata – miały pomóc w nauce geografii) i gry planszowe. Domki dla lalek, cynowe i ołowiane żołnierzyki. Powstałe później zabawki bardzo przypominały te dzisiejsze.

  • Karta pracy, cz. 1, s. 80 (dzieci 5 - letnie).
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=82

    Dzielenie nazw przedmiotów na sylaby (na głoski). Kolorowanie rysunków przedmiotów,
    które dziecko chciałoby mieć (nie mniej niż dwóch). Rysowanie po śladach serduszek. Kolorowanie ich. Nauka rymowanki, którą potem dzieci zaśpiewają rodzicom na wymyśloną
    melodię.
  • Ćwiczenia gimnastyczne - powtarzamy zestaw z wtorku - ćwiczenia w załączniku nr 2.

Miłej zabawy :)

Data dodania: 2020-10-29 20:08:30
Data edycji: 2020-10-29 20:33:02
Ilość wyświetleń: 1124
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej