Wywiad z babcią i dziadkiem 30.10.2020r. - Przedszkole Miejskie nr 1 Bajkowy Świat w Czarnkowie WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wywiad z babciÄ… i dziadkiem 30.10.2020r.

Wywiad z babciÄ… i dziadkiem 30.10.2020r.

PIÄ„TEK (30.10.2020r.)


Temat dnia: Wywiad z babciÄ… i dziadkiem.


Cele ogólne:
• rozwijanie mowy,
• uÅ›wiadamianie, że zabawy dawne i obecne sÄ… bardzo podobne,
• rozwijanie sprawnoÅ›ci fizycznej.
Cele operacyjne. Dziecko:
• wypowiada siÄ™ caÅ‚ymi zdaniami,
• wie, że dawniej także jeżdżono na rowerze i na hulajnodze,
• aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa paluszkowa Rodzina (wedÅ‚ug K. SÄ…siadka).
    Dzieci wysuwają zaciśniętą w pięść dłoń i prostują kolejne palce, zaczynając od
    kciuka. Na końcu pokazują dłoń z wyprostowanymi wszystkimi palcami.
    Ten pierwszy
    to nasz dziadziuÅ›.
    A obok
    – babunia.
    Największy
    to tatuÅ›,
    a przy nim
    mamunia.
    A to jest
    dziecinka mała!
    Tralalala, la, la…
    A to
    – moja rÄ…czka caÅ‚a!
    Tralalala, la, la…
    • Ćwiczenia poranne – proszÄ™ powtórzyć zestaw umieszczony w poniedziaÅ‚ek.
    • Karta pracy, cz. 1, s. 79 (dzieci 5 - letnie).
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=80

    Rysowanie szlaczka po Å›ladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po Å›ladach wzorów,
    bez odrywania kredki od karty.
  • Karta pracy, cz. 1, nr 34 (dzieci 4 - letnie).
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=36

    Odczytanie wspólnie z Rodzicem tekstu w książce (Rodzice czytajÄ… wyrazy, a dzieci mówiÄ… nazwy obrazków). Rysowanie szlaczka po Å›ladach szarych linii.
  • Zabawa Grabienie liÅ›ci - skÅ‚ony tuÅ‚owia i skrÄ™ty na boki.
    Dzieci stojÄ… w lekkim rozkroku. WykonujÄ… szerokie ruchy naÅ›ladujÄ…ce grabienie, z wykorzystaniem skrÄ™toskÅ‚onów, w lewÄ… i w prawÄ… stronÄ™.
  • Zabawa w parach – Rozmowa telefoniczna.
    Sylweta telefonu komórkowego wyciÄ™ta ze sztywnego kartonu lub prawdziwy telefony.

    Odegranie roli dzwoniÄ…cego i odbierajÄ…cego telefon.
    Rodzic zachęca dziecko, aby zadzwoniło do kogoś z rodziny w ważnej sprawie. Dzieci naśladują wybieranie numeru i prowadzą rozmowę. Rodzice przysłuchują się i odgadują do kogo dzwoni dziecko i w jakiej sprawie. Następnie zamieniamy się rolami - Rodzic dzwoni a dziecko odgaduje.
  • Zabawa Lubimy siÄ™ Å›miać.
    Dzieci naśladują za Rodzicem śmiech:
    pani – cha, cha, cha…
    pana – hu, hu, hu…
    babci – ho, ho, ho…

    dziadka – che, che, che…
    dziecka – chi, chi, chi…
  • Zabawa w ciuciubabkÄ™.
    Rodzic zawiÄ…zuje dziecku chustkÄ™ na oczach. Jest ono CiuciubabkÄ…. Obraca dziecko
    wokóÅ‚ jej osi, mówiÄ…c:
    R.: Babciu, babciu, gdzie stoicie?
    Dz.: Na beczce.
    R.: A co w tej beczce jest?
    Dz.: Kwas.
    R.: To Å‚apcie nas!
    Rodzic ucieka przed Ciuciubabką. Gdy zostanie złapany - zamieniamy się rolami.

    Wyjaśniamy dzieciom, że w ciuciubabkę bawiły się babcie oraz dziadkowie dzieci.
  • SÅ‚uchanie opowiadania MaÅ‚gorzaty StrÄ™kowskiej-Zaremby Wywiad.
    Rodzic czyta opowiadanie. Ilustracja do opowiadania - obrazek zakładki. Treść opowiadania - załącznik nr 1.
    Przykładowe pytania na temat opowiadania:

    - Co przeprowadzała Ada z babcią i dziadkiem?
    - O co pytała babcię i dziadka?
    - Co ją zdziwiło?
    - Ile rodzeństwa miała babcia?
    - Czy miała tyle zabawek co Ada?
    - Na czym jeździła babcia? Na czym jeździł dziadek?
    - Ile rodzeństwa miał dziadek?
    - Czy zabawy dziadka i babci różniÅ‚y siÄ™ od tych, w które bawiÄ… siÄ™ Ada i Olek?
  • Zabawa ze Å›piewem – Karuzela.
    Do zabawy zapraszamy wszystkich domowników.

ChÅ‚opcy, dziewczÄ™ta,                          rytmicznie wyciÄ…gamy przed siebie naprzemiennie nogi,

dalej, spieszmy siÄ™!                             trzymajÄ…c rÄ™ce na biodrach,

Karuzela czeka,

wzywa nas z daleka.

Starsi już poszli,                                 stajemy na palcach, wyciÄ…gamy rÄ™ce do góry,

a mÅ‚odsi jeszcze nie.                           wykonujemy przysiad,

Hej, hopsasa,                                     podskakujemy w miejscu,

jak ona szybko mknie,                        podajemy sobie rÄ™ce i szybko obracamy siÄ™ w kole.

hej dalej, dalej,

dla zabawy, kręćmy się!

Hej hopsasa…                                               jak wyżej

ZachÄ™cam również do odwiedzenia strony
https://www.youtube.com/watch?v=UxgAyKGKlL4

Na filmiku można zobaczyć eksponaty umieszczone w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach, jest to największe
i najstarsze muzeum zabawek w Polsce.

Zwracanie uwagi na materiaÅ‚, z jakiego zostaÅ‚y wykonane (gÅ‚ównie drewno, metal).
Dzieci oglÄ…dajÄ… zdjÄ™cia, porównujÄ… ze wspóÅ‚czesnymi zabawkami.
Zabawki towarzyszÄ… dzieciom od dawnych czasów i chociaż wydaje siÄ™ to dziwne, wiele siÄ™ nie zmieniÅ‚y. NajdÅ‚uższÄ… historiÄ… mogÄ… pochwalić siÄ™ grzechotki i lalki. Dawno temu (w Å›redniowieczu) powstaÅ‚y drewniane koniki na kiju, które byÅ‚y podstawÄ… konia na biegunach. Uczono siÄ™ gry w szachy (dotarÅ‚a do Europy w X wieku), bawiono siÄ™ drewnianymi bÄ…kami, grano szmacianymi piÅ‚kami (KoÅ›cióÅ‚ tego zabraniaÅ‚). Później pojawiÅ‚y siÄ™ pierwsze puzzle (przedstawiajÄ…ce mapÄ™ Å›wiata – miaÅ‚y pomóc w nauce geografii) i gry planszowe. Domki dla lalek, cynowe i oÅ‚owiane żoÅ‚nierzyki. PowstaÅ‚e później zabawki bardzo przypominaÅ‚y te dzisiejsze.

  • Karta pracy, cz. 1, s. 80 (dzieci 5 - letnie).
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=82

    Dzielenie nazw przedmiotów na sylaby (na gÅ‚oski). Kolorowanie rysunków przedmiotów,
    które dziecko chciaÅ‚oby mieć (nie mniej niż dwóch). Rysowanie po Å›ladach serduszek. Kolorowanie ich. Nauka rymowanki, którÄ… potem dzieci zaÅ›piewajÄ… rodzicom na wymyÅ›lonÄ…
    melodiÄ™.
  • Ćwiczenia gimnastyczne - powtarzamy zestaw z wtorku - ćwiczenia w zaÅ‚Ä…czniku nr 2.

Miłej zabawy :)

Data dodania: 2020-10-29 20:08:30
Data edycji: 2020-10-29 20:33:02
Ilość wyświetleń: 1261
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej