Wtorek 30.06.2020
Temat dnia: Co zabierzemy na wakacje
Dzień zaczynamy ćwiczeniami porannymi
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
„Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek (Arkadiusz Maćkowiak: plecak, żaglówka; Tomasz Jabłoński: kalosze, kompas, namiot). Dziecko ma przygotowane fasolki lub inne liczmany. Rodzic czyta tekst zagadki, dziecko mówi rozwiązanie. Następnie dziecko dzieli dany wyraz na sylaby, wyróżnia pierwszą i ostatnią głoskę, wymienia kolejne głoski z jednoczesnym układaniem liczmanów.
Każdy uczeń go posiada,
Zeszyty do niego wkłada.
Także w górach albo w lesie
Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)
Pokonuje morskie fale,
Silnik niepotrzebny wcale.
Łódka z żaglem jest to taka.
Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)
To są buty specjalne, na specjalne drogi.
Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy.
Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.
To są niezawodne, gumowe… (kalosze)
Choć ma igłę – nie szyje,
Choć ma szybkę – nie szybuje.
Choć ma wskazówki – nie godzinę,
Lecz drogę wskazuje. (kompas)
Domek z materiału. Łatwo go zbudować.
Trochę linek, śledzi. Już można się chować. (namiot)
„Do basenu” – zabawa bieżna. Na podłodze rozkładamy kilka kartek – basenów .Dziecko stoi przy jednym basenie - kartce. Na sygnał odchodzi od swojej kartki i zaczyna biegać omijając pozostałe. Na hasło: Do basenu! Dziecko wchodzi na swoją kartkę, przy której stało na początku zabawy.
„Co włożę do plecaka” – zabawa dydaktyczna. Rodzic układa obrazki, na których są różne przedmioty (po osiem jednego rodzaju), np. namiot, latarka, koło do pływania, okulary do pływania, wiaderko, łopatka, koc itp.(zamiast obrazków mogą to również być różne dostępne w domu przedmioty). Dziecko podaje nazwy przedmiotów na obrazkach i liczy je. Następnie odwraca się do nich tyłem W tym czasie rodzic bierze kilka obrazków jednego przedmiotu i chowa do woreczka. Dziecko odwraca się do obrazków, a rodzic zadaje mu pytanie: Co włożyłem do plecaka?. Dziecko stara się podać nazwy przedmiotów, których brakuje, oraz określić ich liczbę. Po odgadnięciu obrazki wracają na miejsce. Zabawę powtarzamy kilka razy(również z zamianą ról)
Praca z Kartami Pracy część 4.,s, 30 – przeliczanie elementów określonej kategorii. Zadanie dodatkowe – rysowanie znaków zgodnie ze wzorem.
„Rzuć i złap” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania. Dziecko trzyma w ręku papierową kulę z gazety. Na sygnał podrzuca ją wysoko i stara się złapać. Dla utrudnienia dziecko może wyrzucać kulę zza pleców i łapać z przodu.
„Letnia kolorowanka” – praca plastyczna z Wycinanki. Dziecko koloruje dowolnie wakacyjny obrazek
To już ostatnie zadanie w tym roku szkolnym. Proponujemy jednak, by dziecko w wolnej chwili zrobiło pozostałe dwa zadania z Kart Pracy.
WESOŁYCH WAKACJI DZIECIOM I RODZICOM!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13