WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wtorek 28.04 2020r

Wtorek 28.04 2020r

Wtorek 28.04 2020r

Temat dnia: Kraków

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania:

 

 

Fragmentem piosenki – Płynie Wisła, płynie

 

Płynie Wisła, płynie

Po polskiej krainie, (bis)

Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)

 

Zobaczyła Kraków,

Wnet go pokochała, (bis)

A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)

 

Rodzic czyta fragment piosenki, po przeczytaniu prowadzi rozmowę dotycząca treści piosenki: Co Wisła zobaczyła na swojej drodze?; Dlaczego pokochała Kraków?.

 

„Kraków na obrazkach” – zabawa dydaktyczna. Prezentacja najbardziej charakterystycznych miejsc i symboli Krakowa w postaci filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=DCWYxCt6MdU

 

 

Wawel

Czesław Janczarski

 

Należy kochać

stare kamienie,

bo jest w nich

dawnych czasów wspomnienie –

szlachetnych czynów,

męstwa i sławy.

Dlatego kocham kamienny Wawel.

Tu przed wiekami

smok żył potężny.

Zuch szewczyk Skuba

smoka zwyciężył.

Tu przed Tatarem

bronił się Kraków.

Stąd szedł Jagiełło

gromić Krzyżaków.

Tu bije dzwonu

spiżowe serce.

Tu są pamiątki

nasze najszczersze.

Gdy wiatr rozwieje

mgły ponad Wisłą,

wawelskie wieże

w słońcu rozbłyszczą,

kamienne mury –

czerwone,szare

jak Polska trwałe,

jak Polska stare.

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic prowadzi rozmowę: Jak się nazywa najsłynniejsze miejsce w Krakowie?; Z czego słynie Kraków?

 

„Smok wawelski”- praca plastyczno-techniczna. Potrzebne będą pudełka, srebrny i złoty papier, wytłoczki po jajkach, sznurki, druciki itp. Dziecko wspólnie z rodzicem projektuje i wykonuje z dostępnych materiałów smoka.

 

„Krakowiaczek jeden…”- zabawa taneczna. Przypomnienie kroku podstawowego krakowiaka-krok dostawny. Indywidualny taniec przy muzyce krakowiaka.

https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo

 

„Litera f”- zabawy usprawniające koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową; kreślenie wzoru litery pisanej przy piosence Płynie Wisła, płynie. Zabawy ruchowo-słuchowo-wzrokowe.

-Dziecko słucha piosenki w dowolny sposób realizuje ruchem jej rytm (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów).

-Rodzic pokazuje wzór małej litery f, dziecko wodzi palcem po wzorze przy piosence.

-Kreślenie wzoru w powietrzu przy piosence.

-Kreślenie na wzorze pędzlem z farbą podczas śpiewania piosenki.

-Ozdabianie kształtu litery według własnego pomysłu.

 

Praca z PiL 62 – Ćwiczenia w pisaniu litery f po śladzie.

Data dodania: 2020-04-27 21:46:53
Data edycji: 2020-04-27 22:00:19
Ilość wyświetleń: 295
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej