Wtorek 28.04 2020r
Temat dnia: Kraków
Proponowane działania:
Fragmentem piosenki – Płynie Wisła, płynie
Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie, (bis)
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)
Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała, (bis)
A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)
Rodzic czyta fragment piosenki, po przeczytaniu prowadzi rozmowę dotycząca treści piosenki: Co Wisła zobaczyła na swojej drodze?; Dlaczego pokochała Kraków?.
„Kraków na obrazkach” – zabawa dydaktyczna. Prezentacja najbardziej charakterystycznych miejsc i symboli Krakowa w postaci filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=DCWYxCt6MdU
Wawel
Czesław Janczarski
Należy kochać
stare kamienie,
bo jest w nich
dawnych czasów wspomnienie –
szlachetnych czynów,
męstwa i sławy.
Dlatego kocham kamienny Wawel.
Tu przed wiekami
smok żył potężny.
Zuch szewczyk Skuba
smoka zwyciężył.
Tu przed Tatarem
bronił się Kraków.
Stąd szedł Jagiełło
gromić Krzyżaków.
Tu bije dzwonu
spiżowe serce.
Tu są pamiątki
nasze najszczersze.
Gdy wiatr rozwieje
mgły ponad Wisłą,
wawelskie wieże
w słońcu rozbłyszczą,
kamienne mury –
czerwone,szare
jak Polska trwałe,
jak Polska stare.
Po przeczytaniu wiersza rodzic prowadzi rozmowę: Jak się nazywa najsłynniejsze miejsce w Krakowie?; Z czego słynie Kraków?
„Smok wawelski”- praca plastyczno-techniczna. Potrzebne będą pudełka, srebrny i złoty papier, wytłoczki po jajkach, sznurki, druciki itp. Dziecko wspólnie z rodzicem projektuje i wykonuje z dostępnych materiałów smoka.
„Krakowiaczek jeden…”- zabawa taneczna. Przypomnienie kroku podstawowego krakowiaka-krok dostawny. Indywidualny taniec przy muzyce krakowiaka.
https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo
„Litera f”- zabawy usprawniające koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową; kreślenie wzoru litery pisanej przy piosence Płynie Wisła, płynie. Zabawy ruchowo-słuchowo-wzrokowe.
-Dziecko słucha piosenki w dowolny sposób realizuje ruchem jej rytm (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów).
-Rodzic pokazuje wzór małej litery f, dziecko wodzi palcem po wzorze przy piosence.
-Kreślenie wzoru w powietrzu przy piosence.
-Kreślenie na wzorze pędzlem z farbą podczas śpiewania piosenki.
-Ozdabianie kształtu litery według własnego pomysłu.
Praca z PiL 62 – Ćwiczenia w pisaniu litery f po śladzie.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13