WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek 27.10.2020 Droga do przedszkola

Wtorek 27.10.2020 Droga do przedszkola

Wtorek 27.10.2020

Droga do przedszkola

  1. Dzień proponujemy rozpocząć wybranymi ćwiczeniami porannymi z poniedziałku.
  2. „Moja droga do przedszkola” – rozwijanie mowy dzieci, budowanie wielozdaniowych wypowiedzi.
    Prosimy dziecko, aby położyło się na wygodnie, zamknęło oczy i wyobraziło sobie, że idzie lub jedzie do przedszkola. Dziecko może wymyślać różne scenariusze, opowiadać, w jaki sposób pokonuje przeszkody, co ciekawego mija po drodze, jak się czuje.
  3. „Droga” – zabawa ruchowa w parze z osobą dorosłą lub rodzeństwem. Za pomocą taśmy naklejamy kartki papieru na podłodze wyznaczając trasę. Jedna osoba jest przewodnikiem, druga staje obok z zasłoniętymi oczami. Przewodnik prowadzi partnera dotykając go w prawe ramię –wówczas dziecko robi krok w prawo, w lewe ramię –krok w lewo, w czoło –do przodu. Liczba dotknięć to liczba kroków. Zabawa przedstawiona jest tutaj: https://youtu.be/69qge7GJqbE  .
  4. „D jak droga” – wprowadzenie liter d, D.
  5. Po wysłuchaniu piosenki „Litera D„  https://youtu.be/qzBe0mMBCJo dziecko może:
  • podawać słowa rozpoczynające się głoską d, kończące na d, mające d w środku,
  • wyszukiwać w otoczeniu przedmioty zawierające w nazwie głoskę d.
  1. Praca z Kartami Pracy, s. 50–51:
  • podział na sylaby i głoski wyrazu droga, Dorota
  • wyodrębnienie pierwszej głoski w wyrazach droga, Dorota,
  • pokaz liter D, d (wielkiej i małej), zachęcanie dziecka do określania do czego są podobne
  • odczytywanie sylab i wyrazów.
  1. „Droga do przedszkola” – zabawa ruchowa. Rozkładamy na dywanie plansze,
    na których są naklejone lub narysowane szablony dłoni i stóp. Dziecko przechodzi przez plansze zgodnie z kodem: na symbolu stopy – stawia stopy, na symbolu dłoni – dłonie.

 Można również wykorzystać do tego celu odpowiednio ustawione buty, rękawiczki- dziecko porusza się wtedy obok przedmiotów. Opis  gry znajduje się tutaj:  https://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/08/18/gra-stopy-dlonie/ .

  1. „Moje przedszkole” – malowanie farbami plakatowymi na dużych kartonach. Zachęcone przez dorosłego, dziecko podaje pełną nazwę naszego przedszkola, miejscowość, w której się ono znajduje. Opisuje budynek, plac zabaw, swoją salę. Następnie maluje przedszkole. Zachęcamy do wysłuchania hymnu przedszkola http://przedszkole1.czarnkow.pl/hymn-przedszkola,48,pl „Bajkowy Świat”.
  2. Czytanie i Pisanie, karta pracy s.17 – kolorowanie pól z literą d, D, pisanie liter w powiększonej liniaturze.

Przed uzupełnieniem karty możemy zachęcić dziecko do

  • rysowania palcem liter d, D pisanych w powietrzu, na stole –prawą, lewą ręką,
  • na tacy wysypanej mąką, kaszką manną,
  • patykiem na piasku w trakcie spaceru.
Data dodania: 2020-10-26 22:02:46
Data edycji: 2020-10-26 22:33:32
Ilość wyświetleń: 445
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej