REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek – 26.05.2020r.

Wtorek – 26.05.2020r.

Wtorek – 26.05.2020r.

Temat dnia: To co pływa, gryzie, piszczy


Przebieg dnia:

 

Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.

Nagle przed sklepem na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt: myszki i szynszyle,

Kolorowe ryby. Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki, jest też morska świnka,

A w akwarium mieszka żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie namówić dziś mamę

I Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.

 

  • Rozmowa na temat wiersza, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4 str. 15
    Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące wiersza:
    • Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
    • Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
    • Jak wygląda szynszyla?

Ilustracje zwierząt (myszki, szynszyle, kolorowe ryby, papugi, kanarki, morska świnka, żółwie, kot, chomik, pies, królik – załącznik nr 1).

  • Zagadki dla dzieci o zwierzętach:

Tak cichutko chodzi, że go nikt nie słyszy,

mleczko bardzo lubi, jada też i myszy. (kot)

 

Ma długie uszy, futerko puszyste.

Ze smakiem chrupie sałaty listek. (królik)

 

Gdy wychodzisz z domu, on na Ciebie czeka.

Kiedy wrócisz znowu, cieszy się i szczeka. (pies)

 

To puszyste zwierzątko tak się zabawnie nazywa,

jakby jadło z koryta i w morzu lubiło pływać. (świnka morska)

 

Rozciąga policzki jak woreczki małe.

Zimowe zapasy przenosi w nich całe. (chomik)

 

Łuską są pokryte od nosa po ogon.

Pod wodą pływają, więc mówić nie mogą. (ryba)

 

Noszę pancerz na grzbiecie, w nim domek swój mam.

Wolno spaceruję, choć cztery nogi mam. (żółw)

 

W kolorowych piórkach, bardzo krzykliwa.

Pewnie dobrze wiecie, jak się ptak ten nazywa. (papuga)

 

  • Zagadki matematyczne
    Rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące cyfr:
    • Jaka cyfra stoi na baczność [1]?
    • Która cyfra wygląda jak bałwanek [8]?
    • Jaka cyfra przypomina łabędzia [2]?
    • Ta cyferka wygląda jak krzywe krzesełko [4].
    • Odwrócona szóstka [9].
    • Cyfra, która wygląda jak balonik [0].

Rodzic kładzie na dywanie koszyk z 9 maskotkami i prosi dziecko, aby policzyło zabawki w koszyku. Dziecko liczy i podaje wynik. Rodzic dokłada jeszcze jedną maskotkę i pyta, ile ich teraz będzie. Ile jest maskotek?

 

  • A teraz? Demonstracja liczby 10
    https://drive.google.com/file/d/1VhCgKGwSXZav0kWugpYnEkQMmjSe1wlc/view
    Dzieci opowiadają, jak ta liczba wygląda, określają, z której strony stoi 1, a z której 0.Która z kolei jest dziewiąta, która z kolei jest dziesiąta? Która z kolei jest pierwsza? Która z kolei jest piąta? Która z kolei jest trzecia? Dzieci piszą palcem po śladzie liczbę 10 ·Zwrócenie uwagi na kierunek pisania; ·Kreślą w powietrzu i na dywanie liczbę 10.Na koniec dzieci wykonują ćwiczenia z Karty Pracy 4 str. 15

 

  • Dywanik dla kotka – zabawa dydaktyczna
    Dzieci mają do dyspozycji liczby w kolorach z Wycinanka 43. Układają 10 białych kwadratów, a potem szukają klocków tej samej długości. Następnie łączą ze sobą kolorowe klocki tak, by każdy rząd klocków miał długość 10.

 

Data dodania: 2020-05-25 23:10:21
Data edycji: 2020-05-28 21:53:28
Ilość wyświetleń: 413
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej