WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wtorek – 26.05.2020r.

Wtorek – 26.05.2020r.

Wtorek – 26.05.2020r.

Temat dnia: To co pływa, gryzie, piszczy


Przebieg dnia:

 

Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.

Nagle przed sklepem na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt: myszki i szynszyle,

Kolorowe ryby. Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki, jest też morska świnka,

A w akwarium mieszka żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie namówić dziś mamę

I Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.

 

  • Rozmowa na temat wiersza, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4 str. 15
    Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące wiersza:
    • Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
    • Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
    • Jak wygląda szynszyla?

Ilustracje zwierząt (myszki, szynszyle, kolorowe ryby, papugi, kanarki, morska świnka, żółwie, kot, chomik, pies, królik – załącznik nr 1).

  • Zagadki dla dzieci o zwierzętach:

Tak cichutko chodzi, że go nikt nie słyszy,

mleczko bardzo lubi, jada też i myszy. (kot)

 

Ma długie uszy, futerko puszyste.

Ze smakiem chrupie sałaty listek. (królik)

 

Gdy wychodzisz z domu, on na Ciebie czeka.

Kiedy wrócisz znowu, cieszy się i szczeka. (pies)

 

To puszyste zwierzątko tak się zabawnie nazywa,

jakby jadło z koryta i w morzu lubiło pływać. (świnka morska)

 

Rozciąga policzki jak woreczki małe.

Zimowe zapasy przenosi w nich całe. (chomik)

 

Łuską są pokryte od nosa po ogon.

Pod wodą pływają, więc mówić nie mogą. (ryba)

 

Noszę pancerz na grzbiecie, w nim domek swój mam.

Wolno spaceruję, choć cztery nogi mam. (żółw)

 

W kolorowych piórkach, bardzo krzykliwa.

Pewnie dobrze wiecie, jak się ptak ten nazywa. (papuga)

 

  • Zagadki matematyczne
    Rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące cyfr:
    • Jaka cyfra stoi na baczność [1]?
    • Która cyfra wygląda jak bałwanek [8]?
    • Jaka cyfra przypomina łabędzia [2]?
    • Ta cyferka wygląda jak krzywe krzesełko [4].
    • Odwrócona szóstka [9].
    • Cyfra, która wygląda jak balonik [0].

Rodzic kładzie na dywanie koszyk z 9 maskotkami i prosi dziecko, aby policzyło zabawki w koszyku. Dziecko liczy i podaje wynik. Rodzic dokłada jeszcze jedną maskotkę i pyta, ile ich teraz będzie. Ile jest maskotek?

 

  • A teraz? Demonstracja liczby 10
    https://drive.google.com/file/d/1VhCgKGwSXZav0kWugpYnEkQMmjSe1wlc/view
    Dzieci opowiadają, jak ta liczba wygląda, określają, z której strony stoi 1, a z której 0.Która z kolei jest dziewiąta, która z kolei jest dziesiąta? Która z kolei jest pierwsza? Która z kolei jest piąta? Która z kolei jest trzecia? Dzieci piszą palcem po śladzie liczbę 10 ·Zwrócenie uwagi na kierunek pisania; ·Kreślą w powietrzu i na dywanie liczbę 10.Na koniec dzieci wykonują ćwiczenia z Karty Pracy 4 str. 15

 

  • Dywanik dla kotka – zabawa dydaktyczna
    Dzieci mają do dyspozycji liczby w kolorach z Wycinanka 43. Układają 10 białych kwadratów, a potem szukają klocków tej samej długości. Następnie łączą ze sobą kolorowe klocki tak, by każdy rząd klocków miał długość 10.

 

Data dodania: 2020-05-25 23:10:21
Data edycji: 2020-05-28 21:53:28
Ilość wyświetleń: 347
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej