WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 26.05.2020. TEMAT DNIA: MOJA MAMA WSZYSTKO UMIE.

WTOREK 26.05.2020. TEMAT DNIA: MOJA MAMA WSZYSTKO UMIE.
  1. Zachęcamy do rozpoczęcia dnia zabawami przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

  1. „Dom” – proponujemy zabawę słownikową z poniedziałku: dobieranie wyrazów, które kojarzą się ze słowem dom. Należy jednak przygotować inny zestaw obrazków pasujących do słowa dom (np.: dach, stół, kolacja, zabawa, rodzina, łóżko) oraz takich, które nie kojarzą się z tym słowem. Dziecko za każdym razem powinno uzasadnić swój wybór.
  2. Jak mama odczarowała wielkoluda – proponujemy przeczytanie dziecku opowiadania J. Papuzińskiej (załącznik). Następnie zachęcamy do rozmowy na temat treści opowiadania: Co wydarzyło się pewnego dnia w mieście?; Co zrobiła mama, by pomóc dzieciom?; Kim okazał się wielkolud?; Dlaczego stał się wielkoludem?; Jaki sposób znalazła mama, by jej dzieci nie stały się wielkoludami?; Czy to były prawdziwe czary?

Opowiadanie w formie teatrzyku można również znaleźć tutaj:

https://youtu.be/-aE4onDKfZQ

  1. Praca z Wycinanką (s. 46) – wykonanie prezentu dla mamy. Dziecko odcina obrazek wzdłuż przerywanej linii. Koloruje go i ozdabia według własnego pomysłu. Wypycha wszystkie elementy, zagina pozostałe – w ten sposób powstaje przestrzenny obrazek dla mamy.
  2. Drogi Tato! Możesz pomóc dziecku w wykonaniu jeszcze jednego prezentu dla mamy:

https://youtu.be/fGMzNV6rVIU?t=484

  1. Zabawa taneczno -ruchowa „Sałatka owocowa dla mamy”: https://www.youtube.com/watch?v=9KvDK9egVBy.
  2. Praca z K4., 10 – określanie, co mogło zasmucić, a co ucieszyć mamę. Rysowanie prezentu, który rozweseliłby mamę. Zadanie dodatkowe – liczenie i rysowanie po śladzie kwiatów.
  3. Moja wesoła rodzinka – nauka na pamięć pierwszej i drugiej zwrotki oraz refrenu piosenki. Śpiewamy pierwszą zwrotkę piosenki po jednej frazie, po wysłuchaniu każdej frazy dziecko powtarza ją na zasadzie echa. Kolejne powtórzenia piosenki następują ze zmianą dynamiki śpiewu (cicho, głośno), wysokości śpiewu (wysoko i cienko – nisko i grubo).
  4. „Figury” – proponujemy zabawę dydaktyczną „Odgadywanie figur”. Prezentujemy dziecku cztery podstawowe figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt (wycięte z papieru lub ułożone z patyków, kredek itp.). Następnie czytamy zagadki Beaty Gawrońskiej, a dziecko po każdej zagadce wskazują figurę, która jest rozwiązaniem.

Ta piramida mała
trzy boki i trzy rogi miała. (trójkąt)
Cztery rogi, cztery kąty, boki cztery też.
Długie dwa, krótkie dwa, ta figura to właśnie ja. (prostokąt)
Ma kąty – choć to nie jest pokój.
Ma rogi – choć to nie jest krowa.
Złóż patyczki równe cztery
i figura już gotowa. (kwadrat)
Ma je rower, ma samochód, we wrotkach jest też.
Jaka to figura? Może już to wiesz? (koło)

 

10. Dzień Mamy! - nie zapominamy o złożeniu życzeń, wręczeniu prezentów i zaśpiewaniu piosenki.

Data dodania: 2020-05-25 23:05:07
Data edycji: 2020-05-25 23:10:17
Ilość wyświetleń: 261
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej