WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 23.06.2020. TEMAT DNIA: ZIELONY.

WTOREK 23.06.2020. TEMAT DNIA: ZIELONY.

Propozycje zajęć dla dzieci:

 

1.Dzień zaczynamy ćwiczeniami przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

 

  1. „ Gramy w zielone” – słuchanie wiersza W. Broniewskiego,

„Gramy w zielone”

Broniewski

 

„Proszę o zielone!”

 zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

 co siedziała w błocie.

 

 Ale mądra żabka

 prędko myk! pod wodę:

„Miłe mi, bocianie,

 moje życie młode”.

 

 Rosły w błocie modre

Niezapominajki

 I boćkowi rzekły:

 „Znamy takie bajki!

 

Chciałbyś żabkę połknąć,

 lecz się obejdź smakiem:

 żabka gra w zielone

 z młodym tatarakiem”.

 

Rozmowa na temat treści wiersza: O jaki kolor poprosił bocian?; W jaką grę chciał grać?; Z kim bocian chciał zagrać w zielone?; Jakie kwiatki rosły w błocie?; Z kim żabka zagrała w zielone?.

Dziecko przeprowadza analizę i syntezę słuchową wyrazów: żaba, bocian, tatarak, dzieli każdy wyraz na sylaby z pokazaniem na palcach liczby sylab, wyróżnia głoski pierwszą i ostatnią, dzieli na głoski i pokazuje na palcach liczbę głosek, przeprowadza syntezę wyrazu mówionego przez rodzica głoskami.

 

  1. „Wyścig żab” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Wyznaczamy linie startu i mety np. za pomocą skakanek. Dziecko, ustawione na linii startu, na sygnał skacze obunóż do mety, naśladując żaby.
  2. „Na zielonej łące” – praca plastyczna. Przypomnienie wiersza Mieczysławy Buczkówny Łąka. Zadajemy dziecku pytania: Jakiego koloru jest na łące najwięcej?; Co i kogo możemy spotkać na łące?. Dziecko ma na stoliku przyczepiony arkusz brystolu i kredki świecowe w różnych odcieniach zieleni. Słuchając fragmentu utworu Cztery Pory Roku. Lato Antionia Vivaldiego, rysuje dowolne linie po całym arkuszu, zgodnie z własnym odczuciem melodii. Po wysłuchaniu rozmawia z dzieckiem na temat jego wrażeń, zadajemy pytania: Co czułeś, słuchając i rysując?; Z czym kojarzyła się tobie ta muzyka?. Następnie podajemy dziecku tytuł utworu. Na koniec dziecko z kolorowych papierowych kółek układa kwiaty oraz motyle i naklejają je na karton. Dorysowuje inne zwierzęta, np. żaby, koniki polne.

Łąka

Mieczysława Buczkówna

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa–

Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyli

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu –

A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na imię

 

Antonio Vivaldi „Lato”

https://www.youtube.com/?v=hGV-MRdcQOE  

 

5. „Zielone okulary” – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem Kart Pracy część 4., s. 26. Dziecko wycina obrazki, następnie rodzic układa obrazki w szeregu. Dziecko zapamiętuje ich kolejność. Rodzic miesza obrazki, a dziecko stara się ułożyć je dokładnie w takiej samej kolejności.

 

6. Nauka drugiej zwrotki piosenki pt. „Piosenka na kolorowe lato”

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

 

7 „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biega w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w otoczeniu i dotknąć go. Jeżeli podamy kolor zielony, dziecko staje prosto w bezruchu.

Data dodania: 2020-06-22 20:09:03
Data edycji: 2020-06-22 20:13:05
Ilość wyświetleń: 266
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej