WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek 21.04.2020 Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie

Wtorek 21.04.2020 Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie

 

Wtorek 21.04.2020

Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Drogi Rodzicu spróbuj wykonać z dzieckiem ćwiczenia – ZUMBA dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&list=RDk2hBMkZuvP8&start_radio=1&t=0

 

  1. Wiersz „Siano” – czytanie wiersza przez Rodzica.

            „Siano”

Danuta Gellnerowa

Ładujemy sianem wóz – jak trzeba –

wysoko, wysoko, prawie do nieba.

I wchodzimy na siano pachnące,

i nad głową mamy złote słońce.

Wiatr za wozem biegnie szybko w ślad,

a my z siana, dzisiaj z góry patrzymy na świat.

I jedziemy, i jedziemy gościńcem wesołym,

i wieziemy całą łąkę do naszej stodoły.

Rozmowa kierowana dotycząca wiersza. Drogi Rodzicu, proszę zadaj dziecku pytania:

  • Co wieziono do stodoły?
  • Co to jest siano?
  • Czym przywieziono do stodoły siano?
  • Jakie znasz urządzenia lub maszyny, które wykorzystuje rolnik w swojej pracy?
  1. „Dawniej i dziś”- zachęcamy do obejrzenia filmów edukacyjnych, dzięki którym dzieci będą miały możliwość porównania pracy rolnika dawniej i dziś:

https://www.youtube.com/watch?v=S0X2aBV7r6o

https://www.youtube.com/watch?v=2PCSZqAZ1IM

  1. „Taczki” – zabawa ruchowa. Dziecko i Rodzic tworzą parę. Dziecko przyjmuje pozycję klęku podpartego obiema rękami, Rodzic staje za nim i chwyta je za nogi – tak powstają taczki. Rodzice chodzą z taczką po pokoju.
  2. Praca z Zeszytem Grafomotorycznym, str. 44 – ćwiczenie małej motoryki. Rysowanie traktora po śladzie oraz dowolne kolorowanie pojazdu.
  3. „Maszyny rolnicze” - zabawy słownikowe. Drogi Rodzicu, poproś dziecko, aby podzieliło słowa (motyka, grabie, łopata, widły, traktor, kombajn, siewnik itp.) najpierw na sylaby, np.: mo – ty – ka, a potem na głoski: m – o – t – y – k – a.
  4. „Słuchaj i rób” – dyktando matematyczne w przestrzeni. Utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8. Rodzic prosi dziecko, aby wykonało wskazane czynności dokładnie tak jak on. Dla ułatwienia dziecko może założyć na lewą rękę gumkę do włosów. Rodzic mówi: Idziemy 8 kroków do przodu; Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 5 kroków do tyłu. Teraz 4 kroki w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy podłogi. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana itp.
  1. „Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.
  1. a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.
  2. b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górna wargą: www..., opukiwanie pod dolną wargą: zzz..., opukiwanie klatki piersiowej: żżż...
  3. c) „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia warg. Dziecko nabiera powietrza i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę: „mu” na wydechu, może przy tym poruszać wargami w prawą stronę i lewą stronę.
  4. d) „Traktory” – ćwiczenia języka. Dziecko czubkiem języka dotyka górnego podniebienia, wprawiając język w drgania – naśladuje odgłos wydawany przez traktor. e) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dziecko wysuwa język (na przemian: szeroki i wąski; płaski lub zaostrzony), następnie unosi lekko brzeg języka do zębów.

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-20 20:29:52
Data edycji: 2020-04-20 20:37:23
Ilość wyświetleń: 338
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej