Wtorek 21.04 2020r
Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie
Jak długo będzie bić zielone serce
Proponowane działania:
„Praca w zagrodzie” – zabawa dydaktyczna. Zadaniem dzieci jest odczytanie napisu pod obrazkiem(załącznik 1), następnie odpowiedzieć na pytania: Jakie znacie urządzenia i maszyny, które rolnik wykorzystuje w swojej pracy?
„Jakie to maszyny”- rodzic dzieli słowo na głoski a dziecko wypowiada nazwę maszyny: traktor, brony, kombajn.
Prezentacja o urządzeniach, które rolnik wykorzystuje w swojej pracy.
https://www.youtube.com/watch?v=hDBcKHMjG8s
Praca z Cz 58-59- ćwiczenia w czytaniu.
„Traktor z przyczepą”- praca plastyczno-techniczna. Z pudełek różnej wielkości, kolorowego papieru, za pomocą kleju, nożyczek oraz plastykowego koła, które posłuży jako szablon do odrysowania, dziecko z pomocą rodzica , wykonuje traktor z przyczepą.
Gabriela Skrzypcz RATUJMY ZIEMIĘ
Ziemię mamy tylko jedną
Więc szanujmy Ją,
Bo cóż z nami stanie się,
Gdy zniszczymy własny dom.
Giną ptaki i zwierzęta,
Giną drzewa w lesie,
Nic nie robiąc, wciąż czekamy
Co nam los przyniesie?
Dość lenistwa – ruszmy razem
I działać zacznijmy,
Żeby żyć móc na tej Ziemi
Więzy zacieśnijmy.
Chrońmy lasy, chrońmy wodę,
Dbajmy o przyrodę,
Uczmy kochać las i łąkę
Pokolenia młode.
Rozmowa dotycząca treści wiersz: Co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?
„Sadzimy las”- zabawa dydaktyczna matematyczna. Rodzic mówi że dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla (wszystkie zanieczyszczenia, dymy, spaliny), a wydalają z siebie tlen, który jest ludziom niezbędny do życia. Dziecko ma do dyspozycji liczmany, cyfry, litery i z W 48-49, kartki A4 potrzebne do uporządkowania swojej pracy. Rodzic podaje treść zadania:
Dziecko układa na kartce liczmany i podpisuje zadanie za pomocą cyfr i znaków.
Rodzic prezentuje dziecku znak +, dziecko zastępuje litery i w zadaniach znakiem +.
Praca z KP 3.27 – wprowadzenie znaku +, dodawanie do 8.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13