WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wtorek 19.05.2020. Temat dnia: Zwierzęta na łące

Wtorek 19.05.2020. Temat dnia: Zwierzęta na łące

Wtorek 19.05.2020.

Temat dnia: Zwierzęta na łące

  1. Proponujemy zacząć dzień ćwiczeniami porannymi np.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&list=PL_M4fwLqEsFfx8m-nSdXM-I9nhliMrlSV&index=8&t=0s

  1. Wiosenny kwiat - wykonanie kwiatka z figur geometrycznych wg własnego pomysłu. Zachęcamy dzieci, aby wycięły dowolne figury geometryczne w różnych kolorach. Poprzez ich składanie i układanie na kartce można utworzyć kwiat a następnie przykleić na tej kartce. Na końcu można pokolorować tło wokół kwiatka.
  2. „Krecik” –proponujemy przeczytanie w dziecku wiersza Bożeny Formy:

Krecik

Jestem sobie mały krecik,

chcę, by dzieci mnie poznały.

Bardzo miękkie mam futerko,

nim pokryty jestem cały.

Najśmieszniejsze moje łapki,

ciągle ziemię wypychają.

 Silne, płaskie jak łopatki,

w pracy pomagają.

Swoim ryjkiem bardzo lubię

korytarzy drążyć wiele.

Spulchniać zbite bryły ziemi,

wiercić przejścia i tunele.

 Gdy na dworze silne mrozy,

w miłej norce, wśród zapasów

siedząc, marzę o przetrwaniu

do wiosennych lepszych czasów.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Jakie zwierzę jest bohaterem wiersza?; Gdzie ono mieszka?; Jak wygląda kret?; Co on robi?; Czym się żywi?.

  1. Rozwiązywanie zagadek Beaty Gawrońskiej dotyczących mieszkańców łąki:

Na brzegu stawu żyją, z wieczora czy też z rana

do wody dają nura, gdy słyszą krok bociana.(żaby)

Zbiera miód z kwiatów wśród łąk i pól.

Kiedy użądli, sprawi ci ból. (pszczoła)

Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)

O nocleg nie prosi, wędrując po świecie,

bo swój domek nosi na własnym grzbiecie. (ślimak)

Choć są bardzo małe, pracują wytrwale.

 Zbierają nasionka, nie męczą się wcale. (mrówki)

Powrócił do nas z dalekiej strony.

Ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce,

a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

Zapewne znacie takiego konika,

choć nie jest zegarkiem, jednak w trawie cyka. (konik polny)

  1. „Pszczółki” – zabawa ruchowa naśladowca. Dziecko – pszczółka biega w rytmie podawanym przez rodzica i naśladuje bzyczenie pszczół. Gdy dźwięk milknie, siada na kwiatku (podłodze).
  2. Praca z Wycinanką - składanie i ozdabianie bociana. Dziecko koloruje bociana, trawę i kwiaty. Wypycha i składa ptaka, wypycha kwiaty. Przykleja wszystkie elementy na białą kartkę i ozdabia ją tak, by powstała łąka.
  3. „Tropimy głoskę ł” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem Kart pracy. Dzieci wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską ł. Praca z Kartami pracy cz.4.str. 8 czytanie globalne, wyraz podstawowy: łapa. Wycinanie wyrazów i naklejanie we właściwych miejscach na obrazku przedstawiającym łąkę. Zadanie dodatkowe – słuchanie piosenki „Bąki z łąki”, śpiew z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie (piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

  1. Co w trawie piszczy? – spacer z kamerą po łące

https://www.youtube.com/watch?v=YcsmqCTNAEQ

Data dodania: 2020-05-18 23:29:54
Data edycji: 2020-05-18 23:31:00
Ilość wyświetleń: 604
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej