WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek 19.05.2020. Temat dnia: Zwierzęta na łące

 Wtorek 19.05.2020. Temat dnia: Zwierzęta na łące

Temat dnia: Zwierzęta na łące

Propozycje zajęć na wtorek 19.05.2020.

  1. Proponujemy zacząć dzień ćwiczeniami porannymi np.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&list=PL_M4fwLqEsFfx8m-nSdXM-I9nhliMrlSV&index=8&t=0s

  1. Wiosenny kwiat - wykonanie kwiatka z figur geometrycznych wg własnego pomysłu. Zachęcamy dzieci, aby wycięły dowolne figury geometryczne w różnych kolorach. Poprzez ich składanie i układanie na kartce można utworzyć kwiat a następnie przykleić na tej kartce. Na końcu można pokolorować tło wokół kwiatka.
  2. „Krecik” –proponujemy przeczytanie w dziecku wiersza Bożeny Formy:

Krecik

Jestem sobie mały krecik,

chcę, by dzieci mnie poznały.

Bardzo miękkie mam futerko,

nim pokryty jestem cały.

Najśmieszniejsze moje łapki,

ciągle ziemię wypychają.

 Silne, płaskie jak łopatki,

w pracy pomagają.

Swoim ryjkiem bardzo lubię

korytarzy drążyć wiele.

Spulchniać zbite bryły ziemi,

wiercić przejścia i tunele.

 Gdy na dworze silne mrozy,

w miłej norce, wśród zapasów

siedząc, marzę o przetrwaniu

do wiosennych lepszych czasów.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Jakie zwierzę jest bohaterem wiersza?; Gdzie ono mieszka?; Jak wygląda kret?; Co on robi?; Czym się żywi?.

  1. Rozwiązywanie zagadek Beaty Gawrońskiej dotyczących mieszkańców łąki:

Na brzegu stawu żyją, z wieczora czy też z rana

do wody dają nura, gdy słyszą krok bociana.(żaby)

Zbiera miód z kwiatów wśród łąk i pól.

Kiedy użądli, sprawi ci ból. (pszczoła)

Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)

O nocleg nie prosi, wędrując po świecie,

bo swój domek nosi na własnym grzbiecie. (ślimak)

Choć są bardzo małe, pracują wytrwale.

 Zbierają nasionka, nie męczą się wcale. (mrówki)

Powrócił do nas z dalekiej strony.

Ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce,

a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

Zapewne znacie takiego konika,

choć nie jest zegarkiem, jednak w trawie cyka. (konik polny)

  1. „Pszczółki” – zabawa ruchowa naśladowca. Dziecko – pszczółka biega w rytmie podawanym przez rodzica i naśladuje bzyczenie pszczół. Gdy dźwięk milknie, siada na kwiatku (podłodze).
  2. Praca z Wycinanką - składanie i ozdabianie bociana. Dziecko koloruje bociana, trawę i kwiaty. Wypycha i składa ptaka, wypycha kwiaty. Przykleja wszystkie elementy na białą kartkę i ozdabia ją tak, by powstała łąka.
  3. „Tropimy głoskę ł” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem Kart pracy. Dzieci wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską ł. Praca z Kartami pracy cz.4.str. 8 czytanie globalne, wyraz podstawowy: łapa. Wycinanie wyrazów i naklejanie we właściwych miejscach na obrazku przedstawiającym łąkę. Zadanie dodatkowe – słuchanie piosenki „Bąki z łąki”, śpiew z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie (piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

  1. Co w trawie piszczy? – spacer z kamerą po łące

https://www.youtube.com/watch?v=YcsmqCTNAEQ

Data dodania: 2020-05-18 23:16:35
Data edycji: 2020-05-18 23:33:16
Ilość wyświetleń: 478
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej